Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدحسن واحدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس برنامه ریزی، از خروج کاروانهای زیارتی فاقد تاییده سازمان حج و زیارت از کشور جلوگیری می شود. این اقدام به منظور جلوگیری از اعزام کاروانها توسط دفاتر و مراکز فاقد مجوز و غیرمجاز و تبعات بعدی آن برای مردم صورت گرفته است.
وی ادامه داد: طی چند سال اخیر با توجه به اشتیاق مردم به سفرهای زیارتی به ویژه عتبات مجموعه های غیرمجاز زیادی به موضوع ورود کرده اند و بدون دریافت مجوزهای قانونی اقدام به ثبت نام و اعزام کاروان می کنند و بعضا مسافران را به اشکال مختلف در کشور دیگر رها کرده و یا هنگامی که دچار مشکلی می شوند هیچ مسئولیتی بر عهده نمی گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون استاندار خراسان رضوی گفت: برای مقابله با این وضعیت در نخستین اقدام جلوی اعزام این کاروانها از فرودگاه مشهد گرفته شد. همچنین برخورد با این مراکز غیرقانونی طی یک سال اخیر با جدیت در حال انجام است و تاکنون در سطح خراسان رضوی 200 دفتر خدمات زیارتی فاقد مجوز شناسایی و 135مورد از آنها تاکنون پلمب شده اند.
وی بر سفر زیارتی مردم فقط از طریق کارگزاریهای رسمی حج و زیارت تاکید و بیان کرد: هم اکنون در سطح خراسان رضوی با محوریت مشهد 270 دفتر مجاز به عنوان کارگزار حج و زیارت فعالیت دارند. فهرست اسامی این مراکز در پرتال اطلاع رسانی حج و زیارت قرار گرفته است.
اخیرا 400 زائر مشهدی که توسط یک دفتر زیارتی غیرمجاز به کربلا اعزام شده بودند بخاطر پرداخت نشدن هزینه هتل و بلیت بازگشت مدتی در عراق دچار بلاتکلیفی شدند که با تلاش سازمان حج و زیارت، وزارت امور خارجه و استانداری خراسان رضوی توانستند به کشور بازگردند. مدیر متواری این دفتر غیرمجاز توسط پلیس دستگیر شده است.
خبرنگار: فاطمه یوسفی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
1906/1858

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۴۳۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام نخستین کاروان حج عمره استان سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ قدرت الله چتری مدیر حج و زیارت استان سمنان گفت: سهمیه ۲ کاروان به ظرفیت ۱۷۰ نفر به استان سمنان اختصاص داده شده است که یک کاروان ۸۵ نفره برای شرق استان (شاهرود) و کاروان دیگر برای غرب استان (سمنان) در نظر گرفته شد.
چتری با بیان اینکه کاروان دوم روز ۱۱ اردیبهشت ماه از سمنان عازم خواهد شد، اظهار داشت: براساس تصمیم‌گیری مسئولان سازمان حج و زیارت، مدیر و یک روحانی این کاروان‌ها را همراهی می‌کنند. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اعزام زائران کرمانی به سرزمین وحی پس از ۹سال + تصاویر
  • ۲ هزار و ۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردو‌های زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند
  • اعزام ۲۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس
  • اعزام بیش از ۲۰۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس
  • سازمان غذا و دارو اعلام کرد؛ اسامی فرآورده‌های سلامت بدون مجوز
  • اعزام نخستین کاروان حج عمره استان سمنان
  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد
  • داورزن خراسان رضوی هزار و ۷۰۰ نفر شتر دارد
  • برگزاری همایش آموزشی توجیهی مناسک حج تمتع در مشهد
  • پاسخگویی مدیران استانداری خراسان رضوی به هم‌استانی‌ها در سامانه سامد