Web Analytics Made Easy - Statcounter

«افضل رضا» در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به وضعیت کارگران در پاکستان تصریح کرد: در پاکستان دولت مرکزی و دولت‌های فدرالی هر ایالت به مناسبت‌های مختلف خصوصا روز کارگر اقدام به برگزاری برنامه‌های ویژه و اعطای تسهیلات گوناگون به کارگران می‌کنند. همچنین در ابتدای سال مالی، دولت سعی در افزایش حقوق و مزایای کارگران دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد: یک موسسه علمی تحقیقاتی در خصوص کارگران در شهر کراچی نیز اعلام کرده که بر اساس آمارگیری در سال ۱۵-۲۰۱۴ میلادی چیزی در حدود ۶۰ میلیون کارگر در پاکستان وجود دارد که برای این تعداد از کارگر ۵۰ میلیون موقعیت شغلی نیز وجود دارد. این آمار از کمبود موقعیت‌های شغلی برای کارگران در مقابل جمعیت این قشر از طبقه حکایت دارد.

افضل رضا در ادامه تاکید کرد: نگاه مهم و البته تاسف بر انگیز این است که از این تعداد کارگر تنها یک درصد با ارگان‌ها و اتحادیه‌های کارگری در ارتباط هستند.

وی اضافه کرد تاکنون قوانین زیادی برای دفاع از حقوق کارگران وضع شده است که به رغم وجود این قوانینَ، عدم اعمال قانون و .وجود مشکلات فراوان در دسترسی کارگران به حقوق خود همشیه موجب نارضایتی این قشر بوده است.

به گفته این روزنامه‌نگار پاکستانی، آمارها نشان می‌دهد که ۵۰ درصد از کارگران پاکستان با موسسات دفاع از حقوق کارگری ارتباط دارند که عدم کارآیی این موسسات در دفاع از حقوق این قشر باعث شده است که این آمار رو به کاهش برود.

وی خاطرنشان کرد: برخی از اقدام‌های تبعیض‌آمیز و منافع‌پرستانه در این موسسات باعث از بین رفتن اعتماد کارگران پاکستانی به این موسسات شده است.

از دیدگاه این فعال امور کارگری، دلیل عمده بیکاری کارگران در پاکستان این است که هر فردی که در کاری ناموفق بوده و بیکار می‌شود روی به کارگری می‌آورد. از همین رو در شهرهای بزرگ کارگران زیادی مشاهد می‌شوند که در انتظار نشسته‌اند ولی کاری پیدا نمی‌کنند.

وی عنوان کرد در مقابه با این بحران بسیاری از کارگران مسیر خروج از کشور برای به دست آوردن کار را انتخاب می‌کنند که شاهد تعداد بسیار زیاد کارگران پاکستانی در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و برخی نقاط دیگر دنیا هستیم. البته این نکته نیز قابل ذکر است که کارگران عادی به سوی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و کارگران دارای تخصص به سوی اروپا یا کشورهای جنوب شرق آسیا روانه می‌شوند.

بر اساس آخرین آمار سازمان اتباع پاکستانی ساکن در خارج از کشور، چیزی حدود ۹ میلیون و ۸۰ هزار پاکستانی در خارج از این کشور ساکن هستند که عمده این افراد کارگران هستند . این افراد در سال گذشته میلادی چیزی حدود ۲۰ میلیارد دلار ارزآوری داشته‌اند.

افضل رضا ادامه داد: بیشترین تعداد کارگران در منطقه در عربستان و در خارج از منطقه در انگلیس زندگی می‌کنند. ۲۷ درصد از مجموع اتباع پاکستانی خارج از کشور که جمعیتی بالغ بر دو و نیم میلیون نفر را شامل می‌شود، در اروپا ساکن هستند و کشورهای انگلیس، ایتالیا و فرانسه به ترتیب پذیرای بیشترین کارگران پاکستانی هستند.

وی در پایان افزود: کارگران از تسهیلات و مزایای خاص همچون بیمه و اینگونه امور کمتر برخوردار می‌شوند هر چند که همه این نسهیلات روی کاغذ برای کارگران وجود دارد ولی کمبود بودجه همیشه مانع از احقاق حقوق کارگران می‌شود. از سوی دیگر، بودجه‌های تعیین شده برای موسسه‌های کارگری که وظیفه رسیدگی به این قشر و احقاق حقوق آنها را بر عهده دارد نیز توسط واسطه‌های موجود حیف و میل می‌شود.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۷۲۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه اداره‌کل سمنان در پذیرش درخواست‌های مردمی سفر رییس‌جمهور رکورد زدند

جاویدپورسرپرست دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی، امور حقوقی و ارتباط مردمی استانداری سمنان  گفت: ۳۰ میز خدمت به همت دستگاه‌های اجرایی و در مناطق مختلف طی سفر آیت الله رئیسی و هیات دولت به استان سمنان برپا شد.

سرپرست دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی، امور حقوقی و ارتباط مردمی استانداری سمنان گفت: ۹ هزار و ۷۰ درخواست با حضور شهروندان استان در ستادهای ارتباط مردمی با دولت در مناطق مختلف ثبت شد.

این مسوول با بیان اینکه بیشترین ثبت درخواست‌های مردمی در سفر آیت‌الله رئیسی به سمنان از طریق سامانه تلفنی ارتباط مردم و دولت(سامد) با فراوانی ۴۷ هزار و ۵۶۰ درخواست بود، ابراز کرد: بیشترین درخواست‌های مردمی در تماس تلفنی با سامانه سامد در زمینه دریافت تسهیلات بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • کارگران در سنگر نخست رفع محرومیت و شکوفایی اقتصادی قرار دارند
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟
  • عیدی سال ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • فرمول اضافه حقوق ۱۴۰۳؛ چقدر به حقوق شما اضافه می‌شود؟ | عیدی سال ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • سرنوشت لایحه امنیت شغلی به کجا ختم شد؟
  • ​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند
  • واکنش عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: تورم ۱۲۶ درصد بالا رفت، حقوق ۱۱۹ درصد
  • معاون وزیر کار : دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم تقریبا رشد کرده
  • حقوق کارگران ۵۷ درصد بیشتر شده است
  • سه اداره‌کل سمنان در پذیرش درخواست‌های مردمی سفر رییس‌جمهور رکورد زدند