Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-03@08:49:17 GMT

بر وزنه برداران ایرانی در سفارت آمریکا چه گذشت؟

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۴۹۳۰۷

بر وزنه برداران ایرانی در سفارت آمریکا چه گذشت؟

رییس فدراسیون وزنه برداری گفت: اجازه نمی دهیم به همین راحتی برنامه های ما را به هم بزنند و باید آمریکا به وزنه بردار ما ویزا بدهد.

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی وزنه برداری ایران که باید تا کمتر از ۲ ماه دیگر در مسابقات جهانی ۲۰۱۷ در آمریکا شرکت کند، برای اخذ روادید این کشور از ابتدای هفته جاری به دوبی سفر کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با نظر سرمربی تیم ملی نام ۱۳ وزنه بردار در لیست ارائه شده به سفارت آمریکا قرار گرفت که ۲ وزنه بردار از سوی سفارت آمریکا ریجکت شدند و امیدشان را تقریبا برای حضور در مسابقات جهانی از دست دادند.


این در حالی است که مدیر اجرایی فدراسیون آمریکا نیز در مصاحبه عدم همکاری با تیم ملی وزنه برداری ایران را تکذیب و اعلام کرده فقط یک نفر از وزنه برداران به دلیل نقص مدارک مجوز نگرفته است.


این مسائل با توجه به همکاری همیشگی ایران با ورزشکاران آمریکایی برای ورود به ایران حتی بعد از اتفاقات سیاسی اخیر با روی کار آمدن رییس جمهور جدید آمریکا، مورد انتقاد اهالی ورزش قرار گرفت.


کاروان وزنه برداری ایران شب گذشته به تهران بازگشت و ما هم برای اطلاع از اخبار موثق پیرامون صدور ویزای ملی پوشان این رشته به سراغ رییس فدراسیون وزنه برداری رفتیم.
در ادامه مشروح صحبت های علی مرادی را با خبرنگار "ورزش سه" می خوانید.


۸ نفر به مسابقات جهانی می روند


با اینکه ۸ وزنه بردار ایرانی می توانند به مسابقات جهانی آمریکا اعزام شوند، ما در فاصله ۲ ماه مانده تا این مسابقات نام ۱۳ وزنه بردار حاضر در اردوی تیم ملی را به سفارت آمریکا ارائه کردیم. برای تشریفات اداری اخذ ویزا و انجام مصاحبه شنبه هفته جاری راهی دوبی شدیم تا به سفارت آمریکا مراجعه کنیم.


۲ وزنه بردار ما را ریجکت کردند


از ۱۳ وزنه برداری که ما معرفی کرده بودیم، به ۱۱ نفر برگه تایید مرحله نخست مصاحبه را دادند؛ اما ۲ نفر رد شدند. علاوه بر ایوب موسوی و صالح چراغی به ماساژور تیم و مدیرروابط عمومی فدراسیون نیز اعلام کردند مدارکتان ناقص است و نمی توانید به مراحل بعدی بروید. این در حالی است که مدارک تمامی وزنه برداران یکی بود و شاید برای مصاحبه کننده اشتباه پیش آمده بود که چنین صحبتی کرد.


موسوی شانس مدال جهانی است


در این میان از همه مهمتر برای ما حضور ایوب موسوی در دسته ۹۴ کیلوگرم است که جانشینی ندارد. احتمال اینکه او روی سکوی جهانی برود، زیاد است و می تواند به امتیازات تیمی ما اضافه کند. اگر او ویزا نگیرد، ترکیب تیم ایران کاملا به هم می ریزد. در همین راستا با پیگیری هایی که کردیم، قرار شد دوباره به او وقت مصاحبه بدهند و به زودی زمانی را برای حضورش در سفارت آمریکا اعلا می کنند تا مشکلش حل شود.


برای چراغی جانشین داریم


در دسته ۸۵ کیلوگرم که صالح چراغی حضور دارد، ۳ وزنه بردار دیگر هم داریم. کیانوش رستمی، علی میری و مسعود چترایی در این وزن هستند. بر همین اساس جانشین برای این وزنه بردار داریم. به همین خاطر شاید او شانس زیادی برای حضور در ترکیب اصلی نداشت و ما بیشتر پیگیر کار ایوب موسوی هستیم که به همراه سهراب مرادی در دسته ۹۴ کیلوگرم می تواند روی سکو برود و نبودش ترکیب ما را به هم می ریزد.


بعید می دانم حرکتشان تعمدی باشد


من بازهم می گویم که سختگیرانه چند عضو تیم ملی ایران را رد کردند. مدارک همه اعضای تیم یکسان بود و نمی دانم چطور چند نفر رد شدند. با این حال وقتی دیدم ۱۱ وزنه بردار ما را تایید کردند، فکر نمی کنم رد کردن این چند نفر تعمدی بوده باشد. حالا هم پیگیر هستیم که به سرعت به ایوب موسوی وقت داده شود.


برای حضور موسوی کوتاه نمی آییم


ما برنامه ویژه ای برای مسابقات جهانی ۲۰۱۷ داشتیم و داریم. اجازه نمی دهیم به همین راحتی برنامه های ما را به هم بزنند. وزنه برداران می خواهند دل مردم را شاد کنند و به همین خاطر ما از حق خودمان کوتاه نمی آییم. باید به زودی به ایوب موسوی وقت بدهند.


بقیه هم هنوز ویزا نگرفتند!


با اینکه تصور اینطور است که بقیه وزنه برداران ما ویزا خود را دریافت کردند؛ اما ما مرحله اول تشریفات اداری را پشت سر گذاشتیم. هنوز کار به صدور ویزا نرسیده است؛ اگرچه کارها برای مراحل بعدی تسهیل شده است. امیدوارم مشکل در ادامه راه هم پیش نیاید.


صحبت های مدیر آمریکایی درست نیست


با اینکه مدیر اجرایی فدراسیون وزنه برداری امریکا گفته بود فقط به یک نفر ویزا داده نشده و آن هم به خاطر نقص مدارک بوده، درست نیست. ما هیچ چیز مخفی نداریم و مشخص است که ۲ وزنه بردار ایرانی و ۲ نفر دیگر از کاروان ما را رد کرده اند.

وزنه برداری علی مرادی (رئیس فدراسیون)

منبع: ورزش 3

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۹۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سورپرايز قهرمانان وزنه‌بردارى براى معلمان (عكس)

به گزارش "ورزش سه"، سجاد انوشیروانی، رئیس فدراسیون و کوروش باقری قهرمان اسبق جهان به بهانه روز معلم با حضور در مدرسه‌ای به نمایندگی از خانواده وزنه‌برداری از جمعی از معلمان تقدیر و تشکر کردند.

حضور ستاره‌های شناخته‌شده وزنه‌برداری در این مدرسه و حاضر شدن در کلاس‌های درس باعث سورپرایز شدن دانش آموزان و معلمان شد.

انوشیروانی و باقری در جریان این مراسم با اهدای گل به معلمان از آنها تقدیر کردند و دقایقی با دانش‌آموزان به صحبت پرداختند.

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ در سفارت ایران در آذربایجان حضور یافت
  • ببینید | خاطره بازی از دوران مدرسه با اسطوره‌های وزنه‌برداری؛ فرار از روی دیوار و انضباط ۱۳
  • سورپرايز قهرمانان وزنه‌بردارى براى معلمان (عكس)
  • تقدیر سجاد انوشیروانی و کوروش باقری از معلمان
  • کاهش قیمت نفت توقف‌بردار نیست
  • عکس| تقدیر اسطوره‌های وزنه‌برداری از معلمان
  • همدان میزبان رقابت‌های انتخابی تیم ملی وزنه‌برداری
  • نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد
  • هیئت وزنه‌برداری استان همدان ۱۷ نشان به دست آورد
  • همدان، میزبان برگزاری مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری کشور