Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای شهر قاین با توضیحاتی در خصوص علت عدم معرفی شهردار قاین گفت: با معرفی گزینه های جدید شورا ،معرفی شهردار شهر به تاخیر افتاد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسیم قائن، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: با گذشت بیش از 40 روز از تشکیل دوره پنجم شوراهای اسلامی، تاکنون 9 شهرداری استان شامل بیرجند، طبس، قاین، نهبندان، اسدیه، حاجی آباد، سه قلعه، اسفدن و دیهوک تعیین تکلیف نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داداشی نیاکی با بیان اینکه تاکنون سه بار نامه در این خصوص به این شوراها ارسال شده است افزود: مهمترین وظیفه شوراها پس از تشکیل هیات رئیسه انتخاب شهردار است و تا سه ماه شهرداریها می توانند با سرپرستی اداره شوند ولی باید هرچه زودتر شهردار معرفی شود.

با توجه به گلایه های مدیرکل دفتر امورشهری وشوراهای استانداری از عدم معرفی شهرداران برخی شهرها که قاین نیز جزء این شهرهابود وباتوجه به قولی که رئیس شورای شهر قاین برای معرفی شهردار داده بود ظرف مدت 20روزی که قول داده شده بود وعملی نشد لذا خبرنگار نسیم جویای عدم معرفی شهرداراز سوی رئیسشورای شهر قاین شد.

قرائی در گفتگو با خبرنگار نسیم قائن اظهارداشت: با توجه به این که در مصاحبه های قبلی اعلام شده بود که شهردار ظرف 20روز آینده معرفی خواهد شد ولذا در تاریخ معین شده شهردار قاین درآستانه معرفی شدن بود که در آخرین لحظه 2نفر دیگر به لیست پیشنهادی شورا برای شهرداری قاین اضافه شد ولذا ضمن عذرخواهی از مردم معرفی شهردار به زمان دیگری موکول شد وزمان معرفی شهردار جدید این بار اعلام نمی شود وقطعا در مدت قانونی که برای معرفی شهردار مشخص شده است ،شهردار قاین نیز معرفی خواهد شد.

وی بیان داشت: حرف وحدیث های فراوانی در شبکه های مجازی مطرح است که شخصیتی به عنوان شهردار معرفی خواهد شد که سفارش شده اشخاص خاص می باشد وبا قول انتخاب بنده به عنوان رئیس شورای استان این فرد برای شهرداری قاین پیشنهاد شده است در صورتی که این شرط به هیچ عنوان مطرح نبوده است وچندین گزینه برای انتخاب شهردار مد نظر شورا بود وهرکدام از افراد رزومه کاری خودرا اعلام کردند وتحقیقات لازم هم انجام شده بودقراربرمعرفی شهرداردر چندروزگذشته بود که برخی از اعضای شورا چند گزینه دیگر را هم مطرح کردندوبه همین دلیل تاخیر در معرفی شهردار صورت گرفت.

قرائی با بیان این با مطرح شدن گزینه های جدید به ماهم تلاش می کنیم که تحقیقات کافی را دراین زمینه داشته باشیم گفت: امیدواریم که هر چه سریعتر فرد مورد نظر با آنچه که خواسته شورا ومردم است به عنوان شهردار شهر قاین معرفی شوداما این باربازه زمانی را مشخص نمی کنیم.

وی درادامه با توضیح این مطلب که برای انتخاب شخصی به عنوان رئیس شورای استان ،شورای شهر وشورای بخشها وشهرها نماینده ای به شورای شهرستان می فرستند وشورای شهرستان پس از برگزاری جلسه انتخاب هیئت رئیسه شورای شهرستان ،یک نفر از شهرستان را به عنوان عضو شورای استان معرفی می کند ودراستان نیز از بین 11شهرستان که هرکدام نمایندگانی را برای این مسئولیت معرفی کرده اندیک نفر به عنوان رئیس شورای استان پس از رای گیری انتخاب خواهد شدلذا از سوی شخص خاصی نمی توان گزینه ای را برای شورای استان معرفی کرد .واین مطالب که گاها در فضای مجازی ورسانه هاشنیده می شود که انتخاب افراد به عنوان فلان مسئولیت پیشنهاد شخصیت های استانی وشهرستانی است صحت ندارد ومجددا اعلام میکنم که انتخاب شهردارقاین هیچ ارتباطی با این موضوع که برای انتخاب شدن در شورای استان از سوی مسئولین شهرستان واستان به ما گزینه ای معرفی شده که این شخص باید شهردار قاین شود را رد می کنم.

