Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- قابلیت جدید اینستاگرام برای مقابله با سوءاستفاده‌های آنلاین،قابلیت نورپردازی چهره در آیفون ۸ پلاس و ۱۰و ... از جمله اخباری است که بسته فناوری میزان امروز به آن پرداخته است.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،قابلیت جدید اینستاگرام برای مقابله با سوءاستفاده‌های آنلاین،چگونه موس و کی‌بورد مناسب انتخاب کنیم؟و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از جمله اخباری است که بسته فناوری میزان امروز به آن پرداخته است.

جزئیات را در ادامه بخوانید...

قابلیت جدید اینستاگرام برای مقابله با سوءاستفاده‌های آنلاین

فارس: به روزرسانی تازه اینستاگرام به کاربران امکان می دهد اسامی افرادی که قادر به ارسال نظر برای هر عکس پست شده هستند را انتخاب کنند.

به عنوان مثال اگر فردی دارای حساب کاربری عمومی در اینستاگرام باشند، ارسال نظر در ذیل پست های او می‌تواند محدود به تعقیب کنندگان، افرادی که خود کاربر تعقیب می کند یا هر دو گروه باشد. هدف اصلی این کار مقابله با ارسال برخی پست های توهین آمیز عنوان شده است.

اینستاگرام همچنین فیلتر خودکار بلوکه کردن اظهار نظرهای توهین آمیز را به روز کرده و ابزار جدیدی را برای شناسایی محتوای نامناسب به زبان های فرانسه، آلمانی، پرتغالی و عربی در نظر گرفته است. ابزار یادشده ابتدا به انگلیسی راه اندازی شده بود و از هوش مصنوعی برای ارتقای قابلیت های خود بهره می گیرد.

کاربران برای دسترسی به این خدمات باید به بخش Options رفته و در منوی Settings به سراغ گزینه Comments بروند.

قابلیت نورپردازی چهره در آیفون ۸ پلاس و ۱۰

بر اساس گفته شرکت اپل، قابلیت نورپردازی چهره (Portrait Lighting) در گوشی های جدید آیفون ۱۰ و آیفون ۸ پلاس، بسیار بیشتر از یک فیلتر ساده عکاسی است چراکه با استفاده از این قابلیت خاص، کاربران قادر خواهند بود در مواقع و شرایطی که حتی محیط اطراف را نمی‌خواهند در عکس بیندازند و یا شخص داخل عکس موضوع و تمرکز اصلی عکس است، عکسی حرفه‌ای بگیرند و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

در بسیاری از مواقع که نور محیط مناسب نیست و یا تصویر شخص در عکس واضح نمی‌افتد، کاربر می تواند با استفاده از قابلیت نورپردازی چهره، عکسی خوب و حرفه ای بگیرد.

در این قابلیت جدید، چند حالت و فیلتر وجود دارد که در زیر به مرور مختصری از آنها می پردازیم:

نورپردازی استودیو (Studio Light) : این فیلتر توانایی روشن کردن صورت را بدون آنکه سایه زیادی ایجاد کند، دارد.

نورپردازی کانتور (Contour Light) : این فیلتر نواحی و مناطق داخلی و مرکزی صورتشخص را روشن کرده و با کنتراست بیشتر، سایه های بیشتری را در عکس ایجاد می کند.

نورپردازی صحنه (Stage Light): این فیلتر بسیار شبیه به فیلتر کانتور است فقط با این تفاوت که پشت صحنه عکس را تاریک و سیاه می کند.

نورپردازی صحنه با کنتراست سیاه و سفید (Stage Light Mono) : این فیلتر نیز شبیه به فیلتر صحنه است با این تفاوت که کنتراست سیاه و سفید را در عکس مورد نظر ایجاد می کند.

تمامی این فیلترها و حالات جذاب عکاسی از زمانی که کاربران دوربین گوشی های آیفون ۸ پلاس و آیفون ۱۰ را در حالت چهره (Portrait mode ) باز می کنند، قابل دسترسی و استفاده خواهند بود. لازم به ذکر است که این قابلیت تنها بر روی آیفون ۸ پلاس و آیفون ۱۰ وجود داشته و در آیفون ۸ قابل دسترسی و اجرا نیست.

بنظر می‌رسد این قابلیت جدید عکاسی برای تعداد زیادی از دارندگان و طرفداران محصولات اپل، خبر بسیار خوشایندی محسوب می شود.

هواوی نوا 2i را با چهار دوربین و نمایشگر ۱۸ به ۹ معرفی کرد

زومیت:هواوی در سکوت خبری، گوشی میان‌رده‌ی نوا 2i را با نمایشگر ۵.۹ اینچی و ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم معرفی کرد.
درحالی‌که در این روزها همه منتظر رونمایی از نسل جدید گوشی‌های سری پیکسل گوگل هستند، هواوی برای معرفی پرچم‌دار فبلت‌های خود یعنی میت ۱۰ در ۱۶ اکتبر آماده می‌شود. هواوی مدتی پیش از گوشی Maimang 6 یا همان نسخه‌ی چینی میت ۱۰ لایت رونمایی کرد؛ حال این غول چینی یک گوشی دیگر با ویژگی‌های مشابه میت ۱۰ لایت معرفی کرده است.

نوا ۲‌ آی، هم از نظر ظاهری و هم از نظر مشخصات فنی دقیقا با شایعات منتشرشده در مورد میت ۱۰ لایت مطابقت دارد. نام‌گذاری هواوی روی گوشی‌های جدیدش کمی گیج‌کننده شده است و انتخاب چند نام برای یک محصول مشابه چندان قابل درک نیست؛ البته اگر مسئله‌ی بازارهای مختلف عرضه و سلیقه‌های مختلف را در نظر بگیریم، این تفاوت نام‌ها کمی قابل‌درک خواهند بود.

حاشیه‌‌های اندک نمایشگر ۵.۹ اینچی نوا ۲ آی باعث شده است با نسبت نمایشگر به بدنه‌‌ی ۸۳ درصدی در این گوشی روبه‌رو باشیم. نمایشگر فول ویو (FullView) استفاده‌شده در این گوشی رزولوشن فول اچ‌دی پلاس به کاربر ارائه می‌دهد. به لطف پردازنده‌ی کرین ۶۵۹ و ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم، نوا ۲ آی یکی از قوی‌تری میان‌رده‌های هواوی تا به امروز است؛ پردازنده‌ی ۱۶ نانومتری و ۸ هسته‌ای کرین ۶۵۹ با فرکانس ۲.۳۶ گیگاهرتزی خود به‌راحتی از عهده‌ی وظایفش در یک میان‌رده برمی‌آید. حافظه‌ی ۶۴ گیگابایتی این گوشی قابل ارتقاء خواهد بود.

هواوی در نوا ۲ آی از چهار دوربین استفاده کرده و تمرکز ویژه‌ای بر بخش دوربین این گوشی داشته است. هواوی برای ثبت عکس‌های سلفی با نوا ۲ آی از دو دوربین با سنسورهای ۱۳ و ۲ مگاپیکسلی استفاده کرده است. دوربین مجهز به سنسور ۱۳ مگاپیکسلی، لنزی با گشودگی f/2.0 دارد و وظیفه‌ی ثبت تصویر را عهده‌دار است. دوربین دیگر برای ثبت عمق میدان در تصاویر وارد عمل می‌شود. هواوی همچنین در پشت گوشی از دوربین دوگانه با سنسورهای ۱۶ و ۲ مگاپیکسلی استفاده کرده است که از نظر نوع عملکرد مشابه دوربین‌های قرارگرفته در جلوی گوشی هستند. این غول چینی با استفاده از چنین چینش دوربینی در نوا ۲ آی، تمرکز خود بر افکت بوکه را نشان داده است؛ بااین‌حال همانند نوا ۲ و نوا ۲ پلاس، شاهد ویژگی‌های مرتبط با پرتره نیز در این گوشی جدید هستیم.

به ادعای هواوی، باتری ۳۳۴۰ میلی‌آمپر ساعتی این گوشی تا ۲ روز پاسخگوی شارژدهی در استفاده‌ی معمولی از گوشی خواهد بود. متأسفانه خبری از اندروید اوریو در نوا ۲ آی نیست و هواوی به رابط کاربری EMUI 5.1 و اندروید ۷ نوقا در این گوشی بسنده کرده است.

نوا ۲ آی هم‌اکنون در وب‌سایت خرده‌فروشی Vmall ثبت شده است؛ بااین‌حال هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد وضعیت عرضه و قیمت آن در دسترس نیست. بد نیست بدانید این گوشی در سه رنگ مشکی، آبی و سفید به بازار عرضه خواهد شد.

