Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - قارچ يکي از سبزيجاتي است که خواص بسياري براي بدن دارد. براي از بين نرفتن خواص قارچ بايد بدانيد که بهترين روش پخت قارچ کدام است؟

به گزارش جام نيوز، متخصصان اسپانيايي مي‌گويند که بهترين روش براي پخت قارچ استفاده از مايکروويو يا کباب کردن آن است. متخصصان تغذيه و سلامت به اين نتيجه رسيده‌اند که کباب يا مايکروويو کردن قارچ باعث حفظ بسياري از مواد آنتي‌اکسيدان آن مي‌شود اما آب پز يا سرخ کردن قارچ اين مواد آنتي‌اکسيدان را کاهش مي‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنتي‌اکسيدان‌ها موادي هستند که سلول‌ها را در مقابل مواد شيميايي مضر محافظت مي‌کنند و مانع از بيماري‌هايي مثل سرطان و بيماري‌هاي قلبي مي‌شوند.

چه موادي در قارچ وجود دارد؟قارچ حاوي پروتئين (و اسيدهاي آمينه ضروري)، فيبر و ويتامين‌هاي زيادي مثل ب، ث، د و اي است و چربي و کالري اندکي دارد. در اين مطالعه که در نشريه علوم غذا و تغذيه منتشر شده متخصصان خاصيت غذايي چهار نوع قارچ را قبل و بعد از پخت با هم مقايسه کرده‌اند.
بهترين راه براي اين که ويتامين و خاصيت غذايي سبزيجات حفظ شود، اين است که زمان پخت کوتاه باشد. اگر سبزيجات را آب‌پز مي‌کنيد از حداقل آب ممکن استفاده کنيد

سرخ کردن قارچسرخ کردن قارچ باعث مي‌شود آنتي‌اکسيدان، پروتئين و کربوهيدرات آن در روغن از بين برود و ارزش غذايي آن کم شود هر چند که قارچ خوشمزه‌تر مي‌شود.

آب‌پز کردن قارچآب‌ پز کردن هم مقدار زيادي از آنتي اکسيدان و پروتئين قارچ را از بين مي‌برد. متخصصان فکر مي‌کنند علت اين است که اين مواد وارد آبي مي شوند که قارچ در آن پخته شده است.
البته متخصصان اسپانيايي متوجه شدند آب‌پز کردن باعث افزايش گلوکان مي‌شود، ماده‌اي که در قارچ‌ها يافت مي‌شود و ممکن است در پيشگيري از بيماري‌هاي قلبي موثر باشد.

يک قانون کلي
بهترين راه براي اين که ويتامين و خاصيت غذايي سبزيجات حفظ شود، اين است که زمان پخت کوتاه باشد. اگر سبزيجات را آب‌پز مي‌کنيد از حداقل آب ممکن استفاده کنيد. به همين دليل است که متخصصان مايکروويو را روشي خوبي براي پخت قارچ ديده‌اند، چون مواد مغذي خود را در آب و روغن از دست نمي‌دهد.

کباب کردن قارچبا اينکه پخت سبزيجات با روغن باعث مي شود خاصيت آن کم شود اما کباب کردن قارچ با اندکي روغن باعث افزايش آنتي اکسيدان‌ها مي‌شود. اگر از روغن زيتون براي اين کار استفاده کنيد اسيدهاي چرب آن بيشتر خواهد شد بدون اينکه کالري آن بيشتر شود.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۰۸۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قارچ خور در دنیای واقعی! (فیلم)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ماهی کبابی را با این روش خاص بپزید و لذت ببرید
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • تولید و عرضه به بازار کفی طبی نانویی
  • کدام مونتاژ گوشی‌های سامسونگ بهتر است؟ (چین، ویتنام یا هند)
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • قارچ خور در دنیای واقعی! (فیلم)
  • یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی؛ از کاهش وزن تا پوست سالم
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید