Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@06:01:06 GMT

گزارشی از گفت و گوهای امنیت سایبری چین و آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۴۸۷۰۱

گزارشی از گفت و گوهای امنیت سایبری چین و آمریکا

پکن - ایرنا - چین و آمریکا قصد دارند اولین دور از گفت و گوهای امنیتی و سایبری خود را با هدف دستیابی به توافقی برای تقویت همکاری ها در این عرصه برگزار کنند.

به گزارش ایرنا هر دو کشور یکدیگر را بارها به حملات اینترنتی و سایبری متهم کرده و خود را قربانی می دانند و بر این باورند که این مسایل امنیت ملی آنها را به مخاطره می اندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس اعلام دو کشور مذاکرات مذکور از امروز به وقت محلی آمریکا شروع می شود و تا روز جمعه ادامه خواهد یافت، ریاست هیات چین را در مذاکرات 'گوا شنگکان' وزیر امنیت عمومی برعهده دارد.
وزارت خارجه چین امروز چهارشنبه در بیانیه ای آورده است که رهبران دو کشور در ملاقاتی که با یکدیگر داشته اند در باره یک ساختار مهم مذاکراتی چند جانبه توافقاتی کرده اند.
گفت و گوهای امنیت سایبری و حاکمیت قانون یکی از ساختارهای مهم چهارگانه ای است که حاصل توافق 'شی جین پینگ' و 'دونالد ترامپ' رییسان جمهوری خلق چین و آمریکا پس از دیدار ماه آوریل در فلوریدا است.
سه ساختار دیگر نیز اقتصاد، گفت و گوهای امنیتی و دیپلماسی، فرهنگ و تبادلات انسانی است که با برگزاری گفت و گوهای سایبری برای نخستین بار کل ساختار مذاکراتی دو کشور شکل گرفته و تشکیل شده است.
دور نخست گفت و گوهای اقتصادی در ماه ژ‌وئن برگزار شد، در ماه جولای نیز طرفین گفت و گوهای امنیتی و دیپلماسی برگزار کردند، در ماه سپتامبر مذاکرات فرهنگ و تبادلات انسانی تشکیل شد و این بار در واشنگتن گفت و گوهای حاکمیت قانون و امنیت سایبری انجام خواهد شد.
چین و آمریکا در زمینه های مختلف اختلافات اساسی دارند که دریای جنوبی، دریای شرقی، فروش تسلیحات به تایوان و ارزش یوان پول ملی چین از مهمترین آنهاست.
شماری از نمایندگان کنگره آمریکا در حال پیشبرد برنامه هایی برای شروع دوباره فروش های تسلیحاتی به تایوان هستند و انتظار می رود در جریان این نشست هم که به مسایل حقوقی و قانونی مرتبط می شود، چین مخالفت قاطع خود را با چنین برنامه ای اعلام کند.
چین برای اولین بار برنامه ای را با عنوان راهبرد همکاری بین المللی در فضای سایبری با هدف تقویت همکاری با کشورهای دیگر در این زمینه و حراست از فضای مجازی و تامین امنیت این فضا منتشر کرده است.
چین تاکید کرده است که این راهبرد و برنامه جدید را با نظرداشت اصولی چون صلح و حق حاکمیت و اطلاع رسانی متقابل منتشر کرده است.
حراست از حق حاکمیت و امنیت چین در فضای سایبری ، اطلاع رسانی متقابل در باره فضای مجازی با هدف منتفع کردن یکدیگر ، امنیت اطلاع رسانی در اینترنت ، تقویت ارتباطات بین المللی در فضای سایبری ، افزایش همکاری های بین المللی ، حاکم کردن قانون بر اینترنت و فضای سایبری با همکاری جامعه بین المللی ،افزایش تبادلات و تعاملات فرهنگی در این زمینه و آموختن متقابل از جمله مضامین این برنامه است.
اصلاحات در بخش های صنعتی مرتبط با فضای سایبری ، مبارزه با تروریست و جرایم ذی ربط در فضای سایبری و حراست از امنیت شهروندان و جلوگیری از به سرقت رفتن اطلاعات و داده ها در این فضا و همچنین حفاظت از حقوق افراد و اتباع در این عرصه از دیگر موضوعات این برنامه است.
آساق**231**1904**1663**انتشار دهنده: خسرو حسینی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۸۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ واردکننده برتر سال ۱۴۰۲ معرفی شدند + فهرست

گمرک ایران در گزارشی آمار عملکرد ۱۰۰ وارد کننده برتر کشور طی سال ۱۴۰۳ را با جزئیات منتشر کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، گمرک ایران در گزارشی آمار عملکرد 100 وارد کننده برتر کشور طی سال 1402 را با جزئیات منتشر کرد و شرکت های بازرگانی دولتی ایران، آوا تجارت صبا، پشتیبانی امور دام و ماهیدشت کرمانشاه در صدر این لیست قرار دارند.

برای مشاهده 100 واردکننده‌های برتر سال 1402 اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • هشدار احمدیان به کشور‌های میزبان مراکز امنیت سایبری صهیونیستی
  • هشدار دبیر شورای عالی امنیت ملی به کشورهایی که با رژیم صهیونیستی همکاری سایبری دارند
  • هشدار دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به کشورهایی که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری خود را به رژیم صهیونیستی داده‌اند
  • هشدار احمدیان به کشورهایی که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری خود را به رژیم صهیونیستی داده‌اند
  • ایران به اتهامات سایبری از طرف آمریکا پاسخ داد
  • ایران ادعاهای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری را قویاً رد کرد
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا در خصوص فعالیت‌های سایبری
  • ۱۰۰ واردکننده برتر سال ۱۴۰۲ معرفی شدند + فهرست