با لپ‌تاپ LIFEBOOK E556 فوجیتسو بیشتر آشنا شوید

فارنت:انتظارتان از یک لپ‌تاپ ایده آل چیست؟ مثل نابغه‌ای متواضع که با قدرت پردازش بالا و سرعتش شما را شگفت‌زده کند ؟ مثل دژی مستحکم هوای اطلاعات‌تان را داشته باشد؟ مثل سرداری رویین‌تن در برابر آسیب‌های فیزیکی محیط خم به ابرو نیاورد؟ مثل رفیقی دلسوز از چشم‌های تان وقت خیره شدن به صفحه نمایشگرش مراقبت کند؟ تکنولوژی حالا به جایی رسیده است که می‌تواند همه این خواسته‌ها را در یک لپ‌تاپ برآورده کند، لپ‌تاپی مثل FUJITSU LIFEBOOK E556.

این لپ‌تاپ یکی از مدل‌های 15.6 اینچی سری E فوجیتسو است و نباید تعجب کرد که در ساختش از آخرین فناوری‌های روز دنیا استفاده شده است چون محصولات فوجیستو زیمنس حاصل طراحی ژاپنی‌ها و تولید آلمانی هاست و بنابراین نمی‌شود از آنها انتظاری جز درخشش تمام و کمال در بازار های جهانی داشت. در بازارهای ایران، نماینده رسمی فوجیستو زیمنس از سال 82 شرکت بهین تکنولوژی است که در کنار سری های S,U,T فوجیتسو زیمنس سری E را عرضه می‌کند و اعتبارش سابقه کاری 25 ساله در حوزه آی‌تی است.

صفحه نمایش با کیفیت

نخستین ویژگی لپ تاپ E556 که به چشم می‌آید صفحه نمایش 15.6 اینچی با کیفیت فول اچ‌دی است. این صفحه طوری طراحی شده است که در محیط‌های پرنور هم می‌توان بی‌دردسر از آن استفاده کرد و از طرفی به علت داشتن ویژگی ضد انعکاس نور، چشم با خیره شدن به آن خسته نمی‌شود و کاربران می‌توانند مدت طولانی به صفحه نمایشگرش خیره شوند.

طول عمر باطری بالا

طراحان این لایف‌بوک حساب و کتاب کرده‌اند که اگر کاربران مایل باشند مدت طولانی از این وسیله استفاده کنند، باید طول عمر باطری بالایی داشته باشد. به همین علت لپ‌تاپ E556 از سه ظرفیت باتری برای پشتیبانی کارآمد استفاده می‌کند. این باطری‌ها عملکردی دراز مدت برای ساعات کار اضافی با لپ‌تاپ دارند به طوری که E556 می‌تواند تا 12 ساعت بی‌وقفه روشن بماند.

مقاومت بدنه

این لپ‌تاپ گرچه شاید در شکل ظاهری با مدل قبلی‌اش تفاوت زیادی نداشته باشد اما مقاومت بدنه‌اش در برابر فشار و ضربه‌های ناگهانی ارتقا پیدا کرده و علاوه بر آن صفحه کلیدش در برابر نشت مایعات و نفوذ گرد و غبار مقاوم شده است.

امنیت بالای اطلاعات

نفوذناپذیری این لایف‌بوک قدرتمند البته فقط در برابر مایعات و گرد و غبار نیست بلکه از نظر امنیتی به گونه‌ای طراحی شده که دزدان اطلاعات هم نتوانند به آن راه پیدا کنند. سیستم امنیتی E556 هوشمند و مجهز به سنسور اثر انگشت، اسمارت کارت ریدر و TPM است.

چیپ TPM سخت‌افزاری روی مادربورد است که تمامی کدها و رمزعبورهای مادربرد بر روی آن ذخیره می‌شوند و قابلیت رمزگذاری همه پسوردها را دارد و برخی برنامه‌های مانند Bitlocker از آن استفاده می‌کنند. Bitlocker یکی از برنامه‌های رمزگذاری قوی روی پارتیشن ویندوز است.

سخت‌افزار

لایف بوک E556 با سه مدل پردازنده Corei3، Corei5 و Corei7 عرضه می‌شود. هر سه نوع پردازنده، نسل هفتم پردازنده‌های شرکت اینتل موسوم به کبی‌لیک هستند که در سال 2016 معرفی شدند و اندازه ترانزیستورهای آنها کوچک و بهینه شده است.

در حقیقت، رمز قدرت پردازش بالای لپ‌تاپ‌های سری E فوجیتسو همین پردازنده خاص است. حافظه کش در این لپ‌تاپ همانند مدل قبلی به 3 مگابایت می‌رسد و کنار حافظه رم از نوع DDR4 و همچنین هارددیسک 500 گیگابایتی ترکیب خوبی را برای این نوت‌بوک رقم زده‌اند.

محصولی قوی برای محیط‌های صنعتی

یکی از ویژگی‌های خاص و منحصربفرد لپ‌تاپ‌های سریE فوجیستو، دارا بودن پورت کلیدی و بسیار مهمی به نام پورت سریال است که کارکرد اصلی آن برای کار با دستگاه‌های صنعتی است چون می‌تواند با دستگاه‌هایی همچون PLC، CNC و بعضی دستگاه‌های دیاگ ارتباط برقرار کند. علت توجه به این فناوری در سری E فوجیتسو تبدیل کردن آن به محصولی قوی است که علاوه بر محیط خانگی در محیط های صنعتی نیز کاربرد داشته باشد.

۵ چیزی که فیس آی‌دی اپل نیاز دارد تا بتواند جای تاچ آی‌دی را بگیرد

اپل در سری گوشی آیفون 10 متد جدیدی برای باز کردن قفل گوشی معرفی کرد به نام FaceID که باعث شد سر و صدای زیادی مبنی بر کارایی و امنیت این روش ایجاد شود. سوالات مشخص هستند، آیا این متد امن است؟ آیا نیاز است؟ آیا می‌تواند بهتر یا به همان اندازه استفاده از اثرانگشت مناسب و کارآمد باشد؟

استفاده از اثرانگشت متدی ثابت شده بود. راحتی عمل بالایی داشت و به سرعت می‌شد با لمس دکمه هوم قفل گوشی را باز کنید. اما دکمه هوم نیز کاملا از بین رفته است و شما به صورت کلی مجبور به استفاده از FaceID خواهید بود. اپل بر این باور است که به هیچ‌وجه دلتان برای سنسوراثرانگشت تنگ نخواهد شد.

همچنان FaceID کاملا مورد تست قرار نگرفته و اپل نیز در زمان معرفی آن فقط این قابلیت را نمایش داد و در اختیار خبرنگاران قرار نداد.

همچنین برای تست امنیت باید تست‌های بلندمدتی را انجام داد. اما تجربه در محصولاتی همچون Lumia 950 و Galaxy S8 و برادرانش نشان داده که تشخیص عنبیه چشم امنیت کمتری دارد. البته سیستم کار FaceID با تشخیص عنبیه چشم سامسونگ کاملا متفاوت است اما همچنان نگرانی وجود دارد.

به هر صورت سیستم تشخیص عنبیه چشم در قبل دقیق نبود و سرعت کافی نداشت و به صورت کلی قابل اتکا نبود. اگر اپل نتوانسته باشد امنیت و همچنین سرعت و دقت این تکنولوژی را بهبود بخشیده باشد همچنان مجبور خواهید بود قفل گوشی را با وارد کردن پین باز کنید.

در هر صورت FaceID به پنج عنصر نیاز دارد تا بتواند طرفداران TouchID راضی کند.


1 . FaceID باید راحت فعال شود

دو آیفون جدیدی که معرفی شدند یعنی آیفون 8 و آیفون 8 پلاس هر دو دارای دکمه هوم و حسگر اثرانگشت هستند. تصور کنید بسیاری از مواقع هنگامی که گوشی در جیب شماست یا اینکه روی میزی مانده هنگام برداشتن گوشی شما دکمه هوم را لمس می‌کنید و قفل گوشی باز می‌شود. این یکی از نکاتی است که باعث می‌شود حسگر اثرانگشت این مقدار کارآمد باشد و سرعت بالایی خواهید داشت.

اما در گوشی‌هایی که از حسگر عنبیه استفاده می‌کنند شما نمی‌توانید در میان راه چیزی را لمس کنید و باید گوشی را مستقیم به سمت چشمان خود نشانه بگیرید و منتظر باشید تا گوشی عمل کند. این باعث پایین آمدن سرعت و همچنین تغییر کردن کل پروسه باز کردن قفل می‌شود.

