Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج دانشجویی پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران از رونمایی کتابچه صنعت نیروگاهی و سیاست های تبعیض آمیز علیه توان داخلی خبر داد و گفت: نگران کننده است که دولت محترم علی رغم شعارهای مکرر، در انعقاد قراردادهای بین المللی مردم را محرم نمیداند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، «دانیال قزوینیان» مسئول بسیج دانشجویی پردیس دانشکده­‌های فنی دانشگاه تهران با اشاره به رونمایی کتابچه صنعت نیروگاهی و سیاست های تبعیض آمیز علیه توان داخلیاظهار داشت: در خردادماه سال گذشته در جریان بررسی­های بسیج دانشجویی پردیس دانشکده­های فنی دانشگاه تهران، با قرارداد شرکت یونیت اینترنشنال در حوزه ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی مواجه شدیم و علی­رغم اینکه مسئولین، این توافق را در راستای اجرای اهداف اقتصاد مقاومتی عنوان می­کردند اما کارشناسان معتقد بودند آن چه رخ خواهد داد اینگونه نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با ورود معاونت علمی بسیج پردیس فنی و پی­گیری­های مکرر متوجه شدیم که مسئولین وقت وزارت نیرو در راستای اجرای برنامه پنجم توسعه قرارداد نیروگاهی 5000 مگاواتی با شرکت یونیت اینترنشنال ترکیه با اعطای تضمین پرداخت دولت ایران (Payment Guarentee) عمل کرده ­اند؛ قراردادی مبهم که قرار بود پیوست انتقال فناوری توربین­های کلاسF نیز همراه داشته باشد.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: این ابهامات باعث ورود تخصصی دانشجویان به منظور شفافیت بیشتر پیرامون قرارداد شد که مجموعه اقدامات صورت گرفته در کتابچه صنعت نیروگاهی و سیاست های تبعیض آمیز علیه توان داخلی گردآوری و در حال حاضر منتشر شده و در اختیار علاقه مندان به این زمینه قرار گرفته است.

قزوینیان با بیان اینکه یکی از دغدغه‌­هایی که در سال گذشته در راس مطالبات این کار دانشجویی قرار داشت رفع تبعیض علیه توان داخلی بود، گفت: در شرایطی که با اعطای تضمین پرداخت دولتی به شرکت­های خارجی شاهد تبعیض علیه توان داخلی هستیم، عدم برگزاری مناقصه در پروژه های وزارت نیرو مزید بر علتی برای ضعیف ماندن توان داخلی است.

وی ادامه داد: گزارش رسمی سازمان بازرسی کل کشور در آذر ماه سال گذشته باعث شد که وزارت نیرو از موضع اولیه خود کوتاه آمده و از اعطای تضمین پرداخت دولتی به شرکت ترکیه­ای منصرف شود.

مسئول بسیج دانشجویی پردیس دانشکده­های فنی دانشگاه تهران اذعان داشت: حال بعد از سکوت خبری چند ماه مسئولین وزارت نیرو، اخیرا مطلع گشتیم که قرارداد یونیت اینترنشنال به ظرفیت 2000 مگاوات تقلیل یافته است که متاسفانه در آن خبری از لغو اعطای تضمین پرداخت دولتی نیست، این در حالی است که بیشترین نقدی که به این قرارداد وارد بود بحث تضمین پرداخت دولتی است و نه میزان ظرفیت نیروگاهی.

وی افزود: از سوی دیگر، مقوله ای که در قرارداد فعلی مغفول مانده مسئله انتقال تکنولوژی است، در حالی که سال گذشته مسئولین برای دفاع از این قرارداد به بحث انتقال تکنولوژی در این قرارداد متوسل می­‌شدند اما اخیرا این گونه عنوان می­کنند که اصلا در این پروژه امکان انتقال فناوری وجود ندارد.

قزوینیان ادامه داد: اما مسئله نگران کننده آن است که دولت محترم علی رغم شعارهای مکرر و در ادامه سیاست­های قبلی خود در انعقاد قراردادهای بین المللی، مردم را محرم خود نمی­داند و ادامه این روند که در چهارسال گذشته شاهد آن بوده­‌ایم، به جز افزایش ابهامات در افکار عمومی نتیجه ای به دنبال نخواهد داشت، عدم پذیرش دعوت چندباره بسیج دانشجویی از مسئولان وزارت نیرو جهت حضور در دانشگاه، اعلام اخبار ضد و نقیض از سرنوشت قرارداد و مبهم بودن مدل مشارکتی شرکت های ترک و کره­ای نمونه هایی از عملکرد غیرشفاف دولت در این زمینه است.

