Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@04:19:52 GMT

نابسامانی سرویس مدارس در البرز نگرانی های والدین

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۴۸۵۲۹

نابسامانی سرویس مدارس در البرز نگرانی های والدین

به گزارش ایرنا، آنطور که والدین دانش آموزان البرزی می گویند: هرساله یکی از دغدغه های مهم اولیای دانش آموزان مربوط به سرویس مدارس می شود زیرا با آغاز سال تحصیلی برنامه مناسب برای سازماندهی سرویس های مدارس اجرا نمی شود.
از آغاز سال تحصیلی تا کنون نابسامانی‌های فراوانی در زمینه سرویس مدارس البرز دیده می‌شود و اغلب خانواده‌ ها همچنان پیگیری برنامه سرویس مدرسه فرزندان خود هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پیش از بازگشایی مدارس، مسئولان امور شهری کرج برای کمک به ساماندهی سرویس مدارس این کلانشهر بارها به‌ طور رسمی اعلام آمادگی کامل کردند و مدیران مدارس و انجمن اولیاء و مربیان نیز از دایر بودن خدمات سرویس همانند سال گذشته برای اولیای دانش آموزان با قاطعیت تمام نکات اطمینان بخشی را بیان داشتند.
رضا نظری یکی از اولیای دانش آموزان آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج گفت: با گذشت 12 روز از آغاز سال تحصیلی جدید هنوز سرویس ایاب و ذهاب مدرسه ساماندهی نشده و خانواده ام برای رفت وآمد فرزندم بین مدرسه و خانه دچار مشکل شده است .
وی تصریح کرد: ما از چگونگی فعالیت شرکت های خدمات رسان به مدارس اطلاعی نداریم به همین دلیل نمی توانیم برای نقل و انتقال فرزندانمان به رانندگان سرویس ها اطمنیان حاصل کنیم.
مریم حسنی از اولیای دانش آموزان مدرسه شهید پناهی آموزش و پرورش ناحیه 2 کرج نیز گفت : در زمان ثبت نام فرزندم مدیر مدرسه اطمینان خاطر داد که سرویس دانش آموزان از اول مهر دایر است ولی با گذشت 12 روز ما ناچاریم در مسیر خانه و مدرسه در حال رفت و آمد باشیم زیرا برخی گفته ها و شایعات سبب نگرانی خانواده ها شده است.
وی یادآور شد: خانواده‌ها برای خروج از این وضعیت بار ها به مدارس و انجمن اولیا و مربیان مدارس مراجعه کرده اند اما پاسخ مناسبی تا کنون نگرفتند.
وی ادامه داد: همسر من کارگر است و من خودم مجبورم با داشتن یک فرزند خردسال، فرزندم را هر روز به مدرسه ببرم در حالی که مدیر مدرسه سرویس دانش آموزان را از اول مهر تضمین کرده بود.
علی مردان حیدری از اولیای دانش آموزان آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج نیز در این زمینه گفت: مشکل سرویس در کرج یک موضوع جدید نیست زیرا هر سال خانوده ها با این مشکل روبرو هستند.
وی بیان کرد: متولی سرویس دانش‌آموزان نه تنها در کرج بلکه در البرز مشخص نیست که دلیل اصلی آن را عدم برنامه ریزی مسئوولان ذیربط در این زمینه تشکیل می دهد.
وی اضافه کرد: معمولا هر سال تا سه ماه طول می کشد که سرویس مدارس در البرز ساماندهی یابد تا دیگر دانش‌ آموزان در رفت و آمدشان دچار مشکل نشوند.
رئیس انجمن اولیاء و مربیا ن اداره کل آموزش و پرورش البرز در این خصوص به ایرنا گفت: آموزش و پرورش البرز متولی سرویس دانش آموزان در مدارس نیست زیرا ما فقط گیرنده خدمات برای دانش آموزان هستیم.
امیر والی پورافزود: مسئولیت سرویس دانش آموزان در نواحی 4 گانه کرج را سازمان حمل و نقل شهرداری کرج بر عهده دارد و در سایر مناطق آموزش و پرورش البرز بر عهده شهرداری هاست.
وی اظهار کرد: نابسامانی سرویس دانش آموزان به ویژه در کرج به دلیل عدم انتخاب پیمانکار در طول ایام تابستان است.
وی تصریح کرد: برای خدمات دهی به دانش آموزان در بخش سرویس دانش آموزی ناچار شدیم از سرویس های سال قبل استفاده کنیم.
وی اضافه کرد: سالانه 20 هزار دانش آموز در البرز از سرویس مدارس استفاده می کنند که بیشترین جمعیت دانش آموزی استفاده کننده از سرویس در مدارس آموزش و پرورش نواحی 4 گانه کرج مشغول تحصیل هستند.
رئیس سازمان خدمات حمل و نقل شهرداری کرج نیز ضمن تائید نابسامانی سرویس دانش آموزان در این کلانشهر گفت: بر اساس قانون مسئوولان قبلی شهرداری ، انجمن اولیاء و مربیان و آموزش و پرورش موظف به برگزاری جلسه ساماندهی سرویس مدارس بودند که متاسفانه این کار انجام نشد.
عزیز صدر نژاد با اشاره به اینکه وی از 9 خرداد ماه 96 مسئولیت این سازمان را بر عهده گرفته است ، خاطر نشان کرد: سازمان همیاری شهرداری های استان البرز در سال گذشته مسئولیت سازماندهی و خدمات سرویس به دانش آموزان البرزی را بر عهده داشت.
وی یادآور شد: برای سازماندهی سرویس دانش آموزان یک کارگروه تشکیل شده است تا پیمانکار سرویس دانش آموزان برای سال تحصیلی 97-96 پس مراحل قانونی مشخص شود.
وی تاکید کرد: حداقل 15 روز دیگر طول می کشد تا پیمانکار انتخاب شود و سرویس مدارس به آن واگذار شود.
استان البرز بیش از 463 هزار دانش آموز دارد.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر** انتشار دهنده: محمد عزیزپور

