Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مدير کل دفتر بهداشت، ايمني، محيط زيست و انرژي وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به کسب جايگاه ششم مديريت سبز توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال 95، گفت: مصرف سرانه آب و گاز در ساختمان‌هاي ستادي وزارت صنعت، معدن و تجارت از سال 93 تا 95 به ترتيب به ميزان 5.6 درصد و 7 درصد کاهش يافت.
رسول يار احمدي در گفت‌و‌گوي اختصاصي با شاتا، با اشاره به نقشه راه وزارت صنعت، معدن و تجارت براي مديريت انرژي، کاهش آلودگي و افزايش شاخص‌هاي بهره‌وري انرژي، تصريح کرد: در اين نقشه راه بايد و نبايدهايي تعريف شده است که مصوبات مجلس شوراي اسلامي، دولت و دستگاه‌هاي نظارتي اسناد بالادستي آن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


انتخاب شهرک صنعتي بم به عنوان پايلوت استفاده از انرژي‌هاي تجديدپذير
وي انتخاب يک شهرک صنعتي به صورت پايلوت در شهر بم را از جمله کارهاي وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستاي مصوبه هيأت دولت مبني بر الزام وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتي نسبت به تأمين 20 درصد برق مصرفي ساختمان‌هاي خود از انرژي‌هاي تجديد پذير، دانست و افزود: جايگزين کردن انرژي‌هاي تجديد پذير توليدي با استفاده از پنل‌هاي خورشيدي(Solar panel)، توربين‌هاي بادي و انرژي‌هاي حرارتي با برق، گاز و سوخت‌هاي فسيلي در دستور کار اين پايلوت است.
ياراحمدي با اشاره به عضويت ايران در سازمان بهره‌وري آسيايي (APO)، تأکيد کرد: اين شهرک صنعتي منطبق با معيارها و پتانسيل‌هاي آب و هوايي منطقه انتخاب و هم اکنون در حال استقرار است.
کاهش 5.6 درصدي مصرف آب در ساختمان‌هاي ستادي وزارت صنعت، معدن و تجارت
مدير کل دفتر بهداشت، ايمني، محيط زيست و انرژي وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام الزامي شدن برچسب گذاري انرژي ساختمان‌هاي ستادي اين وزارتخانه بر اساس استاندارد 14254 الزامي از نيمسال دوم 93 تاکنون، ادامه داد: کاهش مصرف سرانه آب و گاز در ساختمان‌هاي ستادي وزارتخانه به ترتيب به ميزان 5.6 درصد و 7 درصد از سال 93 تا 95 از مهمترين نتايج مميزي‌هاي دوره‌اي انرژي از ساختمان‌هاي ستادي وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده است.
کسب جايگاه ششم مديريت سبز توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال 95
ياراحمدي در بخش ديگري از اين گفت‌و‌گو با اشاره به ابلاغ دستور‌العمل مديريت سبز از سوي وزير صنعت، معدن و تجارت به سازمان‌هاي تابعه و وابسته اين وزارتخانه، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت جايگاه ششم در مديريت سبز را با نمره 17.5 در ميان 54 سازمان دولتي ارزيابي شده در سال 95 به دست آورد. همچنين در حوزه فعاليت‌هاي ستادي، محور آموزش با 26.3 درصد بيشترين ميزان تحقق اين دستو‌العمل را در سال 95 به خود اختصاص داد. از سوي ديگر در حوزه فعاليت‌هاي تحليلي، محورهاي بازيافت کاغذ و انجام اقدامات اصلاحي با 36.8 درصد در سال گذشته بيشترين ميزان تحقق را داشته است.
پيشنهاد تعويض لامپ‌هاي فلورسنت با لامپ‌هايSMD در ساختمان‌هاي ستادي وزارت صنعت، معدن و تجارت
وي تعويض لامپ‌هاي فلورسنت ساختمان‌هاي ستادي وزارت صنعت، معدن و تجارت با لامپ‌هايSMD به همراه يک سيستم فوتوولتاييک 40 کيلوواتي را از جمله پيشنهادهاي دفتر HSEE اين وزارتخانه در راستاي مصوبه هيأت دولت مبني بر الزام وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتي نسبت به تأمين 20 درصد برق مصرفي ساختمان‌هاي خود از انرژي‌هاي تجديد پذير، دانست و خاطرنشان کرد: استفاده از انرژي‌هاي تجديد پذير در مشاعات شهرک‌هاي صنعتي نيز بخش ديگري از مصوبه هيأت دولت است که در اين راستا و بر اساس برنامه ششم توسعه، 30 درصد از عوارض ارزش افزوده دريافتي از واحدهاي توليدي مستقر در شهرک‌ها و نواحي صنعتي بايد براي تأمين زيرساخت‌هاي لازم با در نظر گرفتن ارتقاء يا بهبود فاکتورهاي زيست محيطي يا جلوگيري از عوامل آلاينده و مخرب محيط زيست استفاده شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۷۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند

وزیر صنعت، معدن و تجارت فردا سه‌شنبه به استان مرکزی سفر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، در ادامه‌ی سفرهای مسئولین ملی به استان مرکزی، عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت روز سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت ماه، میهمان دیار آفتاب است.

حضور در افتتاحیه سی و دومین همایش سالانه بین‌المللی مهندسان مکانیک ایران در دانشگاه صنعتی اراک، نشست با فعالان اقتصادی و تشکل‌های حوزه‌ی صنعت، معدن و تجارت استان و بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی از جمله برنامه‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت در استان مرکزی است.

استان مرکزی در شاهراه مواصلاتی کشور دارای موقعیت استراتژیکی است که به دلیل استقرار صنایع گوناگون و قریب سه هزار واحد صنعتی، با در اختیار داشتن رتبه‌ی نخست تنوع تولیدات صنعتی از قطب‌های مهم صنعت کشور به شمار می‌رود.

در راستای نهضت احیای واحدهای راکد اقتصادی در دولت سیزدهم، طی دو سال گذشته ۷۲۰ واحد صنعتی، معدنی و کشاورزی تعطیل و نیمه‌تعطیل در استان مرکزی به مدار تولید برگشتند.

کد خبر 751257

دیگر خبرها

  • وزیر صنعت معدن و تجارت شامگاه دوشنبه وارد اراک شد
  • وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری با عمر کمتر از پنج سال صادر شد
  • صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری صادر شد
  • ریزش ۷۹ درصدی تورم تولید/کاهش تورم مصرف‌کننده ادامه دارد؟
  • وعده اتمام خاموشی‌ها در تابستان جاری/ کاهش مصرف خانگی دیگر استان‌ها، راه‌حل توسعه برق در استان‌های دیگر است؟
  • کاهش ۲۸ درصدی مصرف انرژی با بهینه‌سازی موتورخانه‌ها
  • مصوبه شورای عالی انرژی درباره ممنوعیت تبلیغ کولرهای پرمصرف