Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@05:22:36 GMT

آمار وحشتناک تجاوز جنسی در آمریکا و غرب

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۶۶۵۳۲

بسیاری از کارشناسان میان افزایش میزان بروز خشونت جنسی و در میان جوامع غربی میان آزادی روابط جنسی و اختلاط غیرکنترل شده زن و مرد ارتباطی مستقیم قائل شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل سپاس، بسیاری از کارشناسان میان افزایش میزان بروز خشونت جنسی و در میان جوامع غربی میان آزادی روابط جنسی و اختلاط غیرکنترل شده زن و مرد ارتباطی مستقیم قائل شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درپی این اظهارات هشدار دهنده مراقبین، آمار و ارقام مستند در کشورهای غربی متعدد که شهروندان شان تقریبا از آزادی جنسی کامل برخوردارند بیانگر این نگرانی فزاینده است که در آن مناطق تعرضات جنسی به شدت افزایش یافته است برای نمونه در آمریکا هر 98 ثانیه یک زن و در اتحادیه اروپا بیش از نیمی از زنان مورد آزار و تجاوز جنسی قرار گرفته اند.

در هر 98 ثانیه یک تعرض جنسی در آمریکا

علیرغم اینکه آزادی جنسی در ایالات متحده آمریکا همه چارچوب های آزادی را فرو ریخته است ولی این آزادی جنسی نتوانسته است از گسترش تجاوز جنسی در آن کشور جلوگیری کند اکنون میزان فراوان وقوع تجاوز جنسی در آمریکا در هر 98 ثانیه و یکی از هر شش زن امریکایی مورد تجاوز یا مورد تعرض در تجاوز نشان دهنده اثر معکوس بی بندباری اخلاقی می باشد که تا پیش از این در آن جوامع از آن دفاع می کردند.طبق گزارش شبکه ملی مبارزه با تجاوز جنسی در آمریکا تعداد 321.500 نفر در ایالات متحده در سن 12 سالگی به بالا به طور متوسط در معرض تجاوز یا تجاوز جنسی در سال قرار گرفته اند و میزان تجاوز جنسی به طور متوسط 98 ثانیه در ایالات متحده اعلام شده است.

اکثر قربانیان خشونت جنسی در آمریکا از سنین 18 تا 34 سال بوده که 54 درصد از قربانیان را در برگرفته است و نسبت قربانیان 18 تا 64 ساله 92 درصد از کل قربانیان خشونت جنسی را شامل شده است.

زنان و دختران آمریکایی به شدت در معرض سوء استفاده جنسی قرار دارند. با توجه به اسناد منتشره موثق از هر شش زن امریکایی یکی مورد تجاوز ناموفق 2.8 درصد یا تجاوز به عنف 14.8 درصد گزارش شده است. در سال 19.987 میلیون زن قربانی تجاوز یا تجاوز به عنف شدند و در مقایسه با مردان 10 درصد در آمار کل 90 درصد قربانیان تجاوز جنسی زن بوده اند.

در مورد اثرات روانی تجاوز به عنف در قربانیان زن 94 درصد از زنان که مورد تجاوز قرار گرفته اند به مدت دو هفته پس از وقوع جرم دچار اضطراب شده اند در حالی که 33 درصد از زنان مورد تجاوز به خودکشی فکر کرده اند در حالی که 13 درصد برای خودکشی تلاش جدی داشته اند.

مردان آمریکایی به ویژه دانش آموزان نیز مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند و سه درصد مردان آمریکایی مورد تجاوز و یا در معرض تجاوز واقع شده اند. در سال 1998 میلادی 2.78 میلیون مرد قربانی جریان در معرض تجاوز و یا تجاوز به طور کامل مورد آزار قرار گرفته اند.

طوفان خشونت جنسی در آمریکا دانشگاه ها و ارتش در نوردیده است.

دانشجویان دانشگاهی بین 18 تا 24 ساله بیشتر از همسالان خود در همان سن که به دانشگاه وارد نشده اند از نظر جنسی مورد حمله قرار می گیرند در واقع نسبت قربانیان تجاوز جنسی و تعرض به تجاوز جنسی در آن گروه سنی پنج برابر بیشتر از کسانی است که در دانشگاه حضور ندارند یک فیلم مستند با عنوان سرزمین شکار توسط کربی دیک در مورد خشونت جنسی در دانشگاه های آمریکا تهیه شده که جزئیات شوک آوری را عرضه می کند وی گزارش کرد حدود یک چهارم دانشجویان آمریکایی از افراد داخل این دانشگاه در طول سال تحصیلی در داخل دانشگاه ها و نه در خارج از دیوار آن مورد آزار و اذیت جنسی واقع می شوند.

بیش از نیمی از زنان اروپایی مورد آزار جنسی قرار گرفته اند.

خشونت جنسی تنها به ایالات متحده محدود نمی شود بلکه در تعدادی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز وجود دارد که در آنجا نیز سوء استفاده جنسی بسیار شایع است به طوری که بیش از نیمی از زنان اتحادیه اروپا از نظر جنسی مورد آزار قرار گرفته اند و یکی از هر سه زن در اتحادیه اروپا یک نوع از سوء استفاده جنسی و یا جسمی را در طول زندگی خود از سن 15 سال تجربه کرده است.

