Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-29@01:23:58 GMT

فرصت 10 ساله فارغ‌التحصیلی دانشجویان پیام نور!

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۴۴۴۵۷

فرصت 10 ساله فارغ‌التحصیلی دانشجویان پیام نور!

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور گفت: در مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور گاهی تا حدود 10سال زمان می‌برد تا برخی از دانشجویان فارغ التحصیل شوند، این مسئله بشارت می‌دهد که دانشگاه حاضر به فروش مدرک خود نیست تا زمانی که دانشجو به حد نصاب و نمره قابل قبول برسد. به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، ابولفضل فراهانی در افتتاحیه دانشکده حقوق و الهیات دانشگاه پیام نور مشهد، اظهار کرد: اخیرا در شورای سیاست‌گذاری دانشگاه قوانینی برای ترم‌های 24 و 25 مقطع کارشناسی تصویب کرده‌ایم که چنین موضوعی در کمتر دانشگاهی دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معمولا سایر دانشگاه‌ها پس از دو ترم مشروطی به دانشجویان کمک می‌کنند، اما در دانشگاه پیام نور این اتفاق رخ نمی‌دهد و لذا می‌خواهیم برای این دانشگاه ارزشی قائل شوند.

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور با بی‌مهری‌هایی مواجه است، گفت: نمی‌خواهیم در توانمندی‌های دانشگاه اغراق کنیم و آن را بزرگتر از آن چه که هست، نشان دهیم؛ اما عده‌ای ضعف‌های دانشگاه پیام نور را بزرگ ‌نمایی می‌کنند تا دانشگاه را در آستانه ورشکستگی قرار دهند. دانشگاه پیام نور نسبت به سه دهه از فعالیتی که داشته، از عملکرد مطلوبی برخوردار بوده است و توانسته رتبه هشتم، نهم، دهم و یازدهم را در بین دانشگاه‌های برتر کل کشور را کسب کند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور تاکید کرد: دانشگاه پیام نور امروز با 30 سال سابقه و بدون وابستگی به دولت نیز توانمندی‌های علمی قابل قبول و زیرساخت‌های آماده برای حرکت دارد.

فراهانی عنوان کرد: در آئین‌نامه‌های فعالیت‌های علمی که ابلاغ شده است، دانشگاه پیام نور معتبرترین آیین‌نامه دانشگاه‌های کل کشور را داشته است؛ بالغ بر 800 ساعت کارشناسی در جهت ارتقاء اعضای هیات علمی و رشد و بالندگی دانشگاه در این آیین نامه انجام شده است.

وی اضافه کرد: آیین‌نامه اولیه سال 85 نوشته شده و تا سال 96 ادامه دارد؛ 20 سال آینده دانشگاه بر مبنای این آیین نامه جدید حرکت خواهد کرد و این آیین نامه بستر خوبی را راه‌اندازی می‌کند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور خاطرنشان کرد: با توجه به تغییرات جمعیتی از سال 84 تا 95، باعث ایجاد فضای رقابتی به شکل ملموسی در دانشگاه‌ها شده است. 6 تا هفت درصد از دانشجویان کشور با بهره‌مندی از اعتبارات دولتی تحصیل می‌کنند و باقی دانشجویان که جمعیت بسیار بالایی هستند، در دانشگاه‌های غیرانتفاعی و یا دولتی شهریه بگیر تحصیل می‌کنند.

فراهانی تصریح کرد: دانشگاه‌ها به شکل متفاوتی نسبت به گذشته حرکت می‌کنند و خدمات کیفی‌تر، مبانی واقعی انتخاب دانشجویان قرار گرفته است. دانشگاه‌ها باید خدماتی در راستای نیاز جامعه ارائه دهند تا مورداستقبال جمعیت متقاضی روبه کاهش دانشگاه‌ها قرار گیرد.

وی گفت: دانشگاه پیام نور مخاطب خود را دارد و توانمندی‌ها، شاخص‌های آماری، گزارشات سازمان سنجش و آموزش کشور و جایگاه‌های که ماموریت پژوهشی دارند، کیفیت علمی این دانشگاه‌ را نیز تایید می‌کنند.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور خاطرنشان کرد: درصد قابل قبولی از دانشگاه پیام نور در مقاطع بالاتر ادامه تحصیل می دهند؛ دانشگاه پیام نور سهم بالایی از استعدادهای کنکور را ندارد، اما خروجی‌اش قابل قبول و رضایت‌ بخش است.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۴۴۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه رئیس دانشگاه میبد به رؤسای تعدادی از دانشگاه‌های آمریکا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، در پی دستگیری صد‌ها دانشجوی حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا توسط پلیس آمریکا، دکتر عباس نیک‌نژاد رئیس دانشگاه میبد در حمایت از دانشجویان دستگیر شده و جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین به رؤسای چندین دانشگاه آمریکا از جمله دانشگاه اوهایو، دانشگاه اِموری، دانشگاه کلمبیا و... نامه‌ای ارسال کرد.
متن نامه رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا در کشور آمریکا بدین شرح است:

پروفسور مینوشه شفیق عزیز
رئیس دانشگاه کلمبیا

خبر تاسف بار دستگیری تعدادی از دانشجویان دانشگاه شما توسط پلیس، باعث نگرانی شدید شده است. دانشجویان باید بتوانند روحیه عدالت خواهی خود را آزادانه بیان کنند. رژیم غاصب اسرائیل بیش از ۳۴۰۰۰ انسان بی گناه از جمله هزاران کودک و هزاران زن را عمدا به قتل رسانده است. دانشجویان نمی‌توانند این همه ظلم را تحمل کنند. همانطور که هیچ انسان آزاده‌ای نمی‌تواند تحمل کند.

نمی‌دانم چگونه حاضرید این صحنه‌های دلخراش را ببینید و سکوت کنید.

دنیا از شما به عنوان یک دانشمند انتظار دارد که این جنایات را محکوم کنید و به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید. سزاوار نیست، دانشجویان را به دست پلیس بی رحم انداخت.

لطفا به احترام انسانیت، برای آزادی همه دانشجویان، پیگیری کنید و شخصا به آنها گل تقدیم کنید.

لطفا، فراموش نکنید که شما در مصر متولد شده اید.

ارادتمند
دکتر عباس نیک نژاد
رئیس دانشگاه میبد
میبد، ایران

دیگر خبرها

  • امکان تغییر محل آزمون دانشجویان فراهم شد
  • جشن فارغ‌التحصیلی به سبک دانشجویان عراقی + فیلم
  • آیا وقت آن نرسیده است که شریان‌های حیاتی رژیم جنایتکار صهیونیستی قطع شود؟
  • نامه رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا/ به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید
  • نامه رئیس دانشگاه میبد به رؤسای تعدادی از دانشگاه‌های آمریکا
  • فرصت تغییر محل آزمون پایان ترم برای پیام‌نوری‌ها
  • لغو مراسم فارغ‌التحصیلی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
  • اقدامات امنیتی جشن فارغ‌التحصیلی دانشگاه کالیفرنیا را به تعطیلی کشاند
  • تداوم اعتراضات و سرکوب دانشجویان در آمریکا؛ لغو مراسم فارغ التحصیلی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
  • تداوم اعتراضات در آمریکا | لغو مراسم فارغ التحصیلی دانشگاه کالیفرنیا؛ با وجود بازداشت‌ها، دانشجویان به تحصن ادامه می‌دهند