در مواردی مانند گوشی Galaxy S8 باید حتما گوشی را مقداری بالا بیاورید تا گوشی چشمان شما را به درستی تشخیص دهد اکثرا در حالت‌های دیگر ممکن است گوشی با اشتباه مواجه شود و تصور کنید چند بار در روز قفل گوشی را بازمی‌کنید و هر بار باید گوشی را مستقیم جلوی چشمان خود بگیرید تا قفل گوشی باز شود!

گریک فدریگی که یکی از مدیران ارشد اپل است مدتی پیش به خبرنگار TechCrunch گفته بود که می‌توان گوشی را با چشم، دماغ یا دهن هماهنگ کرد، سه عنصری که FaceID برای کار کردن به آن نیاز دارد. در ویدئویی که اپل نیز نمایش داد به نظر می‌رسد نیازی نیست حتما و لزوما گوشی را در جای خاصی قرار دهید و می‌توان در هر حالتی قفل گوشی را باز کرد. اگر در عمل نیز اینگونه باشد پس FaceID می‌تواند جایگزین خوبی برای TouchID باشد. اگر نه که هزار دلار شما کمی هدر رفته است!


2 . باید دقت و سرعت FaceID بالا باشد

همانطور که گفتیم تفاوت اصلی دو تکنولوژی اپل این است که در TouchID شما در هنگام اینکه گوشی را برمی‌دارید می‌توانید قفل آن را باز کنید اما در FaceID باید آن را بردارید و برای اسکن صورت اماده سازی کنید و طبیعتا زمان بر است.

چالش پیش روی FaceID نسخه جدید TouchID است که به شدت سریع و راضی کننده است که متوجه حضورش نمی‌شوید و حتی اگر FaceID دقیقا به همان سرعت باشد یک پروسه یک مرحله‌ای را به پروسه‌ای سه مرحله‌ای تبدیل می‌کند.

با تکنولوژی TouchID شما با فشردن دکمه هوم سه کار را همزمان انجام می‌دهید:

روشن شدن گوشی
باز کردن گوشی
باز کردن هوم اسکرین گوشی

اما در FaceID شما باید این مراحل را طی کنید:

گوشی را با برداشتن یا ضربه روی صفحه روشن کنید
گوشی را در محل مناسب اسکن قرار دهید
گوشی را سوایپ کنید که به هوم اسکرین برسید (به نظر بعد از باز شدن وارد قسمت نوتیفیکیشن خواهید شد)

و مطمئنا این مراحل طولانی خواهد بود چون بر اساس حدس و گمان باید این را گفت که گوشی همیشه منتظر شما نیست و سنسور تشخیص چهره گوشی همیشه فعال نخواهد بود چون که مصرف باتری سر به فلک خواهد کشید.


3 . سیستم Apple Pay نیز باید قابل قبول باشد

یکی از نکات خوب آیفون سیستم Apple Pay است که می‌توان پرداخت‌ها را از طریق گوشی و کیف‌پول دیجیتال انجام داد و راه دسترسی به این کیف‌پول نیز حسگر اثرانگشت بوده است اما حال با FaceID کمی اوضاع فرق می‌کند.

دلیل استفاده از Apple Pay استفاده نکردن از کارت اعتباری و وارد کردن رمز بوده است اما اگر قرار باشد تشخیص چهره طول بکشد و کار نکند و مجبور شوید پین و کد وارد کنید، پس شاید استفاده از کارت اعتباری گزینه بدی نباشد!


4 . FaceID باید صد در صد امن باشد

بزرگ‌ترین بحثی که در رابطه با این تکنولوژی اپل به میان آمده سرعت و دقت آن نیست بلکه امنیت ان است. اگر کسی بتواند به آن دسترسی پیدا کند تمام اطلاعات شما در دستان اشتباهی خواهد بود. حتی اگر کسی نتواند این کد را بشکند به گفته ادوارد اسنودن که یکی از بزرگ‌ترین شخصیت‌ها در زمینه رخنه اطلاعات است باور دارد که این امر باعث بروز سواستفاده در آینده خواهد شد.

البته اپل اطمینان داده که این تکنولوژی به شدت امن است. در TouchID امکان شکستن پروتکل یک به پنجاه هزار بود و اپل اعلام کرده که FaceID امکان شکست پروتکل یک به میلیون را دارد!

همچنین تمام فرایندی که برای باز شدن قفل آیفون شما انجام می‌شود بر روی یک چیپ درون دستگاه است و انتقال داده ابری در این بین رخ نخواهد داد، بدین ترتیب حتی اپل نیز قادر نخواهد بود تا اطلاعات شما را مشاهده کند.

البته آپشنی وجود دارد که می‌توان کمی این پروتکل را امن‌تر کرد. اگر گزینه Require Attention را در گوشی خود فعال کرده باشید باید حتما چشمان خود را باز نگه‌دارید و حتما مستقیم به دستگاه نگاه کنید و بدین ترتیب نمی‌توان مورد تهاجم و تجاوز قرار گرفت. البته اگر کسی بخواهد شمارا مجبور به نگاه کردن کامل به گوشی کند قادر خواهد بود اما باید در نظر گرفت که در مورد وارد کردن رمز و حتی اثرانگشت نیز این قضیه صدق می‌کند.

همچنین می‌توان با فشردن دکمه لاک و دکمه ولوم آپشن تشخیص چهره را غیرفعال کرد و اگر احیانا گوشی شما دست افراد اشتباهی باشد پس از 10 بار تلاش ناموفق گوشی شما کاملا قفل خواهد شد.


5 . قابلیت‌های دسترسی FaceID باید کارآمد باشند

یکی دیگر از مشکلاتی که اپل به آن پاسخ داده این است که حتما باید چشمان شما به سنسور نگاه کند تا گوشی شما باز شود. اما کسانی که نابینا هستند یا چشم‌بند و عینک دارند چه؟ اپل به این فکر کرده و می‌توانید گزینه نگاه مستقیم چشم را غیرفعال کنید.

اما باز نگران به وجود می‌آید که ممکن است این قابلیت امنیت گوشی را پایین‌تر بیاورد. همچنان از آمار این مسئله اطمینان نداریم اما باید اپل به این قضیه نیز فکر کند.


نتیجه‌گیری

با نگاه به اطلاعاتی که پس از معرفی محصول تا به حال به بیرون عرضه شده می‌توان نتیجه گرفت که FaceID اگر امن‌تر از TouchID نیست به همان اندازه امنیت دارد. فاکتور سرعت و کارآمد و رضایت است که تا زمان تست شخصی نمی‌توان به آن پی برد و اطلاعات پاسخگو نخواهند بود و نیازمند تجربه گوشی است.

FaceID تکنولوژی جالب و به روزی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که امکانات آن می‌تواند فراتر از باز کردن قفل گوشی برود. به عنوان مثال Animojiها یکی از این قابلیت‌ها هستند یا جمع‌آوری داده از میزان دقت شما به صفحه از دیگر امکانات این تکنولوژی است و می‌تواند بیش از این نیز باشد.

اما واقعا باید گفت که سامسونگ در گلکسی اس 8 خود 6 راه مختلف برای باز کردن گوشی شما در اختیارتان قرار می‌دهد: یک پین، الگو، رمز، اسکن چشم، اسکن اثرانگشت و اسکن صورت که البته خیلی امن نیست. اما آیفون ده اساسا اثرانگشت را گرفته و فقط دو آپشن FaceID و پین را به شما می‌دهد.

اپل به راحتی می‌توانست با قراردادن یک سنسور اثرانگشت در پشت دستگاه طرفداران خود را راضی کند اما از انجام آن سرباز زده و حال تنها زمان است که باعث می‌شود طرفداران TouchID به راه‌حل جدید اپل عادت کنند.

آموزش استفاده از برنامه‌ی Files در iOS 11

زومیت:برنامه‌ی Files در جدیدترین به‌روزرسانی اپل بهبودهایی داشته است. ویژگی‌هایی چون امکان کشیدن و رها کردن و برچسب زدن به پرونده‌ها که سازماندهی آنها را برای کاربر آسان‌تر از همیشه می‌کند.

آپدیت iOS 11 با خود بروزرسانی برنامه‌ی Files را به همراه دارد. در نتیجه‌ی این بروزرسانی مدیریت پرونده‌ها، کشیدن و رها کردن فایل‌ها در آی‌پد به بهترین شکل انجام می‌گیرد و ما چگونگی عملکرد آن را در این مطلب به تصویر می‌کشیم؛ اما برنامه‌ی Files روی سایر دستگاه‌های اپل مثل آیفون نیزارائه می‌شود.

