Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه دادگستری استان موضوع مغفول مانده حقوق مردم در تاخیر پروازها و گران‌فروشی بلیط‌ها ورود پیدا کرده است گفت: قبل از برخورد باید با راهکارهای فرهنگی و اجرایی از این موضوعات پیشگیری شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، حجت‌الاسلام علی مظفری صبح امروز در نخستین جلسه کارگروه «صیانت از حقوق عامه» با اشاره به تشکیل نخستین جلسه این کارگروه در آذربایجان شرقی اظهار کرد: این کارگروه در حوزه‌های مختلف، حقوق عامه مردم در دستگاه‌های اجرایی، قضایی و عمومی مورد بررسی و آسیب‌شناسی قرار گرفته و نقض حقوق عامه جهت پیشگیری یا برخورد با جرایم مورد توجه قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نوع برخورد کارکنان اداری و قضایی و ضابطان در این حقوق شهروندی بررسی می‌شود افزود: در سال‌های گذشته دولت یازدهم هم کارگروهی با عنوان صیانت از حقوق شهروندی تشکیل داد تا در دستگاه‌های اجرایی اقدامات منتهی به تضییع حقوق شهروندی را بررسی و رفع کند ولی کارگروه صیانت از حقوق عامه تداخلی با این دبیرخانه‌ها ندارد و به صورت کلان بر مسائل مختلف نظارت می‌کند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی با بیان اینکه برای جلوگیری از موازی کاری، جلسات مستمر با کارگروه‌های دولتی و قضایی برگزار می‌شود، اعضای کارگروه جدید را یادآور شد و گفت: رئیس کل، معاون پیشگیری، دادستان ، رئیس محاکم عمومی، معاون قضایی و دبیر حقوق شهروندی دادگستری آذربایجان شرقی، شهردار تبریز، نیروی انتظامی، بازرسی کل استان، دبیر ستاد حقوق شهروندی استانداری و معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی اعضای اصلی این کارگروه هستند که افراد دیگری هم ممکن است با پیشنهاد اعضا به این کارگروه اضافه شوند.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال این هستیم که مورد به مورد موضوعات مبتلابه مردم را برطرف کنیم تصریح کرد: مصوبات این کارگروه به دلیل حساسیت صیانت از حقوق مردم، نباید تشریفاتی بوده و باید به مرحله اجرا درآید.

مظفری با بیان اینکه «حقوق عامه» مظلوم‌ترین حقوقی است که متولی خاصی ندارد و مورد غفلت قرار گرفته است ابراز داشت: مصمم هستیم در جهت حفظ حقوق شهروندی و حقوق عامه مردم تلاش کنیم و تصمیمات روی کاغذ نماند تا گزارش ارائه شده در پایان سال، گزارش امیدوار کننده‌ای باشد.

وی با تاکید بر اینکه مصوبات ستاد حقوق شهروندی دولت و قوه قضاییه در استان در کارگروه‌ها بررسی شود تا مواردی که موانع خاصی دارند برطرف شود ادامه داد: به ترتیبِ اولویت، موضوعات بحث می‌شوند تا نتایج آن در جامعه ملموس باشد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی، داشتن محیط کار مناسب، طبیعت مناسب، آب و هوای پاک و غیره را از حقوق عامه مردم دانست و با تاکید بر آموزش شهروندان برای شناختن حقوق خود افزود: دفاع از حقوق، زمانی میسر است که مردم از حقوق حقه خود مطّلع بوده و برای صیانت از حقوق خود تلاش کنند.

وی با ارائه پیشنهادی، عضویت دائم مدیرکل صداوسیمای آذربایجان شرقی در این کارگروه را خواستار شد و گفت: رسانه‌ها هم پیشنهادات خود را برای حفظ حقوق مردم به دادگستری ارائه دهند تا مسائل مغفول مانده بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

مظفری با اشاره به اینکه دادگستری استان موضوع مغفول مانده حقوق مردم در تاخیر پروازها و گران فروشی بلیط‌ها ورود پیدا کرده است، اضافه کرد: قبل از برخورد، باید با راهکارهای فرهنگی و اجرایی از این موضوعات پیشگیری شود. در موردی تاخیر سه ساعته در فرودگاه تبریز داشتیم که تعزیرات حکومتی ورود یافت و خود شرکت بلافاصله با ورود جدی، خسارات تاخیر را جبران کرد که در افکار عمومی این موضوعات بسیار موثر است.

