Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-07@03:06:37 GMT

رنگ رخساره خبر می‌دهد از کمبود ویتامین بدن!

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۳۳۵۳۵

غالبا کمبود ویتامین‌ها با آزمایش خون قابل تشخیص هستند، اما گاهی اوقات برخی کمبودها از طریق پوست، مو و ناخن‌ها قابل تشخیص هستند. به گفته محققان، پنج نشانه کمبود ویتامین به راحتی از طریق دیدن صورت امکان پذیر است که در ادامه اشاره می‌شود.
چشم‌های پُف کردهمعمولا بعد از بیدارشدن از خواب چشم‌ها پف کرده هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، پف بیش از حد زیاد ممکن است نشانه کمبود ید در بدن باشد. طبق مطالعه سال ۲۰۰۶، بین مصرف ید و بیماری تیروئید ارتباط وجود دارد و کمبود آن منجر به خستگی، کوفتگی و چشم‌های پف کرده می‌شود. سایر علائم کمبود ید شامل خشکی پوست، اضافه وزن و ناخن‌های شکننده است.
مواد خوراکی حاوی ید: قره قاط، ماست، سیب زمینی، توت فرنگی، و لوبیا.
پوست رنگ پریدهچهره رنگ پریده می‌تواند نشانه نیاز شما به مصرف ویتامین B۱۲ بیشتر باشد. فقدان این ویتامین می‌تواند در پوست آشکار شده و احساس خستگی به همراه داشته باشد. علامت دیگر کمبود این ویتامین، زبان کاملا صاف است.
مواد خوراکی حاوی ویتامین B۱۲: ماهی سالمون، گوشت قرمز، غلات فرآوری شده، ماست و پنیر سوئیسی.
موی خشکموی خشک در برخی روزها امری شایع است اما خشکی بیش از اندازه موها می‌تواند نشانه کمبود بیوتین یا ویتامین B۷ باشد. کمبود این ویتامین می‌تواند منجر به شکنندگی ناخن‌ها و نازک شدن تارهای مو شود. مصرف دوز بالای بیوتین از طریق مکمل‌های ویتامین می‌تواند در بهبود کیفیت مو و حتی درمان دیابت مفید باشد.
مواد خوراکی حاوی ویتامین B۷: تخم مرغ، بادام، آجیل، حبوبات و غلات کامل.
لب‌های رنگ پریدهرنگ پریدگی لب‌ها به معنای کم خونی است و شما نیاز به مصرف آهن بیشتری دارید. سرماخوردگی بیش از حد می‌تواند ناشی از کمبود آهن باشد. بعلاوه فقر آهن می‌تواند سیستم ایمنی بدن‌تان را ضعیف کند. همچنین تلفیق رنگ پریدگی صورت و رنگ پریدگی لب‌ها می‌تواند نشانه آشکار کم خونی باشد.
مواد خوراکی حاوی آهن: گوشت قرمز، غذاهای دریایی، لوبیا، سبزی‌جات برگ‌دار تیره، غلات سرشار از آهن و نخود فرنگی.
خونریزی لثه‌ها
معمولا مشاهده کمی خون بعد از مسواک زدن عادی است اما اگر لثه‌های شما بسیار حساس بوده و غالبا خونریزی می‌کنند می‌تواند نشانه کمبود ویتامین C باشد. کمبود دائم ویتامین C در رژیم غذایی می‌تواند منجر به بروز بیماری «اسکوروی» شود. علائم اسکوروی شامل کبودی آسان، خونریزی آسان و درد مفاصل و عضلات است.
مواد خوراکی حاوی ویتامین C: پرتقال، فلفل قرمز، کلم پیچ، کلم بروکسل، کلم بروکلی، توت فرنگی، و گریپ فروت.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۳۳۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در زمستان پیاز سبز بخورید!

مصرف سبزیجات به طور کلی دارای فواید غیر قابل اجتناب بسیاری برای سلامتی است، از جمله پیاز سبز که گنجینه ای از ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن به خصوص در فصل زمستان است، وقتی پیاز سبز در رژیم غذایی گنجانده شود چه اتفاقی برای بدن می افتد؟

- تقویت سیستم ایمنی بدن

پیاز سبز یا همان پیازچه حاوی درصد بالایی از آنتی اکسیدان است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و از بدن در برابر بیماری های مرتبط با زمستان مانند سرماخوردگی و آنفولانزا محافظت می کند.

- تقویت دستگاه گوارش

از آنجایی که پیاز سبز حاوی درصد بالایی از فیبر است، آن را به گزینه غذایی عالی برای افرادی که از سوء هاضمه و مشکلات گوارشی رنج می برند تبدیل می کند، بنابراین باید به طور مداوم آن را مصرف کنید.

- رهایی از اضافه وزن

پیاز سبز کالری کمی دارد، بنابراین خوردن آن هنگام پیروی از یک رژیم غذایی با هدف رهایی از وزن اضافی گزینه بسیار خوبی است و از شما در برابر چاقی و افزایش وزن محافظت می کند.

- آنتی باکتریال

پیاز سبز حاوی عوامل ضد باکتریایی است؛ بنابراین خوردن آن در فصل زمستان احتمال ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزای مرتبط با این فصل را کاهش می دهد.

- تنظیم سطح قند خون

بسیاری از مطالعات پزشکی تأیید کرده‌اند که خوردن پیاز سبز به کاهش احتمال افزایش قند خون کمک می‌کند و این آن را به انتخابی عالی برای دیابتی‌ها تبدیل می‌کند، زیرا برای تنظیم سطح قند خون مفید است.

* مجله سلامتی

دیگر خبرها

  • ویتامین B روی عصبانیت چه اثری دارد؟
  • این ویتامین‌ها را بخورید و لاغر بمانید
  • در زمستان پیاز سبز بخورید!
  • ۶ علامت کمبود ویتامین که از چهره مشخص می‌شود
  • این مواد خوراکی استخوان‌های بدن را تقویت می‌کنند
  • چه افرادی در معرض کمبود ویتامین B۱۲ قرار دارند؟
  • کمبود این ویتامین سبب کاهش وزن می‌شود
  • تاثیر عجیب این ویتامین روی عصبانیت
  • تاثیر عجیب این ویتامین روی خلق و خو
  • این علائم نشان دهنده کمبود ویتامین B۱ است