این ارزیابی ها براساس یک مطالعه گسترده ی انجام شده توسط بنیاد اروپایی حقوق اساسی برای سنجش خشونت جنسی و فیزیکی علیه زنان در اتحادیه اروپا بر اساس مصاحبه و نمونه گیری تصادفی از 42 هزار پاسخ دهنده تهیه شده است و این مطالعه در سال 2014 منتشر شد کشورهای اروپایی از جمله انگلستان زمانی که در طول مطالعه از اتحادیه اروپا خارج نشده بود را مورد ارزیابی قرار داده است.

براساس همان مطالعه متوسط آزار و اذیت جنسی زنان 15 ساله در کشورهای عضو اتحادیه اروپا 55 درصد است که بالاترین سطح آن در سوئد ثبت شده است 81 درصد زنان سوئدی از نظر جنسی مورد آزار قرار گرفته اند کمی کمتر از همتایان اسکاندیناوی خود یعنی دانمارک که میزان آزار جنسی با 80 درصد رتبه بالایی را در اختیار دارد و به عبارتی چهار زن از هر پنج زن در دانمارک مورد آزار جنسی قرار گرفته اند.

در این مورد کشورهای عضو اتحادیه اروپا فرانسه پس از سوئد و دانمارک سومین کشور عضو اتحادیه اروپا است که میزان آزار و اذیت جنسی زنان آن 75 درصد است. سه نفر از هر چهار زن در دانمارک مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته اند. در اروپا میزان آزار و اذیت زنان در مجموع 60 درصد اعلام شده و در آلمان نیز سه نفر از هر پنج زن مورد آزار جنسی قرار گرفته اند.


از هر سه دانشجوی دختر در انگلیس، یک نفر مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است.

روزنامه گاردین در گزارشی نوشت: موارد تجاوز جنسی در انگلستان و ولز طی چهار سال گذشته دو برابر شده است و نشان می دهد که موارد تجاوز به عنف در سال های 2015- 2016 به تعداد 23851 فقره تجاوز جنسی در مقایسه با 10.160 مورد در سال 2011- 2012 افزایش یافته و همین گزارش تاکید دارد تجاوز به عنف نسبت به کودکان از 8578 مورد در سال 2011-2012 با نرخ افزایش به 11.947 مورد طی سالهای 2015- 2016 رسیده است.

همچنین یک روزنامه نگار انگلیسی در مارس 2017 گزارش داد: که آزار و اذیت جنسی در دانشگاه های انگلیس به مرحله اپیدمی رسیده است. تحقیقات نشان داده اند که تنها در یک سطح 300 شکایت علیه اعضای هیات علمی و کارکنان دانشکده های دانشگاه انگلیس در شش سال گذشته مطرح شده است اما قربانیان و وکلا به دست اندرکاران روزنامه گاردین اطمینان داده اند که این رقم فقط قسمتی کوچک از سرریز یک سیل بزرگ است.


635 هزار تجاوزجنسی در کانادا

از انگیس تا کانادا صدها هزار نفر به دام تجاوز جنسی گرفتار شده اند این مورد در گزارش مطالعه ی اختصاصی در این زمینه تائید شده است در ماه جولای سال 2017 مواردی از سوء استفاده جنسی گزارش شده توسط کانادایی ها از سال 2014 تاکنون با وقوع 635 هزار مورد که در آن اکثر قربانیان به میزان 87٪ زن بودند اشاره دارد.

نتایج نشان می دهد که حدود 22 حادثه تجاوز جنسی در هر هزار نفر در کانادا از سن 15 سال به بالاتر رخ می دهد همچنین قابل توجه است که آنچه از موارد سوء استفاده جنسی در کانادا پنهان است بسیار بیشتر از این آمار می باشد زیرا با افزایش میانگین آن وضعیت فقط از هر 100 مورد تجاوز جنسی تنها شش قربانی به پلیس شکایت برده است.

ترجمه: عبدالمجید اورا

منابع:
Victims of Sexual Violence: Statistics
Sweden and Denmark have highest rates of sexual harassment in Europe | The Independent
Violence against Women: every day and everywhere
vaw survey
One in three UK female students sexually assaulted or abused on campus
Self-reported sexual assault in Canada
A Marine was just sentenced for the first time in connection with Marines United nude-photo scandal
U.S. military sexual assaults down as reports reach record high

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۶۶۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان

 به گزارش تابناک به نقل از همشهری آنلاین، در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت‌شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت‌شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند. به عبارتی، تعداد مردان فوت‌شده ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان است.

بر اساس این گزارش، سال گذشته ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن با ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت‌شده ۵/۶ درصد افزایش داشته است.

 منبع: مهر

دیگر خبرها

  • تجاوز جنسی ۴ مرد افغان به نوجوان ایرانی در تهران | التماس کردم فایده نداشت! +فیلم
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • حکم سینماگر مطرح لغو شد ؛ صدور دستور محاکمه جدید
  • عکس| تصاویری از برخورد وحشتناک پلیس آمریکا با دختران دانشجو
  • آمار مرگ و میر در سال گذشته
  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز، باید دوباره محاکمه شود
  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • آخرین آمار تصادفات منجر به فوت در سال گذشته
  • تهیه کننده مشهور متهم به تجاوز تبرئه شد