۱. پس از باز کردن برنامه‌ی Files، محل قرارگیری پرونده‌های مختلف را در زیر گزینه‌ی Browse در ستون سمت چپ مشاهده خواهید کرد. در اینجا، درایو ابری را انتخاب کرده و از داخل این مسیر، وارد پوشه‌ی documents می‌شویم.

۲. بعد از اینکه پرونده‌ای مانند documents باز شد، محتویات داخل آن به راحتی قابل جابجایی و سازماندهی خواهند بود. برای انتخاب یک پرونده، فقط کافی است انگشت‌تان را روی آن گذاشته و نگه دارید. پرونده‌ی انتخاب شده کمی بزرگ خواهد شد و پس از آن قادر خواهید بود آن را در پوشه‌ها و مسیرهای مختلف کشیده و رها کنید. به این صورت که وقتی پرونده‌ی موردنظرتان روی پوشه‌ی مقصد به حالت معلق در آمد انگشتتان را برمی‌دارید و پرونده به داخل پوشه خواهد افتاد.

۳. برنامه‌ی Files همچنین امکان کشیدن و رها کردن همزمان تعداد زیادی پرونده را نیز برایتان فراهم می‌کند. بعد از انتخاب یک پرونده، همزمان از دست دیگرتان برای انتخاب پرونده‌های دیگری که مایل به جابجایی‌شان هستید استفاده کنید. در اینصورت پرونده‌های جدید بر روی پرونده‌ی نخست انباشته شده و قادر خواهید بود آنها را به صورت دسته‌جمعی منتقل کنید.

۴. بسته به راهکار سازماندهی مدنظر شما، هر پرونده، سند، عکس، ویدیو و... می‌تواند یک برچسب رنگی داشته باشد. کافی است پرونده‌ی مربوطه را به ستون سمت چپ با عنوان Tags بکشید و در رنگ مورد نظرتان رها کنید. پرونده‌ها ضمن باقی ماندن در مسیر اولیه‌شان در پوشه‌ی فایل‌های با برچسب قرمز نیز اضافه می‌شوند تا شما بتوانید با کلیک روی آن پوشه، برچسب تمام فایل‌هایی که برچسب قرمز خورده‌اند را مشاهده کنید.

برنامه‌ی Files روی آیفون کمی متفاوت عمل می‌کند؛ چرا که عملکردش برای نمایش در صفحه‌ی کوچکتری طرح‌ریزی شده است. برای انتخاب یک پرونده در آیفون، انگشت‌تان را روی آن گذاشته و بردارید. این حرکت نوار گزینه‌ها را در بالا برایتان به نمایش در خواهد آورد که با استفاده از گزینه‌های موجود در آن قادر به کپی، انتقال و برچسب زدن پرونده‌ها خواهید بود.

به همین سادگی از این پس می‌توانید به اسناد و عکس‌ها و ویدیوها و سایر مواردی که در آیفون یا آیپدتان ذخیره کرده‌اید دسترسی داشته باشید و این خود یک پیشرفت بزرگ در نحوه‌ی سازماندهی پرونده‌ها روی دستگاه‌تان است.

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۹۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره‌ی آموزش مهارت‌های رسانه‌ای موبایل آوین نو

محمد خیاط زنجانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه گفت : با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه و سازمان فضای مجازی سراج مرکز استان و آموزش‌وپرورش استان؛ دوره‌ی آموزش مهارت‌های رسانه‌ای موبایلی آوین نو، برگزار می‌شود.

