Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-29@00:30:59 GMT

راهکارهایی برای آموزش مهارت "نه" گفتن به کودکان

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۶۶۸۲۷

راهکارهایی برای آموزش مهارت 'نه' گفتن به کودکان

به گزارش جام نیوز، حسین ابراهیمی‌مقدم روان‌شناس و استاد دانشگاه با بیان اینکه مهارت نه گفتن از اموری است که باید به فرزندان خود آموزش دهیم، گفت: عدم توجه والدین به این موضوع، موجب می‌شود که فرزندان آن‌ها وارد فضایی شوند که عواقب خوشی به دنبال ندارد.

وی ادامه داد: برخی والدین به فرزندان خود می‌آموزند که همیشه باید به حرف بزرگ تر‌ها گوش کرد و همیشه حق با بزرگ ترها است، اما در واقع، این آموزش کاملا غلط است و کودک باید یاد بگیرد که گاهی هم به خواسته‌های دیگران «نه» بگوید، چون در غیر این صورت کودک خود را تسلیم هر نوع خواسته بیمارگونه و آزاردهنده‌ای خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روان شناس و استاد دانشگاه افزود: برای اینکه کودک تان «نه» گفتن را یاد بگیرد، باید از خانه شروع کنید. اگر شما همیشه فرزندتان را مجبور به اطاعت کردن از خواسته‌های تان می‌کنید و به محض دیدن واکنش منفی او، عصبانی و پرخاشگر می‌شوید، نباید انتظار داشته باشید کودک تان به همکلاسی که می‌خواهد خوراکی هایش را از او بگیرد، نه بگوید و در آینده در برابر خواسته‌های غیرمنطقی کسی که دوستش دارد مقاومت کند.

ابراهیمی مقدم اضافه کرد:مهارت «نه» گفتن را از کودکی به فرزندان خود یاد بدهید تا در بزرگسالی دچار چالش‌های متعدد به‌صرف عدم توان نه‌گویی نشوند.

وی تصریح کرد: کودکی که به موقع نه می‌شنود، مهارت نه گفتن را هم آسان‌تر کسب می‌کند؛ به همین دلیل به جای برآورده کردن همه خواسته‌های کودک تان در لحظه اعلام شدن شان یا به جای بی جواب گذاشتن آنها، سعی کنید او را گاهی با پاسخ منفی روبه رو کنید.

این روان شناس و استاد دانشگاه عنوان کرد: زمانی که فرزندتان از شما خواسته‌ای دارد، بلافاصله به آن پاسخ مثبت ندهید؛ به بیان دیگر، هر اندازه «نه» گفتن در خانواده معقول و متناسب با شرایط اقتصادی و تربیتی خانواده باشد، قطعا بر آینده فرزندان تاثیر مستقیم دارد.

وی یادآورشد: نه گفتن یک هنر است و به این معنی نیست که افراد به هر شخصی که می‌رسند نه بگویند؛ بلکه به این معناست که کار‌هایی که از دستشان به خوبی و درست برمی‌آید، انجام دهند و کار‌هایی که نمی‌توانند را با احترام به طرف مقابلشان بگویند که نمی‌توانند.

2024

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۶۶۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان

 رئیس بیمارستان فوق تخصصی الزهرا (س) زاهدان با بیان این خبر گفت: از سال ۱۳۹۸ با راه اندازی بخش کاشت حلزون در این بیمارستان، تاکنون ۱۰۶ کودک ناشنوا، با کاشت حلزون شنوایی خود را به دست آورده اند.

وی ادامه داد: مناسب‌ترین سن برای شروع فرآیند کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا قبل از سه تا پنج سالگی است.

مالکی افزود: در حال حاضر ۲۶ کودک ناشنوای دیگر نیز شناسایی شده و در نوبت کاشت حلزون در این بیمارستان قرار دارند.

دکتر مالکی خاطرنشان کرد: خدمات کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا به صورت رایگان انجام می‌شود و بیمار نیازی به انجام مسافرت درمانی و صرف هزینه‌های هنگفت را ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • شروع مسیری هیجان‌انگیز با مهدکودک
  • پاندمی تأثیر ناچیزی بر رشد کودکان داشت
  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • والدین صبور در برخورد با کودک 4 تا 6 ساله موفقتر هستند
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ کودک آزاری مدرن: تلقین حس ناکافی بودن!
  • نگاهی به کتاب «خداشناسی قرآنی کودکان»/ شما خدا را می‌شناسید؟
  • دومینوی آسیب‌