Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی فرمانداری آستارا به ایرنا ، یونس رنجکش گفت: با توجه به اهمیت حفظ محیط زیست تالاب استیل، برداشت مصالح جاده داخل این تالاب که از سال 1362 احداث شده بود، با حضور مدیران کل حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و آب منطقه ای گیلان آغاز شد.
وی افزود: در راستای بهره برداری صحیح از ظرفیت های طبیعی آستارا و توسعه امکانات گردشگری، طرح زیباسازی محیط اطراف استیل با تاکید بر رعایت ضوابط زیست محیطی در دستور کار شهرداری این شهر قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: شهرداری آستارا با ارائه طرحی که مورد تائید مراجع ذیربط قرار می گیرد، نسبت به ایجاد فضای مناسب در اطراف تالاب اقدام خواهد کرد.
رنجکش گفت: یکی از الزامات اجرای این طرح، برداشت جاده احداث شده در داخل تالاب بود که عملیات آن بر اساس ضوابط و زیر نظر اداره حفاظت محیط زیست آغاز شده است.
تالاب استیل آستارا با 138 هکتار وسعت در هفت کیلومتری شهر آستارا، مأمن جوجه آوری بیش از چهار هزار و 500 قطعه پرنده باکلان کوچک ، اگرت و جزو مناطق گردشگرپذیر است.
پیشتر تخلیه مصالح و نخاله در وسط این تالاب برای احداث راه دسترسی، واکنش و اعتراض علاقمندان به محیط زیست را در شبکه های مجازی برانگیخته بود.

** کشف حدود پنج کیلوگرم ماده مخدر تریاک در آستارا
فرمانده نیروی انتظامی آستارا از کشف حدود پنج کیلوگرم ماده مخدر تریاک و دستگیری سه نفر در این رابطه در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ رسول عزیزی به خبرنگار ایرنا گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با همکاری ماموران کلانتری مرکزی در اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز آستارا، در بازرسی از یک دستگاه خودروی نیسان، چهار کیلوگرم تریاک کشف کردند.
وی افزود: در عملیات دیگر با تلاش ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر از منزل یک فرد توزیع کننده مواد مخدر، 900 گرم ماده مخدر تریاک کشف و ضبط شد و متهمان 47، 49 و 53 ساله، دستگیر و به محاکم قضایی معرفی شدند.
سرهنگ عزیزی از شهروندان خواست موارد مشکوک به توزیع مواد مخدر را به مرکز فوریت های پلیسی 110 گزارش کنند.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124 / 2007

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۵۵۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوارض آزادراه تهران-شمال در اختیار محیط زیست

مجید درگی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به خسارت چندهزار میلیاردی آزادراه تهران- شمال به محیط زیست اظهار کرد: هر چند این پروژه نقش بسزایی در کاهش زمان تردد مسافران،کاهش مصرف سوخت، کاهش آلودگی هوا و ... دارد ولی نمی‌توان از کنار آسیبی که احداث این مسیر به محیط زیست وارد کرده به سادگی گذشت.

وی ادامه داد: هرچند عدم تعامل مجریان این پروژه با محیط زیست به ضرر طبیعت و حیات وحش تمام شده ولی در تلاشیم بخشی از این ضررها را جبران کنیم.

وی افزود: اگر احداث این بزرگراه با نظارت محیط زیست انجام می‌شد، خسارت‌های آن به حداقل می‌رسید و دغدغه امروز وجود نداشت.

منبع: روزنامه قدس تکتم بهاردوست

دیگر خبرها

  • رهاسازی ۵ پرنده در طبیعت تالاب بیشه دالان بروجرد
  • از تردد غیرضرور در نزدیکی کلونی‌های پرندگان تالاب انزلی خودداری کنید
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • عوارض آزادراه تهران-شمال در اختیار محیط زیست
  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد | ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شد
  • سلاجقه: تاکنون ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • حقابه هورالعظیم چگونه تامین می‌شود؟
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • تریاک از معده قاچاقچی در اسفراین کشف شد