Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-08@20:39:12 GMT

سفر حج بدون ولایت ارزشی ندارد

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۷۵۲۰۳

سفر حج بدون ولایت ارزشی ندارد

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: اگر بحث ولایت از حج حذف شود این سفر معنوی ارزش و جایگاه خود را از دست خواهد داد، ولایت در سفر حج مثل قلب در وجود انسان است که بدون وجود قلب در وجود آدمی اعضای دیگر کاربردی ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل ازصبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین پیش از ظهر امروز(سه شنبه) در همایش توجیهی حجاج استان قزوین؛ حج را نشانه شکوه و عظمت اسلام به همه اهل عالم برشمرد و اظهار کرد: زمانی که از حج برمی‌گردیم، بازگشت ما باید با دست پُر باشد و سوغاتی‌های مخصوصی را که خدای متعال درنظر گرفته است، دریافت کرده و با این سوغاتی‌ها به کشور بازگردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده ولی‌فقیه در استان در ادامه افزود: یکی از این سوغاتی‌های مهم در سفر حج از نگاه قرآن کریم ذکر و یاد خدای متعال است؛ یعنی اگر پیش از سفر حج به میزان محدودی به یاد خدا مشغول بودیم پس از اتمام این سفر و انجام کامل مناسک باید علاقه‌مندی ما به خداوند افزایش یابد.
امام جمعه قزوین اذعان کرد: در سفر حج خدای متعال درب‌های رحمت و برکات خود را بر روی حج گذاران می‌گشاید، سوغاتی دوم یک حج گذار پس از پایان سفر حج، از نگاه قرآن کریم برداشتن و افزایش زاد و توشه خیر است.

وی دومین توشه سفر حج را کسب تقوا دانست و گفت: تقوا به معنای ملتزم و متعهد شدن است و به خدای متعال قول دهیم که در همه شئونات زندگی خود پایبند به احکام و دستورات الهی باشیم.

عابدینی تصریح کرد: سوغاتی سوم «ولایت مداری» است که مهمترین سوغاتی سفر حج است. اگر بحث ولایت از حج حذف شود این سفر معنوی ارزش و جایگاه خود را از دست خواهد داد، ولایت در سفر حج مثل قلب در وجود انسان است که بدون وجود قلب در وجود آدمی اعضای دیگر کاربردی ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان ابراز کرد: کارکرد اعمالی چون حج، زکات، نماز و خمس شبیه چشم، گوش، دست و پا در وجود آدمی است؛ اما ولایت همچون قلب که مرکز مدیریت وجود انسان است، مرکز مدیریت دین است.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: در روایت آمده است که امام صادق (ع) در نزدیکی خانه خدا مردم را مشغول طواف دیدند و فرمودند: پیش از اسلام هم بت پرستان شبیه مردم الان طواف می‌کردند، خدا به حاجیان فرمان داده است که طواف خانه خدا را انجام دهند و بعد به نزد ما بیایند تا سه اقدام انجام دهند، ابتدا قبولی ولایت ائمه، سپس اظهار دوستی امام و اعلام حمایت از ائمه و حکومت ما را داشته باشند تا حج آنها ابراهیمی و توحیدی شود.
وی در استان قزوین ابراز کرد: امیدواریم حج امسالِ مومنان ما باشکوه، با محوریت برائت از مشرکین و حج حمایت از امامت، ولایت و اقتدار اسلام باشد.

عابدینی در پایان گفت: ما باید این عظمت را در این مناسک به نمایش بگذاریم و عزت و اقتدار مسلمانان جهان را نشان دهیم. هیچ اجتماع بزرگ عبادی، سیاسی و مذهبی همچون حج نداریم، امیدواریم حج باشکوه برگزار شده و بر عزت و اقتدار مسلمانان افزوده شود.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۷۵۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار مین چسبنده به موتور سیکلت در بدخشان ۳ کشته برجای گذاشت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدای افغان، سخنگوی پلیس بدخشان می‌گوید که در اثر انفجار مین چسبنده در این ولایت، سه نیروی امنیتی جان باخته و پنچ تن دیگر زخمی شده‌اند.

احسان الله کامگار، سخنگوی پلیس ولایت بدخشان با تایید انفجار در شهر فیض آباد، مرکز این ولایت گفت: حوالی ساعت ۱۱ قبل ظهر امروز چهارشنبه یک حلقه مین چسبنده جاسازی شده در یک موتورسیکلت در منطقه جوزون شهر فیض آباد منفجر شد و کاروان نیروهای امنیتی را هدف قرار داد.

وی افزود:«نیروهای امنیتی به منظور تخریب مزارع خشخاش عازم بودند که متاسفانه در پی این انفجار سه سرباز جان خود را از دست دادند و پنچ تن دیگر زخمی شدند.

کامگار همچنین گفت که تحقیقات درباره چگونگی این انفجار آغاز شده است.

در همین حال عبدالمتین قانع، سخنگوی وزارت داخله حکومت سرپرست افغانستان در صفحه ایکس، این انفجار را تایید کرد.

کد خبر 6100527

دیگر خبرها

  • نظریه ولایت فقیه آیت‌الله لاری تفاوتی با نظر امام (ره) ندارد
  • جلسه تبیین برنامه های دهه امامت و ولایت برگزار شد
  • انفجار مین چسبنده به موتور سیکلت در بدخشان ۳ کشته برجای گذاشت
  • برنامه‌های دهه امامت و ولایت تبیین شد
  • نخستین تصاویر از انفجار انتحاری در بدخشان + جزئیات | ۳ نفر کشته شدند
  • وقوع انفجار در مرکز ولایت بدخشان افغانستان
  • وقوع انفجار در مرکز ولایت بدخشان
  • خداوند برای انسان‌ها رستگاری می‌خواهد
  • ماسک: تا زمانی که مشکل بدهی آمریکا حل نشود، دلار ارزشی ندارد
  • سیل و بارندگی شدید در افغانستان ۱۴ کشته برجای گذاشت