Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوالالامپور - ایرنا - مرگ دو عضو نیروی دریایی مالزی که پرونده آن جزء پرونده های جنایی قرار گرفته ، تاکنون منجر به بازداشت دستکم سه نفر شده است، تحقیقاتی که سبب شده افکار عمومی و توجه رسانه های این کشور بر وضعیت بازداشتگاهها متمرکز شود.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه 'نیو استریت تایمز'، 'احمد کمار الزمان احمد بدرالدین' فرمانده نیروی دریایی مالزی اعلام کرد که در مورد نقض فرایند عملیات استاندار (SOP) در مراکز بازداشتگاهی این کشور مصالحه نمی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بر اساس بررسی های اولیه بیان کرد، تایید شده که دو عضو نیروی دریایی که روز جمعه هفته گذشته در یک مرکز بازداشتگاهی در 'سونگای وانگی' کشته شده اند قبل از مرگ در صحت و سلامت کامل به سر می بردند.
به گفته وی، یک گروه پنج نفره به ریاست یکی از مقامات ارشد نیروی دریایی مالزی به همراه یک متخصص ایمنی و سلامت در حال انجام تحقیقات مرتبط با فرایند عملیات استاندارد هستند تا مشخص شود که آیا تخلفی از سوی برخی افراد صورت گرفته یا خیر.
فرایند عملیات استاندارد شامل بررسی وضعیت سلامت بازداشت شدگان پیش از نگهداری آنها در مراکز بازداشتگاهی است.
وی با این عنوان که 'هشام الدین حسین' وزیر دفاع مالزی و همچنین 'راجا محمد افندی محمد نور' فرمانده کل نیروهای مسلح مالزی در جریان این حادثه قرار گرفته اند بیان کرد که عدالت در مورد این پرونده اجرا می شود.
این دو عضو نیروی دریایی مالزی به دلیل تهوع و مشکل تنفسی مورد درمان قرار گفته بودند، روز جمعه هفته گذشته جان خود را از دست دادند.
پس از این واقعه، کمیته ای به منظور یافتن اینکه آیا در حین انجام آموزش آنها تخلفی صورت گرفته است، تشکیل شد.
کالبد شکافی این دو فرد نشان می دهد که به دلیل خونریزی ریه و آسیب دیدگی بدنی جان خود از دست داده اند.
آنگونه که در رسانه های مختلف مالزی آمده است مرگ 'نور محمد بیهقی نیک مات' 28 ساله و 'محمد لیلاتولیمان محمد شکری' 26 ساله به دلیل شکنجه بوده واز اینرو اکنون مورد توجه مقامات این کشور قرار گرفته است.
'هشام الدین حسین' وزیر دفاع مالزی نیز اعلام کرده است که هیچ چیز پیرامون این پرونده پنهان نمی ماند و پس از انجام تحقیقات در صورتی که فردی گناهکار باشد نمی تواند از برخورد قانونی بگریزد.
شرایط نامناسب بازداشتگاههای مالزی پیش از این نیز مورد توجه رسانه های این کشور قرار گرفته بود.
آساق**241**1599 *81663**انتشار دهنده: خسرو حسینی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۸۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ تفنگدار دریایی آمریکا زخمی شدند | ماهیت این حادثه فاش نشده است

به گزارش همشهری آنلاین، بر اساس اعلام این وبگاه، حادثه در جریان یک تمرین رزمی نزدیک ساحل فلوریدا رخ داد؛ مجروحین این حادثه به بیمارستان دانشگاه «ساوانا» منتقل شدند.

این در حالیست که ۵ ملوان به منظور دریافت مراقبت‌های بیشتر به بیمارستانی در ایالت جورجیا منتقل شدند.

به گزارش میلیتری تایمز، نیروی دریایی آمریکا ماهیت این حادثه و یا عملیات ویژه مذکور را فاش نکرد و تنها گزارش داد که حادثه حین برگزاری یک تمرین رزمی رخ داده است.

همچنین در این حادثه ۲ فروند «هاورکرافت» نیروی دریایی آمریکا که برای جابجایی نیروها و تجهیزات از کشتی به ساحل استفاده می‌شدند، سانحه دیده اند.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) تا کنون بیانیه‌ای در خصوص ماهیت این رویداد منتشر نکرده است.

کد خبر 849452 منبع: مهر برچسب‌ها خبر ویژه ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • ۳۰ تفنگدار دریایی آمریکا زخمی شدند | ماهیت این حادثه فاش نشده است
  • ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد
  • همه آن چیزی که باید از ناو شهید مهدوی نیروی دریایی سپاه پاسداران بدانیم+ عکس
  • مظلومیت حقوق بشر نزد افکار عمومی جهان مشخص شد
  • دانشجویان در آمریکا و اروپا بیداری افکار عمومی را رقم زدند
  • برای نخستین بار؛ ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد
  • ناو سپاه از مدار صفر درجه گذشت
  • شناور موشکی سپاه از خط استوا گذشت
  • معاون رئیسی: افکار عمومی غربی به این جمع‌بندی رسیدند که آمریکا نماد ظلم و ستم است
  • سومین ناو هواپیما‌بر چین با آخرین فناوری راهی دریا شد