Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، محمدباقر ذوالقدر عصر روز پنجشنبه طی سخنانی در دومین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی که در شهر آفتاب برگزار شد، با طرح این پرسش که جبهه مردمی برای چه تشکیل شده است؟ اظهار داشت: جبهه مردمی بر اساس یک الزام تاریخی تشکیل شده است و این ضرورت به دلیل حفظ وحدت و انسجام نیروهای انقلابی برای دفاع از دستاوردها و اهداف انقلاب است که امروز در معرض آسیب قرار گرفته و نیز برای پیشگیری از ناامیدی مردمی که در جای جای ایران چشم امید به این انقلاب دوخته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که کشور ما امروز با تهدیدات متعددی مواجه است، ادامه داد: کشوری که مردمش در درون انسجام داشته باشد از مشکلات خارجی مصون است اما امروز ما در داخل با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی افزود: اولین مشکل داخلی ما، انباشت مشکلات است، مشکلات مختلفی اعم از سیاسی، فرهنگی و اجتماعی که البته علاوه بر آن‌که خواست دشمن است ناشی از ناکارآمدی ما نیز هست.

رئیس ستاد جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، ادامه داد: مشکلات اقتصادی به گفته رهبری اساسی ترین مشکل ماست و به همین جهت دو سال را به صورت پیاپی، اقتصاد مقاومتی نامگذاری کردند که رشد افسارگسیخته فقر،بیکاری و تامین معیشت عمده ترین مسائل ماست که می‌تواند ‌به بحران های امنیتی منجر شود و دشمن از این بستر سوءاستفاده کند.

وی مشکل دوم کشور را رویکرد دوگانه در اداره آن دانست و گفت: امروز شاهد کمرنگ شدن روحیه انقلابی در اداره امور هستیم که روزگاری افتخار ما بود، امروز یک جریان گسترده تلاش مستمری را برای تهی کردن کشور از انقلابی‌گری آغاز کرده و متاسفانه در درون دستگاه های امنیتی نیز نفوذ کرده است.

وی ادامه داد: برجام برنامه‌ای برای دست کشیدن از آرمان انقلاب است که اگر هوشمندی رهبری نبود ما با برجام دیگری هم مواجه شده بودیم و اگر دولت با وجود تاکیدات و هشدارهای رهبری باز هم به رویه خود ادامه می‌دهد به دلیل همین تفاوت رویکرد و وجود جریان نفوذ است.

رئیس ستاد جبهه مردمی نیروهای انقلاب با بیان این‌که متاسفانه ما فاقد یک جریان منسجم برای دفاع از اهداف ها و گفتمان رهبری و انقلاب هستیم، اظهار داشت: آن‌چه ضرورت دارد،انسجام نیروهای انقلابی است و اقدامات ما در این زمینه نیز شامل اعلام موجودیت جبهه مردمی با حمایت ۵۵۰ نفر از طیف های مختلف انقلابی در ۵ دی ماه ۱۳۹۵، تشکیل ستاد جبهه و شوراهای استانی آن در ۴۵۰ شهرستان،تشکیل کمیته هایی از ۲۷ قشر،ایجاد مجامع استانی و اقشار مختلف، برگزاری مجمع عمومی ملی یا پارلمان نیروهای انقلاب به عنوان تصمیم گیران این جریان بوده است.

وی افزود: هدف دوم ما تشکیل یک دولت انقلابی و کارآمد به عنوان گمشده‌ای است که ان شاالله محقق می شود و برای محقق شدن آن از نیروهای انقلابی کمک ها و مشورت های لازم گرفته شده است.

وی با اشاره به سازوکار جمنا، گفت: این ساز و کار هم از پیش مشخص شده است و از طریق آرای اعضا به شورای مرکزی تفویض می شود و مساله بعدی نیز این است که به کاندیدای واحدی برسیم و مردم را قانع کنیم که عزت و سلامت آن‌ها در گرو یک انتخاب صحیح است.

ذوالقدر با تاکید بر این‌که ما باید حداقل ۲۰ میلیون رای داشته باشیم تا پیروز انتخابات شویم، اظهار داشت: امروز مشخص شده است که در محلات و استان‌ها باید تا چه اندازه رای داشته باشیم تا پیروز شویم و این میزان حداقل باید ۲۰ میلیون رای باشد که تصور دور از ذهنی هم نیست و در سال ۸۸ هم این میزان را تجربه کرده بودیم و باید این عدد را تبدیل به واقع کنیم.