انتهای خبر/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۶۲۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فهرست وفاق برای دور دوم مجلس شورای اسلامی در تهران مشخص شد

حبیب الله بوربور دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره برنامه این حزب برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت:  در مرحله اول انتخابات در لحظات پایانی روز تبلیغات انتخابات لیستی به عنوان دلسوزان انقلاب ارائه دادیم که این اقدام برای آن بود که لیست ائتلاف لیست جامعی نیست و خودمان به عنوان جمعیتی مستقل  می توانیم لیستی ارائه دهیم.

وی درباره لیست مستقل این جمعیت برای دور دوم انتخابات گفت: از آن لیست  ۵ نفر در دور اول به مجلس رفتند و ۱۰ نفر در دور دوم حضور دارند و از لیست‌های دیگر ۶ نفر را انتخاب کردیم و ۱۶ نفر نهایی لیست خودمان را برای دور دوم انتخابات با عنوان جریان وفاق انتخاب کردیم.  

بوربور عنوان کرد: لیست این افراد قطعی شده و تمام موضوعات برای تبلیغات هم نهایی شده است.  

وی تاکید کرد: برای تکمیل لیست افراد حاضر شدند و درخواست هایی برای حضور در لیست نهایی داشتند . با کارشناسی‌هایی که انجام دادیم این لیست ۱۶ نفره را نهایی کردیم.

وی افزود: قواعد و قوانین ما آن بوده که کسانی که مردم به آن‌ها رای بالاتری داندند به احترم این رای در لیست قرار دادیم و ۶ نفر باقی مانده هم بر اساس نیاز کمیسیون‌ها و تخصص و تجربه آن‌ها انتخاب شده اند.  ۱۰ نفر، اما جز افرادی هستند که در لیست دلسوزان انقلااب در دور اول حاضر بودند.

دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی افزود: ما اعتقاد داریم که بالای دو سوم این ۱۶ نفر رای خواهند آورد.

وی درباره مشارکت مردم در دور دوم انتخابات گفت: ۴۵ نفر باید برای مجلس شورای اسلامی انتخاب شوند و برای همین مردم کار آسان تری را نسبت به دور اول انتخاب از میان چندین هزار نفر دارند.

وی اظهار کرد: در تهران ۱۶ نفر باید انتخاب شوند. که اهمیت زیادی دارد. چرا که اصولا نماینده‌های تهران در مجلس بسیار مهم و تاثیرگذار هستند و این تاثیرگذاری باعث می‌شود که در تهران مردم از لیست‌ها و افرادی که می شناسند برای انتخاب نهایی خود استفاده کنند. البته ما سعی کردیم بدون در نظر گرفتن جریاناتی که مربوط به لیست‌های متفاوت است ۱۰ نفر از لیست دلسوزان خود انتخاب کنیم و ۶ نفر هم بر اساس نیاز کمیسیون‌های مجلس و رای آوری احتمالی آن‌ها قرار داددیم تا به رای مردم هم احترام گذاشته باشیم.

با اعلام حبیب الله بوربور اسامی لیست ۱۶ نفره  جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی به عنوان فهرست وفاق به شرح زیر است.  

۱. احمد نادری ۲. ابراهیم عزیزی ۳. سمیه رفیعی ۴. ابوالفضل ظهره وند ۵. حسین نجابت ۶. عبدالحسین روح الامینی نجف آبادی ۷. زهره سادات لاجوردی ۸. زینب قمصری ۹. علیرضا سلیمی ۱۰. محمد حسین حسین زاده بحرینی ۱۱. حسن خجسته باقر زاده ۱۲. مهدی عسگری ۱۳. مجتبی زارعی ۱۴. علی اصغر پور محمدی  ۱۵. سید نظام الدین موسوی ۱۶. مجتبی رحماندوست 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • اولویت مجلس آینده «اقتصاد» و «فرهنگ» خواهد بود
  • فهرست وفاق برای دور دوم مجلس شورای اسلامی در تهران مشخص شد
  • برکناری شهردار ارومیه رای نیاورد
  • استیضاح شهردار ارومیه رای نیاورد
  • استیضاح شهردار ارومیه ناکام ماند
  • شهردار کرمان با حکم وزیر کشور منصوب شد + متن حکم
  • محسن تویسرکانی، به سمت شهردار کرمان منصوب شد
  • ضرب‌العجل به شورای شهر کنگاور برای تعیین شهردار
  • منع قانونی برای ادامه حضور شهردار قم وجود ندارد
  • افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی افزایش حقوق در دانشگاه آزاد اسلامی