Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بهزیستی گلستان گفت: با توجه به افزایش وقوع تصادفات در استان و افزایش کشته شدگان و معلولان در این حوادث، تعداد معلولان و زنان سرپرست خانوار در گستان افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزا ی تسنیم از گنبدکاووس, ابراهیم غفاری, عصر امروز در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیر بهزیستی گنبدکاووس در جمع خبرنگاران شرق گلستان اظهار داشت: با توجه به ارزیابی های انجام شده, مشخص شد که مراکز کمپ ماده 15 موفقیت‌آمیزتر نسبت به مراکز کمپ ماده 16 بوده, بنابراین مراکز کمپ از 100 مرکز به 2 مرکز 50 نفری کاهش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ارائه خدمات به معتادان متجاهر برعهده بهزیستی است و ما برای بهبودی این معتادان, آنان را با هزینه دولت به مدت 3 ماه در مراکز ترک اعتیاد نگهداری می‌کنیم و همه هزینه‌های درمان, دارو, غذا رایگان و به عهده بهزیستی است.

مدیرکل بهزیستی گلستان افزود: در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی, نگهداری معلولان, بیماران روانی, بیماران ضایع نخاعی, سالمندان و بیماران جسمی, حرکتی, نابینایان و ناشنوایان به عهده بهزیستی است و هدف ما بیشتر ارتقاء کیفیت خدمات به این بیماران است.

غفاری تصریح کرد: متاسفانه در تصادفات منجر به فوت, همسران این افراد جزء زنان سرپرست خانوار شده و وارد حوزه بهزیستی می‌شوند, از طرف دیگر اگر فرد تصادف شونده معلول شود باز هم باید از خدمات بهزیستی استفاده کند و این گستردگی کار بهزیستی را نشان می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی استان تاکید کرد: تلاش و همت ما ارتقاء کیفیت مراقبت از معلولان است و خوشبختانه در این مسیر تا حدود زیادی موفق بودیم.

غفاری یادآور شد: در حال حاضر آمار تصادفات در استان گلستان افزایش یافته و همین امر سبب شده تا تعداد زنان سرپرست خانوار و معلولان افزایش یابد که با توجه به افزایش معلولان ارائه کیفیت خدمات نه تنها کاهش نیافته بلکه مطلوب‌تر نیز شده است.

مدیرکل بهزیستی استان اظهار کرد: در مورد زنان سرپرست خانوار نیز خدماتی مانند شهریه تحصیلی برای فرزندان آنان, اشتغال و دیگر خدمات ارائه می شود.

غفاری تصریح کرد: شهرستان گنبدکاووس, یکی از شهرستان‌های خوب در حوزه مشارکت‌های مردمی در سطح استان است و ما توانستیم با مشارکت مردم و خیران در سطح استان خدمات خوبی به مددجویان این حوزه ارائه دهیم.

مدیرکل بهزیستی گلستان تاکید کرد: تغییر مدیران همیشه به منزله کم کاری و عدم عملکرد مناسب مدیر نیست بلکه معتقدیم همان‌گونه که طبیعت با تغییر با طراوت می‌شود, تغییر مدیران سبب ترزیق روح و نگاه جدید به آن مجموعه خواهد شد.

انتهای پیام/

R41471/P1377/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۰۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره بهزیستی نیشابور گفت: تاکنون تعداد ۳۴۱ نفر از جامعه هدف سازمان به تفکیک به تعداد ۲۷۵ نفر افراد دارای معلولیت، ۱۲ نفر زنان سرپرست خانوار و ۵۴ نفر از ببهبودیافتگان در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور مشغول به کار شدند.
علی صدر  افزود: فرایند معرفی، مشاوره شغلی و حمایت مستمر توان‌یابان از این پس از طریق مرکز پشتیبانی شغلی بهیاب تحت نظارت این شهرستان و تسهیلگران شغلی پیگیری خواهد شد. 
 وی گفت: در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۵۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات از طریق اداره بهزیستی جذب و برای اشتغالزایی تعداد ۳۵۲ نفر از جامعه هدف سازمان پرداخت شد.
صدر افزود: تسهیلات کارفرمایی به کارفرمایانی که برای مددجویان اشتغال ایجاد کنند، برای هر مددجو ۱۵۰ میلیون تومان وام و تا سقف ۴ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌شود که در سال ۱۴۰۲ برای ایجاد اشتغال به تعداد ۱۷ نفر به ۳ کارفرما به مبلغ ۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان پرداخت شده است. 
وی گفت: به منظور فراهم اوردن انگیزه ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر برای افراد تحت پوشش و ترغیب کارفرمایان برای جذب این افراد و نیز فراهم سازی اشتغال پایدار، فرایند هزینه کرد اعتبارات بیمه سهم کارفرما تاسقف ۲۰ درصد به کارفرمایان پرداخت می‌شود، که در سال ۱۴۰۲ به تعداد ۳۴۱ نفر طی سه مرحله به مبلغ ۳ میلیارد تومان پرداخت شد.

دیگر خبرها

  • طرح‌های توانمندسازی زنان سرپرست خانوار
  • تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار