Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@11:51:09 GMT

عقب بودن روابط عمومی‌های خوزستان از افکار عمومی

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۶۲۶۲۴

خالد لویمی گفت: روابط عمومی ها اگر جلوتر از افکارعمومی نباشند حداقل می بایست همگام با افکارعمومی باشند یعنی در لحظه، آمادگی همراهی و پاسخ گویی به افکارعمومی را داشته باشند در حالی که در استان خوزستان این وضعیت به طور معمول وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛خالد لویمی در گفتگو با خبرنگار رهیاب با انتقاد از عملکرد روابط عمومی های استان خوزستان، محدود شدن آن ها به ارائه گزارش عملکرد را به دلیل تعریف نادرست مدیران از جایگاه روابط عمومی عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این استاد دانشگاه با اشاره به تلاش روابط عمومی‌ها برای سرپوش گذاشتن بر نواقص کار ادارات و ارائه عملکردی ایده آل از مدیران خاطرنشان کرد: نتیجه این کارخدشه دار شدن مصداقیت رسانه‌ها و روابط عمومی‌های استان است.

وی افزود: روابط عمومی ها اگر جلوتر از افکارعمومی نباشند حداقل می بایست همگام با افکارعمومی باشند یعنی در لحظه، آمادگی همراهی و پاسخ گویی به افکارعمومی را داشته باشند در حالی که در استان خوزستان این وضعیت به طور معمول وجود ندارد و روابط عمومی ها زمانی اجازه پاسخگویی به افکارعمومی را دارند که بحران درحوزه های مختلف گسترش یافته و منجر به اختلاط اخبار و اطلاعات درست و نادرست گردیده است.

دکتر لویمی بی اعتنایی روابط عمومی ها نسبت به سوژه های مطرح در استان خوزستان را موجب گسترش بحران و صدمه به فضای آرام استان دانست و تصریح کرد: در استان خوزستان موضوعاتی همچون محیط زیست، مباحث فرهنگی، استخدام ها و انتصابات جزو سوژه های حساسیت برانگیز برای مردم است که دقیقا همین موضوعات مورد بی اعتنایی ارگان های متولی و بالطبع روابط عمومی های آنان قرار میگیرد و غالبا پاسخگویی مناسبی به ابهامات و انتقادات مطرح شده صورت نمی گیرد در نتیجه این وضعیت به فضای آرام که لازمه اصلی توسعه استان است لطمه جدی وارد می کند.

این فعال رسانه‌ای افزود : درحال حاضر شاهد آن هستیم که روزانه بحران های پیاپی با ماهیت اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی وسیاسی در استان خوزستان شکل می گیرند در حالی که با مدیریت صحیح ادارات مربوطه و ورود به هنگام روابط عمومی ها می توان از وقوع بسیاری از آن ها جلوگیری کرد، گاهی اتفاقات کوچکی در استان همانند تغییر کاربری یک مدرسه یا استخدام های برخی ادارات به دلیل عملکرد ضعیف روابط عمومی ها به بحران وسوژه افکارعمومی تبدیل می شوند.

لویمی ساختار مدیریتی حاکم بر ارگان های استان را دلیل وضعیت موجود دانست و خاطرنشان کرد : البته این امر تنها متوجه کارکنان خوش فکر و پرتلاش روابط عمومی نیست بلکه ساختار مدیریتی به گونه ای است که بخش روابط عمومی را صرفا محدود به ارائه گزارش عملکرد و انتشار گواهی های مناقصه و مزایده کرده و از انجام رسالت اصلی خود یعنی هدایت افکارعمومی، پاسخ گویی به ابهامات و انتقال نبض افکارعمومی به مدیران جهت اصلاح کار باز می دارد.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۶۲۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر انقلاب: در آموزش و پرورش مشکلات مادی، معیشتی، کاری و فضای آموزشی داریم

آفتاب‌‌نیوز :

همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، دقایقی پیش با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند. ️

این برنامه، از جمله دیدار‌های سالانه رهبر انقلاب است که در تکریم مقام معلم بطور پیوسته برگزار شده است.

مهم‌ترین محور بیانات رهبر انقلاب در این دیدار به شرح دیل است:

* تشکر از معلم برای توجه دادن افکار عمومی کشور به اهمیت تعلیم و تربیت و اهمیت معلم است. مشکل بسیاری از مسائل ما ناشی از افکار عمومی است.

اگر افکار عمومی نسبت به یک قضیه توجیه شوند و توجه پیدا کنند، انجام آن کار آسان‌تر خواهد شد.

ما اکنون در مسئله آموزش و پرورش مشکلات مادی، معیشتی، کاری و فضای آموزشی داریم؛ اگر افکار عمومی نسبت به این مسئله حساس شود، معلم را بشناسد و قدر معلم را بداند، در همه این مشکلات اثر خواهد گذاشت؛ ما این را می‌خواهیم.

بنده صریحاً وظیفه عمومی را برای تشکر از معلمین عرض می‌کنم برای اینکه افکار عمومی توجه به این مسئله پیدا کنند. هرچه شغل معلمی محترم‌تر باشد جاذبه او بیشتر خواهد شد

- مساله غزه، امروز مساله اول دنیاست. در سطح بین‌المللی هر کار هم که می‌کنند صهیونیست‌ها و پیشتیبانان آمریکایی و اروپایی‌شان که مساله غزه را از دستور کار افکار عمومی دنیا خارج کنند، نمی‌توانند. خب نگاه کنید به این دانشگاه‌های آمریکا؛ هر روز - امروز باز در خبر‌ها می‌خواندم چند دانشگاه دیگر اضافه شدند - در استرالیا، در اروپا، کشور‌های مختلف اروپایی، یعنی ملت‌ها نسبت به مساله غزه حساسند. مساله اول دنیاست این مساله. نباید بگذاریم این مساله از نگاه عمومی بین‌المللیِ مردم دنیا خارج بشود، از این «مساله اول» بودن خارج بشود، باید فشار روی رژیم صهیونیستی روزبه‌روز افزایش پیدا کند. 

- نحوه رفتار آمریکا در مساله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی‌اعتمادی به آمریکا است.

- فلسطین باید به صاحبان اصلی آن برگردد. عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هیچ‌گاه مشکل غرب آسیا را حل نخواهد کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • صهیونیست‌ها نمی‌توانند مسئله غزه را از دستور کار افکار عمومی دنیا خارج کنند | ویدئو
  • رهبر انقلاب: در آموزش و پرورش مشکلات مادی، معیشتی، کاری و فضای آموزشی داریم
  • اولین واکنش رهبر انقلاب به اعتراضات دانشجویان در آمریکا و اروپا
  • رهبر انقلاب: تشکر از معلم برای توجه دادن افکار عمومی به اهمیت معلم است
  • نتانیاهو برای قدرت ساکنان سرزمین‌های اشغالی را هم قربانی می‌کند
  • نظام استکباری غرب با چالش بزرگ خیزش افکار عمومی روبه‌رو است
  • روابط عمومی در اقناع افکار عمومی نقش کلیدی دارد
  • افکار عمومی آمریکا نمی‌تواند نسبت به جنایات در غزه بی‌تفاوت باشد
  • رئیس قوه قضائیه : به افکار عمومی بی‌توجه نیستیم، اما تابع فضاسازی ها تصمیم قضایی نمی‌گیریم
  • دستورات و تاکیدات اژه‌ای در راستای اقناع افکار عمومی