وی خاطرنشان کرد: بسیج دانشجویی برای چندمین بار در یک سال اخیر از مسئولان وزارت نیرو دعوت می­کند تا با حضور در دانشگاه تهران، پاسخ­گوی سوالات و ابهامات اساتید و دانشجویان باشند.

برای دسترسی به محتوای کتابچه صنعت نیروگاهی و سیاست های تبعیض آمیز علیه توان داخلی ایــــنـــجــــا کلیک کنید.

انتهای پیام/

R32317/P1011117/S7,80/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۶۳۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کار: دائمی شدن قراردادهای کارگری در نوبت رسیدگی هیئت دولت قرار گرفت

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، صولت مرتضوی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت با بیان اینکه در رابطه با بیمه کارگران ما افزایش لازم را در مصوبات ۱۴۰۳ انجام داده‌ایم، گفت: پیشنهاد نمایندگان کارفرمایان و کارگران این بود که آنچه افزایش پیدا می‌کند، مبنایی باشد تا در دوران بازنشستگی اثر داشته باشد.

وی گفت: به همین دلیل ما افزایش ها را روی ردیف های مبنا انجام دادیم که موجب افزایش بیش از ۳۵ درصدی دستمزدها شد یعنی تقریبا نسبت به سال ۱۴۰۲ حدود ۹ درصد بیشتر از سال قبل افزایش داده شد و امیدواریم با مدیریتی که در حوزه اقتصاد صورت می‌گیرد و با مهار تورم و از طرفی با کمک های معیشتی که دولت در برنامه دارد و به آحاد مردم به ویژه جامعه کارگری کمک می‌کند، بتوانیم قدری از مشکلات کارگران عزیز را برطرف کنیم.

مرتضوی در پاسخ به پرسش دیگری درباره طرح مسکن کارگری هم با اشاره به اینکه در این خصوص قرارگاه مسکن تشکیل داده شد و وزارت راه و شهرسازی با همکاری وزارت تعاون و مدیران کارخانجات تلاش می‌کنند تا فرآیندها کوتاه شود، اظهار داشت:  بانک رفاه کارگران هم متولی تسهیلات تعاونی‌های کارگری شد که گام مهمی به جلو است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره لایحه جامع اشتغال هم گفت: سامانه‌ای در حوزه اشتغال در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه اندازی شده است تا بیکاران سراسر کشور با مشخصات فردی، تحصیلات و محل زندگی شناسایی شوند و در آینده نزدیک از این سامانه رونمایی می‌شود.

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • سقف قرارداد های موقت ۵ ساله می‌شود؟
  • اعتبار بن دانشجویی نمایشگاه کتاب افزایش پیدا کرد/ امضای قرارداد با شرکت پُست
  • وزیر کار: دائمی شدن قراردادهای کارگری در نوبت رسیدگی هیئت دولت قرار گرفت
  • زاکانی: ورود اولین نمونه قطار چینی در خرداد به تهران | تمام قراردادهای ما ضمانت بانکی دارد | می خواهند قراردادمان با چین را منحل کنند اما نمی توانند
  • زاکانی: اولین نمونه قطار چینی در خرداد به تهران می رسد | تمام قراردادهای ما ضمانت بانکی بین المللی دارد
  • خبر خوب برای خریداران مسکن / آغاز عقد قراردادهای رایگان در «خودنویس»
  • اثرگذاری رسانه ملی در مصرف بهینه انرژی/ ثبت دستاورد‌های وزارت نیرو در قالب تولیدات نمایشی ضرورت دارد
  • پیشنهاد ۵ ساله شدن سقف قراردادهای موقت به دولت رفت
  • خبر خوش برای کارگران/ شکل قراردادهای موقت تغییر می‌کند؟
  • تأکید نماینده مردم شهرستان بروجن بر تصویب و اجرایی شدن تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو