Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ محمد میرزابیگی افزود: زنان حدود 85 تا 90 درصد جامعه پرستاری ایران را تشکیل می دهند و از زمانی که رئیس جمهوری در ابلاغیه خود به وزرا اعلام کرد که در انتصاب های دستگاه های دولتی و وزارتخانه ها و در مدیریت های ارشد، زنان توانمند بکارگیری شوند، بنده پیشنهاد انتصاب یک زن را در سمت معاون پرستاری به وزیر بهداشت ارائه کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون پرستاری وزیر بهداشت اضافه کرد: بنده پیشنهاد انتصاب یک زن را در سمت معاون پرستاری حدود دو ماه پیش با وزیر بهداشت مطرح کردم و با پیگیری های مکرر، وزیر بهداشت با این پیشنهاد موافقت کرد و قرار است در روزهای آینده یکی از زنان مدیر و توانمند حوزه پرستاری به عنوان معاون وزیر بهداشت در امور پرستاری معرفی شود.

وی اظهار کرد: از جامعه حدود 200 هزار نفری پرستاری کشور که حدود 150هزار نفرشان افراد تحصیل کرده دانشگاهی هستند، بیش از 85 تا 90درصد خانم هستند و حیف است که مدیریت ارشد این حوزه را از زنان سلب کنیم و با توجه به وجود تعداد قابل توجهی از زنان توانمند و مدیر در حوزه پرستاری کشور، سمت معاون پرستاری وزیر بهداشت، حق زنان است.

میرزابیگی خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم با حمایت وزیر بهداشت اقدامات مهم و ریل گذاری های مناسبی در حوزه پرستاری کشور انجام شد که در همه ادوار فعالیت وزارت بهداشت بی سابقه است، برای اولین بار عرضه کار پرستاری در جامعه و خارج از بیمارستان تعریف ، آموزش های آکادمیک پرستاری بازنگری ، روش های مراقبت در بالین اصلاح و برای اولین بار آرزوی دیرینه پرستاران مبنی بر صدور گواهینامه صلاحیت حرفه ای محقق شد و با این کار حرفه پرستاری هویت مستقل پیدا کرد.

معاون وزیر بهداشت گفت: با اقدامات انجام شده، زیربناهایی برای مدیریت ارشد حوزه پرستاری فراهم شده که ادامه کار را راحت تر کرده است و امیدواریم یکی از زنان فرهیخته حوزه پرستاری در روزهای آینده حکم مسئولیت معاونت پرستاری وزارت بهداشت را دریافت کند و در این سمت موفق باشد.

وی افزود: در چهار سال گذشته که در این سمت در معاونت پرستاری وزارت بهداشت فعالیت کردم، خوشبختانه همکاری ها با شخص وزیر بهداشت و معاونت های وزارت بهداشت دیگر بی نظیر بود و کناره گیری خودخواسته من به هیچ وجه به معنای اختلاف نیست وکسی چنین تصوری نداشته باشد؛ از این پس نیز اگر وزیر بهداشت صلاح بداند در هر عرصه ای که لازم باشد با وزارت بهداشت همکاری خواهم داشت.

میرزابیگی ادامه داد: بنده در بیش از 20 سال گذشته تلاش زیادی برای پایه گذاری سازمان نظام پرستاری و معاونت پرستاری وزارت بهداشت داشتم و اکنون که هر دو این نهادها را برای پیگیری مسائل حوزه پرستاری در کشور داریم، لازم است که این مسئولیت به مدیران دیگری واگذار شود و با توجه به مدیران توانمند زن و مردی که در حوزه پرستاری داریم حتما مسئولان آینده این مسیر را با موفقیت جلو می برند.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۸۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی ۱۴۰۳

آزمون ورودی دوره دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی در ۱۱ مرداد سال ۱۴۰۳ برگزار و ثبت نام این آزمون از ۲۲ اردیبهشت سال ۱۴۰۳ آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، براساس مصوبه هشتاد و ششمین جلسه شورای عالی برنامه ریزی وزارت بهداشت و با اعلام دبیرخانه شورای آموزش علوم پایه، بهداشت و تخصصی مقرر شد آزمون ورودی دوره دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی در مرداد سال ۱۴۰۳ برگزار شود.

ثبت نام در آزمون دکتری حرفه ای فیزیوتراپی از شنبه ۲۲ اردیبهشت آغاز می شود و داوطلبان تا ۲۵ اردیبهشت فرصت دارند در این آزمون ثبت نام کنند.

ثبت نام فقط بصورت الکترونیکی و از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir انجام می پذیرد.

داوطلبان باید پس از پرداخت الکترونیکی هزینه آزمون، فرم ثبت نام را تکمیل کنند. لینک پرداخت هزینه و ثبت نام آزمون در مهلت اعلام شده بر روی سایت قرار خواهد گرفت.

آزمون ورودی دوره دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

کارت ورود به جلسه آزمون از روز یکشنبه ۷ مرداد تا چهارشنبه ۱۰ مرداد در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قرار می گیرد و داوطلبان باید در این بازه زمانی با مراجعه به سایت، کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند. ساعت دقیق برگزاری آزمون بر روی کارت ورود به جلسه درج خواهد شد.

به همراه داشتن کارت ورود به جلسه و کارت شناسایی معتبر (کارت ملی یا شناسنامه عکسدار) در روز آزمون الزامی است.

بر اساس شرایط، ممکن است آزمون بصورت الکترونیکی یا کاغذی برگزار شود.

شرایط شرکت متقاضیان در آزمون:

۱) افراد با داشتن دانشنامه مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد رشته فیزیوتراپی از دانشگاه های داخل یا خارج از کشور که به تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسیده باشد مجاز به شرکت در این آزمون هستند.

۲) دانشجویان مشغول به تحصیل در هر دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته فیزیوتراپی به شرط فراغت از تحصیل تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ می توانند در این آزمون شرکت کنند.

به گزارش مهر، همچنین مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت در اطلاعیه ای خطاب به دانش آموختگان رشته فیزیوتراپی از دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در خارج از کشور اعلام کرده است: بر اساس مصوبه شورایعالی ارزشیابی مدارک تحصیلی خارج از کشور وزارت بهداشت در ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ به منظور حفظ کیفیت و رعایت عدالت در سنجش و ارزیابی علمی متقاضیان ارزشیابی، مقرر شد آزمون ارزشیابی کتبی به صورت متمرکز جایگزین مصاحبه های انجام شده در جلسه کمیسیون های ارزشیابی شود.

کد خبر 749250

دیگر خبرها

  • کمبود نیروی پرستاری، یک‌ مسئله جهانی است
  • فعالیت ۲۳۰ هزار پرستار در ایران / سهم سلامت از تولید ناخالص ملی۳ تا ۴ درصد است
  • در برخی از حوزه‌های پرستاری پیوست عدالت وجود ندارد
  • پرستاران بیشترین نقش را در زمینه سلامت جامعه دارند
  • تعداد پرستاران زن در ایران، ۷۵درصد بیش از پرستاران مرد است
  • تعداد پرستاران زن در ایران، 75درصد بیش از پرستاران مرد است
  • فعالیت ۲۳۰۰۰۰ پرستار در ایران/ ۷۵ درصد پرستاران زن هستند
  • تدوین لایحه حمایت از حقوق پرستاران با هدف بهبود معیشت
  • جزئیات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی ۱۴۰۳
  • دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد