Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی پازوکی امروز سه‌شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اشاره به ورود سامانه قوی بارش و هشدار وضعیت قرمز در لرستان، اظهار داشت: بارش شدید باران از بامداد امروز و بالا آمدن آب رودخانه «کشکان» باعث مسدودشدن راه ارتباطی و قطع آب آشامیدنی پنج روستا از توابع شهرستان معمولان شد.

وی ادامه داد: اکنون نیروهای خدمات‌رسان به‌منظور امدادرسانی در این مناطق حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان، بیان کرد: به دلیل مخاطره و رانشی بودن برخی از مناطق و باتوجه‌به دستور استاندار ساکنان روستای «کمپ گنجعلی» از توابع «درب گنبد» شهرستان کوهدشت به مهمان‌سرای امامزاده «محمد» منتقل شدند.

پازوکی، تصریح کرد: همچنین گردنه «پای آستان» در محور کوهدشت - «گراب» مسدود و مسیر کوهدشت - «کوهنانی» و «گراب» به‌عنوان راه جایگزین در نظر گرفته شد.

وی بر لزوم رعایت مسائل ایمنی و توجه به هشدارهای این ستاد تأکید کرد و گفت: هم‌وطنان عزیز ضمن اجتناب از سفرهای بین‌شهری، از هرگونه توقف در مناطق پرخطر، بستر رودخانه‌ها، حاشیه پل‌ها و مسیل‌ها جدا خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان، افزود: تمامی نیروهای عملیاتی و امدادی استان در حالت آماده‌باش هستند.

کد خبر 6058591

منبع: مهر

کلیدواژه: مهدی پازوکی سیلاب بوشهر ماه مبارك رمضان زندگی با آیه ها نوروز خطبه های نماز جمعه تبریز ایلام کرمانشاه استان کردستان مشهد مسافران نوروزی عکس استانها رمضان 1445 عید نوروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۹۹۸۰۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های ۳ روز اخیر در اردبیل خسارتی به همراه نداشته است

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل، گفت: بارش‌های سه روز اخیر در مناطق مختلف استان اردبیل خسارتی به همراه نداشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مهدی خدمتی عصر امروز در جریان بازدید اعضای ستاد مدیریت بحران از آبگرفتگی برخی معابر شهر اردبیل، اظهار داشت: بارش‌های اخیر عمدتا در سطح شهرها منجر به آبگرفتگی شد که با تلاش شهرداری‌ها به سرعت این مشکل در تردد روزانه مردم برطرف شده است.

وی تصریح کرد: بیشترین بارش در سه روز گذشته در شهرستان سرعین با 33 میلیمتر گزارش شد و در ارتفاعات این شهرستان نظیر آلوارس شاهد بارش برف بهاری تا پنج سانتیمتر بودیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: در نیر 29 میلیمتر، نمین 25 میلیمتر، اردبیل 20 میلیمتر و منطقه مغان نیز 15 میلیمتر بارش به ثبت رسید تا بخشی از دغدغه خشکسالی کاسته شده و منابع آب در پشت سدها جمع شود.

خدمتی حجم ذخایر سدهای استان را 190 میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: نسبت به مدت مشابه سال قبل میزان ذخیره آب در پشت سدهای استان اردبیل پنج درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی ضرورت توجه هم‌استانی‌ها به مصرف بهینه آب را در کنار سایر انرژی‌ها یادآور شد و خاطرنشان کرد: در برخی از شهرها آبگرفتگی و در برخی مناطق شاهد جاری شدن سیل مقطعی در مسیر رودخانه‌ها بودیم که هیچ‌گونه خسارت جانی و مالی به همراه نداشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: این سامانه بارشی تا ظهر جمعه در استان فعال بوده و بعد از آن به تدریج از محدوده استان خارج می‌شود که امیدواریم عشایر در کوچ بهاره، باغداران، زارعان و دامداران همچنان مراقبت لازم را انجام داده تا گرفتار رعد و برق، تندباد احتمال و یا تگرگ و آبگرفتگی در برخی مسیرها نباشند.

خدمتی بیان کرد: همچنان صعود به ارتفاعات و طبیعت‌گردی توصیه نمی‌شود و انتظار می‌رود با مراقبت‌هایی که در دو، سه روز آینده می‌شود، شاهد بروز حوادث تلخ و ناگوار در بارش‌های بهاری مطلوب و مناسب امسال نباشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل یادآور شد: شرایط خوبی را در استان نسبت به سال گذشته شاهد هستیم و فرمانداران شهرهای مختلف در آماده‌باش کامل هستند تا در صورت بروز حوادث به یاری حادثه دیدگان بشتابند.

انتهای پیام/131/

دیگر خبرها

  • بارش‌های ۳ روز اخیر در اردبیل خسارتی به همراه نداشته است
  • برگزاری تمرین تخلیه اضطراری نمایشگاه کتاب در مصلی تهران
  • برگزاری تمرین تخلیه اضطراری در محل برگزاری نمایشگاه کتاب
  • سامانه جدید بارشی فردا به مازندران می‌رسد
  • تقدیر مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس از مدیرعامل پست بانک ایران و مدیریت شعب استان فارس
  • تشریح اقدامات مدیریت بحران خراسان جنوبی در سیل اخیر
  • هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها در تهران
  • ‍ نشست ستاد بحران ایلام برای روستای سیل‌زده «تختان» دهلران‌
  • سیل بخشی از تأسیسات آب آشامیدنی مناطق روستایی خوی را تخریب کرد
  • رفع آسیب‌های زیرساختی به روستا‌های تختان و خربزان دهلران در حال انجام است