Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@20:27:52 GMT

نیروهای دموکراتیک کرد به مرکز شهر الطبقه رسیدند

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۵۴۲۹۹

نیروهای دموکراتیک کرد به مرکز شهر الطبقه رسیدند

آخرین تحولات میدانی از شمال شرق سوریه حاکیست، نیروهای دموکراتیک کرد توانستند با عقب راندن عناصر تروریستی داعش به مرکز شهر راهبردی الطبقه برسند.

به گزارش مشرق، آخرین تحولات میدانی از شمال شرق سوریه حاکیست، نیروهای دموکراتیک کرد با کمک ائتلاف غربی موفق شدند در ادامه عملیات پاکسازی شهر الطبقه با عقب راندن عناصر تروریستی داعش به مرکز شهر برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهر الطبقه در جنوب غرب شهر رقه، پایتخت خودخوانده گروه تروریستی داعش قرار دارد.

براساس این گزارش، نیروهای کرد نیمه شب گذشته در محور شرقی با حملات گسترده توانستند محله «اسکندریه» را که دروازه شرقی شهر محسوب می شد به طور کامل پاکسازی کنند و خود را به گورستان برسانند.

در ادامه نیروهای کرد عملیات خود را برای پاکسازی گورستان آغاز کردند و اوایل صبح موفق به پاکسازی این منطقه شدند.

نیروها دموکراتیک کردموفق دقایقی قبل هم حدود ۱۸ ایستگاه و خاکریز تروریست های داعش را پاکسازی کردند و به مرکز شهر الطبقه رسیدند.

تعداد زیادی از مقرهای داعش در مرکز این شهر به کنترل نیروهای کرد درآمده است.

در حال حاضر، نیروهای کرد پاکسازی پارک در جنوب شهر و محله «القریه» در شمال شهر را در دستور کار قرار داده اند و درگیری ها در این محور به شدت ادامه دارد.

در محور غربی و از سمت ارتفاع «عاید» پیشروهای ها کند گزلرش شده است اما با این وجود یک کیلومتر دیگر از مناطق آلوده در محله «عاید صغیر» پاکسازی شد. حدود ۲۶ تن از عناصر تروریستی داعش در جریان این درگیری ها کشته و زخمی شدند و مقادیر زیادی سلاح و مهمات به غنیمت نیروهای دموکراتیک کرد در آمد.

از حومه شهر الرقه هم خبر می رسد نیروهای کرد در محور های جنوبی و غربی شهر الرقه موفق شدند دو روستا «الریحانیات و کبش» و ۲ مزرعه اطراف روستاها را پاکسازی کنند.

در محور جنوبی نیروهای کرد توانستند روستای «المشیرفة» و یک مزرعه حومه روستا را به طور کامل آزاد کنند.

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۵۴۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس شانگهای در آستانه قزاقستان با دبیر کل وزارت دفاع هند دیدار و گفتگو کرد.

امیر آشتیانی در دیدار با دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اشتراکات تمدنی، تاریخی و فرهنگی بر ضرورت رایزنی در خصوص موضوعات دو جانبه، منطقه ای و بین المللی میان دو کشور تاکید کرد.

وزیر دفاع ایران با اشاره به واقع شدن دو کشور در یک منطقه راهبردی اظهار داشت: ظرفیتهای متعدد همکاری تهران و دهلی نو می‌تواند در برقراری صلح و امنیت در منطقه حساس غرب آسیا و شبه قاره هند به کار گرفته شود.

وزیر دفاع ایران با توجه به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در خصوص تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد.

امیر آشتیانی با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی و نظامی دو کشور در برقراری ثبات و امنیت در منطقه آمادگی خود را جهت توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی میان دو کشور با طرف هندی در حوزه های مختلف اعلام کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند نیز در این دیدار ضمن ابراز همدردی و تسلیت شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه بر ضرورت برقراری امنیت و وآرامش منطقه تاکید کرد.

وی با اشاره به حوزه تمدنی مشترک دو کشور بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و زیر ساختی به ویژه مشارکت دهلی نو در پروژه بندر چابهار تاکید کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اهمیت همکاری های دفاعی دو کشور بر ضرورت توسعه هرچه بیشتر مناسبات فیمابین در حوزه های دریایی، شرکت در رزمایش دریایی،  تحقیقات دفاعی، آموزشی و  تبادل دانشجو تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • داعش جام جهانی ورزشی را تهدید کرد + تصویر
  • مبارزه حشدالشعبی با داعش + فیلم
  • حریق یک مرکز اقامتی در میدان ولیعصر تهران
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • داعش در افغانستان از بین رفته است
  • ۳ مصدوم در حادثه رانندگی در محور  تاکستان - همدان