وی افزود: فعالیت در رسانه و تولیدات رسانه‌ای نقش بسیار مهمی در جوامع مدرن دارد. رسانه‌ها به‌عنوان صدای جامعه عمل می‌کنند و توانایی تأثیرگذاری بر افکار، نگرش‌ها و رفتار‌های افراد رادارند. تولیدات رسانه‌ای شامل انواع رسانه‌ها مانند رادیو، تلویزیون، رسانه‌های آنلاین، رسانه‌های اجتماعی و... است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه مصداق‌های اهمیت فعالیت در رسانه و تولیدات رسانه‌ای را برشمرد و گفت: این مصداق‌ها عبارت‌اند از:۱- اطلاع‌رسانی: رسانه‌ها به ما امکان می‌دهند تا با اخبار، رویداد‌ها و اطلاعات به‌روز آشنا شویم. آنها نقش بسیار مهمی در تأمین منابع اطلاعاتی برای جامعه دارند و افراد را با مسائل مختلف جامعه و جهان آشنا می‌سازند.۲- شکل‌دهی به نگرش‌ها: رسانه‌ها توانایی تأثیرگذاری بر نگرش‌ها و عقاید افراد رادارند. آنها می‌توانند الگوها، ارزش‌ها و ایده‌ها را ترویج کنند و به شکل‌دهی به نگرش‌های جامعه کمک کنند.۳- تأثیر در سیاست: رسانه‌ها توانایی تأثیرگذاری بر روند سیاست‌گذاری دارند. آنها می‌توانند مسائل مختلف را در جامعه مطرح کنند، نظرات عمومی را تحت تأثیر قرار دهند و روند تصمیم‌گیری‌ها را تحت تأثیر قرار دهند.
۴- تولید فرهنگ و سرگرمی: رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در تولید فرهنگ و سرگرمی دارند. آنها فضایی را برای انتشار هنر، فرهنگ و سبک زندگی فراهم می‌کنند و می‌توانند به ترویج هنر و فرهنگ جامعه کمک کنند.

وی ادامه داد: فعالیت در رسانه و تولیدات رسانه‌ای نه‌تن‌ها امکان ارتباطات و اطلاع‌رسانی مؤثر را فراهم می‌کند، بلکه توانایی تأثیرگذاری بر جوامع و فرهنگ‌ها را دارد.

خیاط زنجانی خاطرنشان کرد: شرکت‌کنندگان در این دوره، با اصول و مفاهیم اساسی مهارت‌های رسانه‌ای آشنا خواهند شد و سرفصل‌های آن عبارت‌اند از: ۱) طراحی پوستر با موبایل: که آشنایی با تکنیک‌ها و اصول طراحی گرافیکی را در برمی‌گیرد و طراحی پوستر‌های زیبا و جذاب را توسط موبایل آموزش می‌دهند.۲) تدوین با موبایل: در این قسمت شرکت‌کنندگان در دوره با تکنیک‌ها و ابزار‌های تدوین ویدئو با استفاده از موبایل آشنا می‌شوند و قادر خواهند بود ویدئو‌های خلاقانه و جذاب را ایجاد و ویرایش نمایند. ۳) عکاسی با موبایل: آشنایی با ترفند‌ها و روش‌های عکاسی با استفاده از موبایل شامل می‌شود و مخاطب یاد می‌گیرد عکس‌های حرفه‌ای و زیبا را به‌وسیله دوربین موبایل خود ثبت کند.

وی اضافه کرد: این دوره به شرکت‌کنندگان این امکان را می‌دهد که مهارت‌های رسانه‌ای خود را در زمینه‌های مختلف تقویت نمایند و از آنها در کسب‌وکارها، تولید محتوا و ارتباط با مخاطبان خود استفاده کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیان کرد: زمان برگزاری دوره‌ی آموزشی مهارت‌های رسانه‌ای آوین نو در دو جلسه، پنجشنبه‌ها، ۲۰ و ۲۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۴ هست که به‌صورت حضوری در شهرستان کرمانشاه برگزار می‌شود و به شرکت‌کنندگان گواهینامه ارائه خواهد شد.

وی گفت: لازم به ذکر است علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت‌نام در این دوره و کسب اطلاعات بیشتر به نشانی fandino.ir مراجعه نمایند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره‌ی آموزش مهارت‌های رسانه‌ای موبایل آوین نو
  • ایفون ۱۶ کی میاد؟ بررسی تخصصی آیفون 16
  • قیمت گوشی سامسونگ a۵۴ امروز (۹ اردیبهشت) + مشخصات و دوربین galaxy a۵۴ Samsung
  • گوشی جدید ناتینگ، ۲ روز دیگر رونمایی می‌شود
  • بهترین گوشی زیر ۱۰ میلیون؛ جنگ ردمی نوت 13 و A25
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ چیزی جز گوشی لازم نیست
  • با عفونت دستگاه ادراری بیشتر آشنا شوید
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار
  • قیمت گوشی poco x۵ pro ۵g + بررسی و مشخصات گوشی شیائومی poco x۵ pro (۸ اردیبهشت)
  • قیمت گوشی آیفون ۱۳ (۸ اردیبهشت) + بررسی و مشخصات iPhone ۱۳