وی در پایان درباره انتخابات شوراها نیز اظهار کرد: جبهه مردمی حتماً در این زمینه نظر خواهد داشت به خصوص که این انتخابات مطمع نظر جریان اصلاحات است که آقای روحانی را رئیس جمهوری آینده می‌دانند و به همین دلیل روی موضوع انتخابات شوراها به خصوص در تهران و نیز شهرستان‌ها کار می‌کند. ما هم باید سعی کنیم که در شهرستان ها لیست ارائه دهیم و مردم را هم با آن لیست و افرادش آشنا سازیم تا بتوانیم نتیجه خوبی بگیریم.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۲۹۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم صبحگاه بسیج پایگاه شهید رسول عسکری دیوان محاسبات کشور با حضور سردار رضا طلایی نیک، سخنگو و معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و همچنین جمعی از مقامات و کارکنان این نهاد نظارتی برگزار شد.

سردار طلایی نیک در این جلسه با گرامی‎داشت یاد و خاطره امام راحل عظیم الشان و شهدای ایران اسلامی، اظهار داشت: «احیای اسلام ناب»، «مردمی بودن انقلاب اسلامی» و «رهبری ولایی»، سه رکنی هستند که طی ۴۵ سال گذشته، مقوم و پیش‎ برنده این نهضت الهی بوده اند.

سخنگوی وزارت دفاع در ادامه خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی به معنای حقیقی کلمه، احیاگر اسلام ناب محمدی (ص) بود که پس از تلاش‌های ناکام رژیم شاهنشاهی در گسترش اسلام ستیزی و زدودن مذهب و معنویت از سطوح گوناگون جامعه، توانست سبکی بی بدیل از الگوی جامعه اسلامی را به جهانیان عرضه دارد.

وی همچنین در تشریح ماهیت مردمی نظام جمهوری اسلامی، بیان داشت: اتکای به مردم، از اساسی‌ترین اصول مکتب امامین انقلاب محسوب می‌شود چراکه هر زمان مشارکت مردم در امور کشور بیشتر بوده، به همان نسبت توفیقات نیز افزایش پیدا کرده است.

سردار طلایی نیک با با بیان اینکه مهمترین شاخصه شعار سال ۱۴۰۳، مشارکت مردم در اقتصاد و تولید است، افزود: تاریخ گواه است که فتوحات در هشت سال دفاع مقدس، درست از زمانی به وجود آمد که موانع حضور مستقیم مردم در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل برداشته شد. بر این اساس، تا زمانی که اقتصاد کشور مردمی نبوده و مردم در عرصه تولید کشور دخیل نباشند، هیچ قدم مؤثری در بهبود اوضاع معیشتی را شاهد نخواهیم بود.

معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی وزارت دفاع در ادامه گفت: شاهکار انقلاب اسلامی در تحقق «رهبری ولایی» بود که با ممزوج نمودن ظرفیت‌های اسلامی و مردمی، افتخارات بزرگی را نصیب ملت کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از برکات انقلاب اسلامی، پیوند دادن حوزه دفاعی و مردم، از طریق ظرفیتی به نام «بسیج مستضعفین» بود، تصریح کرد: اگرچه بهره مندی از ادوات جنگی پیشرفته نظیر پهپاد و موشک مطلوب بوده و بازدارنده است اما این اراده و خواست ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی بود که عملیات «وعده صادق» علیه رژیم کودک کش صهیونیستی را به سرانجام رساند و بسیاری از معادلات منطقه‌ای و بین المللی را تغییر داد.

سردار رضا طلایی نیک گفت: امروزه بازدارندگی کارآمد، نیازمند قدرت ترکیبی است؛ چون دشمن در دو عرصه جنگ نرم و سخت علیه کشورمان در حال برنامه ریزی است و ما نیز نیازمندیم تا هم‎سطح با این تهدیدات، توانایی‌های خود را ارتقا دهیم.

وی در پایان با بیان اینکه رویکرد پیشگیرانه دیوان محاسبات، موجبات همراهی و همکاری بیش از پیش دستگاه‌ها با این نهاد نظارتی را فراهم نموده است، بیان کرد: مواردی همچون «دیدبانی از بیت المال»، «تحقق انضباط مالی»، «اثربخشی در کاهش فاصله فقر و غنا» و همچنین «مبارزه با فساد و ویژه خواری»، از جمله مواردی است که به حمدالله دیوان محاسبات توانسته نقشی ویژه در تحقق آنها ایفا نماید.

کد خبر 6090016 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • طلایی‌نیک:«وعده صادق» بسیاری از معادلات را تغییر داد
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • ۳ میلیون یورو در اختیار نیروهای مسلح برای انسداد مرزها +جزئیات مهم
  • رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود
  • معاون وزیر کشور : رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود تا به‌سرعت فرآیند انسداد مرز‌ها را آغاز کنند
  • دستور مهم رئیسی؛ تخصیص ۳میلیون یورو برای دیوارکشی مرزهای ایران | اعلام جزئیات جدید از انسداد مرزها؛ اولویت‌ با کدام مرزهاست؟
  • جزئیات جدید از انسداد مرزها برای افزایش امنیت کشور
  • حمله به اسرائیل عظمت ایران را نشان داد
  • مسولان استانی به شهرستان‌های کوچک بیشتر توجه کنند