وی در پایان، برگزاری جلسات مدیران در ساعت اداری را موجب تضییع حقوق عامه دانست و گفت: جلساتی که مدیران حضور دارند باید در ساعاتی غیر از ساعات مراجعه مردم باشد تا در این زمینه هم حقوق مردم ضایع نشود.

انتهای پیام/

R7887/P1357/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۵۲۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۳ هزار و ۵۰۰ قهرمان پیشنهادی از سوی مخاطبان در کردستان

میثم منتشلو در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از پایان فرصت فراخوان عمومی این رویداد خبر داد و اظهار کرد: تا دهم اردیبهشت‌ماه، تعداد ۳ هزار و ۵۰۰ مورد از سوی مخاطبان عمومی به عنوان قهرمان مدرسه پیشنهاد شده و در پرس‌لاین مربوطه ثبت شده است.

وی با بیان اینکه، استقبال بالای مخاطبان از این رویداد نشان‌دهنده وجود ظرفیت‌های فراوان در تعلیم و تربیت کردستان است، گفت: معرفی این ظرفیت‌ها کاری مهم و در عین حال سخت و ظریف است.

دبیر ستاد رویداد قهرمان مدرسه کردستان به گام دوم اجرایی این رویداد نیز پرداخت و با اشاره به تشکیل جلسات مختلف از سوی کارگروه‌های اجرایی در گام اول این رویداد، از فعالیت مجدد و با ظرفیت بیشتر این کارگروه‌ها در گام دوم خبر داد.

منتشلو آغاز گام دوم را همزمان با بررسی اولیه قهرمانان پیشنهادی در کارگروه‌های اجرایی شهرستان‌ها و مناطق عنوان کرد و اظهار داشت: این بررسی‌ها همزمان با هفته گرامیداشت مقام معلم در کردستان صورت می‌گیرد.

مسؤول روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان افزود: پس از پایان بررسی‌ها در شهرستان‌ها و مناطق، موارد منتخب به ستاد استانی رویداد معرفی می‌شوند و این ستاد با حضور مدیرکل محترم تشکیل جلسه داده و به بررسی نهایی خواهد پرداخت.

وی همچنین گام پایانی رویداد قهرمان مدرسه را مرحله معرفی قهرمانان منتخب عنوان کرد و با بیان اینکه تمام ظرفیت آموزش و پرورش کردستان را پای کار این موضوع خواهیم آورد، خاطرنشان کرد: معرفی مطلوب الگوهای برتر تعلیم و تربیت و جریان‌سازی از طریق آنان، هدف نهایی رویداد قهرمان مدرسه است.

گفتنی است؛ رویداد قهرمان مدرسه از بهمن ۱۴۰۲ با هدف شناسایی و معرفی الگوهای تعلیم و تربیت کردستان در سه حوزه فرهنگیان، دانش آموزان و اولیا آنان کار خود را در آموزش و پرورش کردستان آغاز کرده است.

کد خبر 6097324

دیگر خبرها

  • ۶ پرونده نقض حقوق شهروندی در مازندران بررسی شد
  • ثبت ۳ هزار و ۵۰۰ قهرمان پیشنهادی از سوی مخاطبان در کردستان
  • برگزاری چهارمین همایش معاونان و رؤسای شورا‌های حل اختلاف شمالغرب کشور در تبریز
  • برنامه تلویزیونی «امتداد» آماده نمایش شد/ بررسی فلسفی حوزه‌های مختلف فرهنگ عامه 
  • حفظ حقوق عمومی با سلام و صلوات نمی‌شود/ دادستان‌ها نباید در امور اجرایی مداخله کنند
  • واریز ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به دهیاریهای آذربایجان شرقی
  • دادستان‌ها نباید در امور اجرایی مداخله کنند
  • بررسی‌ و مطالعه تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران
  • بررسی‌ و مطالعه تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران/ لزوم تطبیق طرح با شرایط امروز جمعیتی
  • مرحله دوم انتخابات به اندازه مرحله قبلی مهم است/ قدردان تلاش رسانه‌های استان هستیم