Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی با بیان اینکه کسری مخزن استان مرکزی طی 10 سال گذشته معادل چهار و نیم میلیارد متر مکعب است، افزود: این حجم آب حدود 62 برابر ظرفیت سد کمال صالح اراک است.

به گزارش ایسنا، عزت‌اله آمره‌ای در جلسه شورای اداری شهرستان ساوه که با حضور معاون وزیر نیرو برگزار شد، گفت: وضعیت منابع آب زیرزمینی استان مرکزی چندان مناسب نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه در استان مرکزی عمدتا با دشت‌های ممنوعه مواجه هستیم.

وی بیان کرد: 212 میلیون متر مکعب متوسط کسری مخزن دشت‌های استان مرکزی در طی یک سال است و طی 10 سال گذشته هر سال با دو هزار و 500 لیتر در ثانیه کمبود آب مخازن مواجه هستیم که اگر پنج درصد مصرف آب در بخش کشاورزی اصلاح شود می‌توان کمبود آن را جبران کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی با بیان اینکه این کسری مخزن طی 10 سال گذشته معادل چهار و نیم میلیارد متر مکعب آب است، افزود: این حجم آب حدود 62 برابر ظرفیت سد کمال صالح اراک است.

آمره‌ای ادامه داد: میزان مصرف آب در بخش‌های مختلف در استان مرکزی تقریبا برابر با نرم کشوری است، در بخش کشاورزی 91 درصد، در بخش صنعت 4 درصد و در بخش شرب 5 درصد آب مصرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی بیان کرد: در کشور به طور متوسط 55 درصد از منابع آب زیرزمینی استفاده می‌شود و در استان مرکزی میزان استفاده از منابع آب زیرزمینی 85 درصد است که بیش از نرم کشوری است.

آمره‌ای در خصوص وضعیت آب در شهرستان ساوه تصریح کرد: دشت ساوه یکی از دشت‌هایی است که بیشترین افت میزان آب زیرزمینی را دارد. سالانه حدود 79 میلیون متر مکعب کسری مخزن در دشت ساوه را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: در پروژه آبرسانی به شهرستان ساوه سهم این شهرستان از میزان آبی که به قم منتقل می‌شود 27 میلیون مترمکعب است و شهرستان‌های محلات، ساوه، دلیجان، نیمور، خمین و روستاهایی که در مسیر قرار دارند از این آب بهره‌مند می‌شوند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی با بیان اینکه با تخصیص 444 لیتر آب در ثانیه برای ساوه بیشترین سهم از این آب برای این شهرستان در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: 130 کیلومتر مسیر انتقال آب از تصفیه‌خانه کوچری است.

آمره‌ای با اشاره به فاصله حدود 120 کیلومتری ساوه و زرندیه با تهران، گفت: این موضوع باعث شده است که سرمایه‌گذاران رغبت زیادی برای فعالیت در بخش صنعت و تولید در این دو شهر داشته باشند که این موضوع نیاز به آب در ساوه و زرندیه را قوت می‌بخشد.

وی بیان کرد: با اجرای کامل این پروژه تا حدودی مشکل تامین آب بخش صنعت و شرب در ساوه و زرندیه رفع می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی با بیان درخواست استفاده از تصفیه خانه شهر پرند، عنوان کرد: اعلام شده که خروجی این تصفیه خانه هزار لیتر در ثانیه است و ما آمادگی استفاده از این تصفیه خانه را داریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۰۴۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، مریم اسلامی پزشک و ی تخصصی ژنتیک، فلوشیپ پزشکی بازساختی اظهار کرد: واکسن سرطان، میزان بقا را دو برابر می‌کند و امید جدیدی را برانگیخته می‌کند.

این واکسن سفارشی، امیدی برای درمان دارد و در مرحله نهایی آزمایشات در UCLH قرار دارد.

بیماران بریتانیایی در حال آزمایش واکسن بالقوه درمانی شخصی‌شده mRNA برای ملانوم هستند که نور امیدی را برای بیماران سرطان پوست ارائه می‌کند.

اینواکسن سفارشی ساخته شده توسط Moderna و MSD می‌تواند برای هر بیمار در عرض چند هفته ایجاد شود. به گفته Metro، آزمایشات اولیه کاهش قابل توجهی در عود ملانوم نشان داد.

این واکسن با دستور دادن به سیستم ایمنی بدن برای هدف قرار دادن و از بین بردن سلول‌های سرطانی عمل می‌کند.
این درمان نوآورانه در حال حاضر تحت آزمایشات مرحله نهایی به رهبری UCLH قرار دارد و بالقوه می‌تواند در برابر سرطان‌های ریه، مثانه و کلیه نیز موثر باشد.

Heather Shaw، سرپرست این کارآزمایی، نسبت به توانایی این دارو در درمان ملانوما ابراز خوش بینی کرد و در حال بررسی کاربرد آن در سایر سرطان‌ها است.

او گفت: اینیکی از هیجان‌انگیزترین چیز‌هایی است که در مدت زمان طولانی دیده‌ایم. اینیک ابزار واقعاً دقیق است. چیز‌ها بسیار فنی هستند و به خوبی برایبیمار ایجاد می‌شوند، بیماران واقعاً در مورد آنها هیجان زده هستند.
Steve Young، مردی ۵۲ ساله از استیونیج، که یکی از اولین شرکت کنندگان در UCLH است. برای تقریباً ده سال، Steve Young برآمدگی روی سر خود داشت که هیچ فکری برای آن نمی‌کرد. با این حال، معلوم شد که ملانوما است، تشخیصی که شوک بزرگی به همراه داشت.
پدرم در ۵۷ سالگی بر اثر آمفیزم درگذشت، و من در واقع فکر کردم: "من از پدرم کوچکتر خواهم مرد. "

او افزود: این واقعاً علاقه من را برانگیخت. به محض اینکه آنها به این فناوری mRNA که برای مبارزه با سرطان استفاده می‌شود اشاره کردند، من به نظرم جذاب می‌رسید و هنوز هم همان احساس را دارم. من واقعاً بسیار هیجان زده هستم. این بهترین شانس من برای جلوگیری از مسیر سرطان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه
  • گفتگوی وحید سلیمانی با استاد ناصر صالح بعد از برد تیم ملی فوتسال برابر قزاقستان
  • گنج‌یاب‌ها در ساوه به گنج نرسیدند
  • فضای جامعه برای مجرمان خشن و حرفه ای ناامن شود
  • قزوین قعرنشین جدول تامین بارش استان‌ها
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • کشت زعفران در استان مرکزی ۱۵ درصد افزایش یافت
  • تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار
  • سقوط ین با اقدام بانک ژاپن
  • گردشگری در شادگان رونق و توسعه یابد