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۸۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان در تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان نقش مهمی دارند

محمدی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به تهیه نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت : الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تدوین شده و قرار شده این الگو در یک برنامه سه ساله در همه مدارس پیاده شود.

وی افزود: از مهرماه امسال این الگو در ۲۰ درصد مدارس دولتی اجرا خواهد شد و در سال تحصیلی بعد ۴۰ درصد و سال بعد از آن هم ۴۰ درصد دیگر مدارس زیر پوشش این طرح خواهند رفت.

وی اضافه کرد: قرار شده مهر ماه امسال ۵۰ درصد مدارس غیردولتی و خاص هم بر اساس الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اداره شوند.

محمدی اشاره‌ای به آثار مثبت اعمال معدل امتحانات نهایی در نتیجه آزمون سراسری داشت و گفت: نتیجه اجرای این طرح در مناطق محروم به خوبی خود را نشان داد. به عنوان مثال در استانی مثل کرمانشاه در حالی که در گذشته هیچ رتبه برتری در کنکور نداشتیم، سال گذشته دو رتبه برتر کنکور و ۲۷ رتبه زیر ۱۰۰ و بیش از۲۷۰ رتبه زیر هزار داشتیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه بنا داریم امسال روی دو موضوع کیفیت بخشی به نظام آموزشی و تقویت مدارس دولتی به عنوان دو مطالبه اصلی مقام معظم رهبری در حوزه تعلیم و ترتیب تمرکز کنیم، گفت: در جهت کیفیت بخشی به نظام آموزشی برای بالا بردن معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان برنامه‌ریزی کرده‌ایم. 

وی اشاره‌ای هم به اجرای طرح شهید سید محمدسعید جعفری در استان داشت و گفت: در این طرح اردو‌های دانش‌آموزی به عنوان بستری برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان مورد توجه قرار گرفته و این طرح در نهایت شناسایی استعداد‌های دانش آموزان را دنبال می‌کند.

محمدی با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در راستای تجهیز مدارس به امکانات ورزشی، گفت: در ۱.۵ سال گذشته قریب ۶۰ مکان ورزشی با هدف نهادینه کردن ساحت زیستی بدنی در مدارس استان کرمانشاه ایجاد شده است.

وی با اشاره به افزایش سهم آموزش و پرورش از اعتبارات عمرانی شهرستان‌ها گفت: سهم آموزش و پرورش از اعتبارات عمرانی شهرستان‌ها از ۳۰ میلیارد تومان در سنوات قبل به ۱۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته رسید و امیدواریم در بودجه امسال شاهد توجه بیشتر به آموزش و پرورش در اختصاص بودجه باشیم.

کسب رتبه برتر شورای آموزش و پرورش استان در سطح کشوری، کسب رتبه برتر شورای تحقیقات آموزش و پرورش و نیز رتبه برتر در اجرای پروژه مهر از مهمترین افتخارآفرینی‌های دستگاه تعلیم و تربیت استان کرمانشاه در سال گذشته بود که محمدی از آنها یاد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • بازی محل رشد خلاقیت دانش آموز است
  • شرکت ۳۰ هزار دانش‌آموز البرزی در کنکور
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • معلمان در تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان نقش مهمی دارند
  • نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس گیلان
  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول!
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول، غیرقانونی است
  • البرز به ۱۱ هزار کلاس درس جدید نیاز دارد
  • کمبود زمین برای ساخت مدرسه در البرز/ درخواست کمک از دستگاههای ملی