Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@01:11:03 GMT

هدف اصلی شبکه بهداشت ارتقاء بهداشت روان جامعه است

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۵۳۵۷۵

هدف اصلی شبکه بهداشت ارتقاء بهداشت روان جامعه است

رستمی می گوید: کارشناسان بهداشت روان از سال ۹۵ در مراکز سلامت جامعه شهری گلپایگان مستقر شده و با برگزاری کلاس هایی، به بالا رفتن بهداشت روان مردم کمک می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار عالمان؛ رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان گلپایگان اظهار کرد: هدف اصلی و برنامه ریزی شبکه بهداشت شهرستان، ارتقاء سطح بهداشت روان جامعه و مردم گلپایگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناصر رستمی در گفت و گو با خبرنگار دیار عالمان عنوان کرد: کارشناسان بهداشت روان از سال 95 در مراکز سلامت جامعه شهری گلپایگان مستقر شده و با برگزاری کلاس های آموزشی و مشاوره ای، به بالا رفتن بهداشت روان مردم کمک می کنند.

وی با بیان اینکه حدود یک هزار مورد مشاوره بهداشت و روان از اواخر خرداد ماه سال گذشته تاکنون انجام شده، تشریح کرد: 297 مورد مشاوره در مرکز رئوف، 325 مورد مشاوره در مرکز عظیمی، 217 مورد مشاوره در مرکز مهدی صحت و 205 مورد مشاورهنیز تاکنون در مرکز ابن سینا انجام شده است.

رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان گلپایگان با اشاره به اثر بخش بودن برنامه های این شبکه عنوان کرد: این اقدام ها توانسته اقدام به خودکشی را در سطح شهرستان از 155 مورد در سال 94 به91 مورد در سال 95 کاهش دهد.

رستمیاشاره ای نیز به میزان فوت ناشی از خودکشی کرد و گفت: میزان فوت ناشی از این اقدام از هشت و دو دهم در سال 94 به چهار و دو دهم در سال 95 کاهش یافته است.

وی بیماری های قلبی و عروقی، سرطان و حوادث را از مهمترین عوامل مرگ و میر در کشور دانست و بیان کرد: اجرای برنامه ” ایراپن ” در گلپایگان گامی مؤثر در تشخیص زود هنگام بیماری های قلبی و عروقی و سرطان دستگاه گوارشی در شهرستان است.

رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان گلپایگان عنوان کرد: 146 نفر از بهمن ماه سال گذشته تاکنون در ارتباط با بیماری دیابت مورد ارزیابی قرار گرفته اند که در این میان 82 مورد بیمار جدید دیابتی شناسایی شد.

رستمی اضافه کرد: 112 نفر بیمار جدید فشار خونی و 389 نفر نیز با کلسترول بالا در این ارزیابی ها شناسایی شدند.

وی با اشاره به اقدام های انجام شده برای تشخیص زود هنگام بیماری سرطان دستگاه گوارشی در افراد عنوان کرد: تاکنون یک هزار و 832نفر در این زمینه غربالگری شده اند که این اقدام منجر به تشخیص زود هنگام یک مورد بیماری شده است.

رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان گلپایگان گفت: معاینه یکهزار و 623نفر خانم از حیث ابتلا به سرطان سینه از دیگر اقدامات انجام شده در مراکز بهداشت و سلامت گلپایگان است.

انتهای پیام

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۵۳۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پزشک متخلف در یکی از روستا‌های تالش دستگیر شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش گفت: پزشک متخلفی که در یکی از روستاهای تالش مدعی بود با دستگاهی همه بیماری ها را درمان می کند، دستگیر شد.

سعید رستمی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: گزارشی مبنی بر فعالیت غیر قانونی پزشکی که ظاهراً با ادعاهای واهی اقدام به معالجه اهالی یکی از روستاهای کوهستانی تالش می‌کرد، دریافت کردیم.

وی با بیان اینکه سریعاً مراتب در دستور کار کارشناسان نظارت شبکه بهداشت و درمان تالش قرار گرفت، افزود: با بررسی‌ها و تحقیقات تکمیلی مشخص شد خبر مذکور صحت دارد و این پزشک متخلف با استفاده از یک دستگاه اقدام به کلاهبرداری از اهالی این روستا می‌کند.

رستمی تصریح کرد: مراتب به اطلاع کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی گیلان رسانده شد و با دستور دادستان تالش و با حضور نیروهای فراجای این شهرستان این پزشک متخلف به اتهام فعالیت و مداخله غیر مجاز در امور پزشکی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی پس از بازجویی اولیه در اختیار مقام قضائی قرار گرفت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش در پایان از توجه و همکاری دادستان محترم و فرماندهی محترم فراجای شهرستان تالش در حوزه سلامت تشکر قدردانی نمود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چند درصد پزشکان زیرمیزی می‌گیرند؟ پروانه مطب ۹۶ پزشک متخلف باطل شد توبیخ پزشک متخلف بخاطر دریافت وجه مازاد از بیمار

دیگر خبرها

  • پزشک متخلف در یکی از روستا‌های تالش دستگیر شد
  • برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن
  • دشمن با نشانه رفتن حجاب قصد ضربه به روح و روان جامعه را دارد
  • چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند
  • راه مبارزه با روانشناس‌نماها ارتقاء سواد سلامت روانی جامعه است
  • استرس یکی از مهمترین عوامل از بین رفتن آرامش در کانون خانواده است
  • رویکرد ما برای ارتقاء بهداشت روانی باید جامعه‌محور شود
  • ارتقاء سواد سلامت روانی جامعه، راهی برای مبارزه با روانشناس‌نماها
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • افتتاح و راه‌اندازی ۳ خانه بهداشت در میناب