Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مهدی رمضانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از سال 1392 تاکنون یک هزار و 853 شرکت متعلق به اتباع خارجی در این استان به ثبت رسیده که 83 درصد کل شرکتهای ثبت شده از سال 1381 تاکنون می باشد.
وی با بیان اینکه عملکرد موفق دولت در عرصه سیاست خارجی در حوزه سرمایه گذاری خارجی آثار و برکات فراوان در بر داشته است، اظهار کرد: حجم سرمایه خارجی وارد شده به این استان از سال 1381 تاکنون در مجموع 545 میلیون دلار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: از این مبلغ 26 درصد معادل 145 میلیون دلار در طول فعالیت دولت یازدهم به استان وارد شده است.
رمضانی 37 درصد مجموع طرحهای سرمایه گذاری خارجی در خراسان رضوی را مربوط به نخستین دوره ریاست جمهوری دکتر روحانی دانست و افزود: طی سالهای 81 تا 95 در مجموع 167 طرح سرمایه گذاری در این استان مصوب شده که 62 طرح از این تعداد از آغاز به کار دولت یازدهم محقق شده است.
وی اظهار کرد: میزان سرمایه گذاری خارجی مصوب در استان نیز تاکنون 558 میلیون دلار است که 40 درصد از این میزان معادل 227 میلیون دلار از سال 1392 به بعد تصویب شده است.
وی بیشترین زمینه سرمایه گذاری در استان را در 2 حوزه صنعت و نیروگاه اعلام کرد و گفت: بهبود مناسبات بین المللی از طریق دیپلماسی اقتصادی، تلاش های صورت گرفته در جهت رفع تحریم ها، امنیت ایران نسبت به سایر کشورهای منطقه از عوامل اصلی رشد حضور سرمایه گذاران خارجی در این استان است.
270 فرصت سرمایه گذاری در خراسان رضوی شناسایی شده که از این تعداد 118 مورد دارای مطالعات توجیهی کامل برای معرفی به سرمایه گذاران است.
فرصتهای شناسایی شده سرمایه گذاری در خراسان رضوی به صورت الکترونیکی و حضوری به متقاضیان سرمایه گذاری معرفی شده است.
7496 / 6053 خبرنگار: آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۲۷۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد

مصطفی مهدوی ارفع گفت: ۲۱۱ هزار و ۱۸۴ داوطلب پارسال به مراکز اهدای خون خراسان رضوی مراجعه کردند که از این تعداد ۱۶۰ هزار و ۹۴۱ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی با بیان اینکه ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند، ادامه داد: اهدا کننده مستمر خون به کسی گفته می‌شود که حداقل ۲ بار در سال خون اهدا کند و این تعداد در سال گذشته بیش از ۸۵ هزار و ۸۱۸ نفر در استان گزارش شده است.

مسوول اداره روابط عمومی انتقال خون استان خراسان رضوی بیان کرد: بیش از ۲۹ درصد اهدا کنندگان خون استان در این بازه زمانی «با سابقه» و حدود ۱۸ درصد اهداکننده «بار اولی» هستند.

وی با بیان اینکه در کشور‌های توسعه یافته زنان نیمی از اهداکنندگان خون را شامل می‌شوند، افزود: بانوان سال گذشته ۵.۳۵ درصد معادل هشت هزار و ۶۱۵ نفر از اهداکنندگان خون استان را تشکیل داده اند.

مهدوی ارفع افزود: شاخص اهدای خون ۲۷.۲۸ نفر به ازای هر هزار نفر جمعیت کشور است.

هم‌اکنون ۱۴ پایگاه انتقال خون در مشهد و دیگر شهر‌های خراسان رضوی فعالیت دارند که از این تعداد ۶ پایگاه امام رضا (ع)، شهید سلیمانی، شهید کریمی، سناباد، امید و مهر در مشهد و پنج پایگاه در شهر‌های سبزوار، تربت‌حیدریه، نیشابور، قوچان و گناباد استقرار دارند و ۲ مرکز اهدای خون نیز در شهرستان‌های تربت‌جام و کاشمر فعال است.

استان ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفری خراسان رضوی، سومین تولیدکننده خون در کشور پس از استان‌های تهران و فارس است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • تشریح آخرین وضعیت دو پروژه سرمایه‌گذاری خارجی
  • تحصیل ۷۰ هزار اتباع خارجی در خراسان رضوی
  • دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از ‌هیات‌های تجاری کشورهای خارجی در روز اول نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ 
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • سرمایه‌های خُرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی ساماندهی می‌شود
  • آغاز طرح تحویل دفترچه‌های اقامت طرح سپرده گذاری و ساماندهی سرمایه‌های خرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی
  • ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت