Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل بهزیستی استان کرمان گفت جمعیت سالمندان استان کرمان براساس سرشماری سال 95/ هشت درصد افزایش داشته است .

بگزارش خبر گزاری صداوسیما صادق زاده امروز در یک نشست خبری به مناسبت هفته جهانی تکریم سالمندان ،جمعیت سالمندان استان کرمان را بیش از 253 هزار نفر اعلام و تصریح کردبا توجه به افزایش جمعیت سالمندان تدوین برنامه جامع و مدیریت این بخش از جامعه الزامی است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به شعار هفته جهانی تکریم سالمندان با عنوان حرکت به سوی اینده و بهره گیری از استعدادها و مشارکتهای افراد سالمند اظهار داشت :سالمندان باید به مثابه سرمایه های اجتماعی مد نظر قرار گیرند و همواره تکریم شوند .
مدیر کل بهزیستی استان افزایش موالید در استان را یک وچهار دهم درصد دانست و افزود روند رشد سالمندان نسبت به موالید قابل توجه است .
مدیر کل بهزیستی استان از راه اندازی مراکز ساماندهی روزانه سالمندان در استان خبر داد و گفت :در راستای ارائه خدمات متعدد به افراد سالمند جایگزینی مراکز روزانه به مراکز شبانه روزی در دستور کار سازمان بهزیستی کشور است.
وی ارتباط مناسب با پدیده سالمندی در جامعه را نیازمند عزم عمومی همه دستگاههای اجرایی و مردم دانست و تاکید کرد :باید برای ورزش ،توانبخشی وتغذیه جسمی و روانی افراد سالمند برنامه ریزی مدون صورت گیرد .
مدیر کل بهزیستی استان از راه اندازی خط زندگی به منظور ارائه خدمات به افراد سالمند در استان کرمان نیز خبر داد.
و ی با اشاره به روز های جهانی ناشنوایان ،نابینایان و روز جهانی کودک گفت : اکنون حدود ده هزار نفر نابینا و ناشنوا در استان کرمان وجود دارند که از طریق بهزیستی استان خدمت و حمایت در یافت می کنند .
مدیر کل بهزیستی استان تلاش برای پیشگیری از تولد فرزندان ناشنوا و نابینا را از برنامه های اداره کل بهزیستی استان دانست و گفت :به این منظور مرکز تحقیقات ژنتیکی با همکاری دانشگاه علوم پژشکی استان دایر شده است .
صادق زاده روز جهانی کودک را فرصتی برای تبیین اهمیت اموزش کودکان جامعه برشمرد و افزود :کودکان باید پس از طی دوران نوزادی در معرض اموزش صحیح مبانی مختلف زندگی قرار گیرند تا زمینه بسیاری از اسیبهای اینده جامعه بسته شود .
نهم تا 16 مهر هفته جهانی تکریم از سالمندان/ هشتم مهر روز جهانی ناشنوایان / 16 مهر روز جهانی کودک و 23مهر روزجهانی نابینایان است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۵۲۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم ۴۹ درصدی شهر کرمان در تصادفات فوتی درون شهری

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ اسماعیل خوشوقت، صبح شنبه در جمع خبرنگاران گفت: سال گذشته ۲۵۲ تصادف فوتی و ۸۵۰۰ فقره تصادف جرحی رخ داد که در این سوانح رانندگی ۲۸۱ نفر جان باخته و بیش از ۱۰ هزار نفر نیز مجروح شدند.

وی افزود: از مجموع این جان باختگان، ۱۹۵ نفر مرد و مابقی زن بودند که افراد ۳۱ تا ۵۰ سال بیشترین سهم را در بین رده‌های سنی جان باختگان داشتند.

رئیس پلیس راهور استان کرمان گفت: نکته مهم و قابل تأمل در آمار جان باختگان این است که ۴۷ درصد آنها عابر پیاده، ۳۰ درصد موتورسوار و تنها ۲۳ درصد از مجموع جان باختگان راننده وسایل نقلیه بودند که میزان آسیب پذیری عابران در تصادفات شهری کاملاً مشخص است.

سرهنگ خوشوقت، افزود: بر اساس داده‌ها و تحلیل سوانح رانندگی، لزوم برنامه ریزی دستگاه‌های متولی امر ترافیک برای بهبود زیرساخت‌های مخصوص عابران پیاده در شهر کرمان یک ضرورت است.

کد خبر 6097047

دیگر خبرها

  • سهم ۴۹ درصدی شهری کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • سهم ۴۹ درصدی شهر کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • کمک‌های مردمی به مددجویان بهزیستی افزایش یافت
  • همکاری ۲۰۰ داوطلب هلال‌احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال زنجان در نذر سلامت با قرارگاه جهادی الکفیل
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند
  • بهره‌مندی ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر
  • تشکیل کمپین آموزشی و مراقبتی‌های بهداشتی سالمندان در آبادان