Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیرجند- مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی خراسان جنوبی از کاهش ۲۹ درصدی حوادث فوتی طی شش ماهه اول سالجاری در استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

محمد سنجری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهارکرد: در راستای تحقق اهداف فصل چهارم قانون کار ( حفاظت فنی و بهداشت کار ) و بمنظور نظارت برحسن اجرای قانون کار و ضوابط مربوط به حفاظت فنی و آیین نامه های ایمنی مرتبط ، دو هزار و۶۱۶ مورد بازرسی در شش ماهه ابتدای سالجاری از کارگاههای مشمول قانون کار استان صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: از این تعداد هزار و ۷۵۱ مورد بازرسی ادواری و ۸۶۵ مورد نیز بازرسی های موردی بوده است.

وی گفت: به منظور کاهش حوادث و با توجه به ضرورت موضوع، در زمینه ارتقاء ایمنی در کارگاه های پرخطر حدود ۳۰درصد از بازرسی های انجام شده در این بخش متمرکز بوده است.

سنجری از یک هزار و ۶۰۰ بازرسی مرتبط با حفاظت فنی و ایمنی کارگاه ها در سطح استان خبر داد و گفت: از این تعداد بازرسی ۶۸۱ مورد بازرسی از کارگاه های پرخطر انجام شده است.

وی با بیان اینکه با ۹کارفرمای ناقض قانون کار و دستورالعمل های ایمنی برخورد قانونی شده است، تصریح کرد: این موارد منجر به تعطیلی ۳ کارگاه نیز شده است.

سنجری تعداد مشمولین قانون کار را در ابتدای سال ۹۶، ۷۸ هزار و ۶۹۸ نفر اعلام کرد و افزود: ۹ نفر بازرس کار در سطح استان داریم.

وی بیان داشت: بر اساس سیاست های ابلاغی از سوی وزارت متبوع برنامه هایی همچون اجرای مدل خودبازرسی در کارگاه ها، اجرای برنامه های تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران و با مشارکت تشکلهای مردمی انجام بازرسی ها ی هدفمند از کارگاهها ، آموزش مسائل ایمنی همراه با نظارت مستمر بازرسان کار از کارگاهها باعث ارتقای فرهنگ ایمنی کار شده که خوشبختانه در شش ماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال قبل تعداد حوادث ناشی از کار اتفاق افتاده از کاهش ۲۹درصدی برخوردار بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی شناسایی کانون های پرخطر و برنامه ریزی به منظور آگاه سازی و انجام دوره های آموزشی مورد نیاز کارگران، کارفرمایان و پیمانکاران بویژه در کارگاه های پرخطر استان؛ تشکیل و فعال سازی کارگروه های ایمنی در بخش ساختمان و معدن با مشارکت دستگاه های اجرایی مربوطه و تشکل های کارگری و کارفرمایی مرتبط و وظیفه مدار، اجرای برنامه مدل خودبازرسی و استقرار مسئول ایمنی در کارگاه های مشمول و اجرای برنامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران را از عوامل موثر در کاهش حوادث و ارتقای ایمنی کارگاه ها برشمرد.

سنجری افزود: بر اساس فصل چهارم قانون کار و وظایف کارفرمایان در مقوله ایمنی؛ مهمترین علت وقوع حوادث عدم آگاهی و عدم انتخاب شیوه صحیح و ایمن در انجام کار است.

وی عنوان کرد: توجه به مقوله آموزش بر اساس ماده ۹۱ قانون کار و استفاده از افراد ماهر و تجربه گامی در جهت کاهش حوادث خواهد بود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۶۸۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان جنوبی به لحاظ افزایش ولادت چهارمین استان کشور است

مصطفوی مدیر گروه سلامت و جوانی جمعیت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تعداد موالید خراسان جنوبی که از سال ۱۳۹۵ به بعد هر سال با کاهش قابل توجهی روبه‌رو بود در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ ثابت ماند، اما در سال گذشته نسبت به ۱۴۰۱ حدود ۶ درصد (۳۹۰ مورد) افزایش یافت.

وی افزود9+: شاخص میزان مرگ و میر مادران باردار در خراسان جنوبی نیز سال ۱۴۰۱ معادل ۲۰ در ۱۰۰ هزار تولد زنده بود که سال ۱۴۰۲ به ۶.۵ در ۱۰۰ هزار تولد زنده کاهش پیدا کرد.

مدیر گروه سلامت و جوانی جمعیت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اضافه کرد: شاخص مرگ مادران باردار در این استان با ارائه مراقبت‌ها و خدمات بهداشتی و درمانی، در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ماقبل کاهش یافت و کاهش میزان مرگ مادران باردار در ۱۰۰ هزار موالید زنده یکی از شاخص‌های توسعه کشور‌ها به‌شمار می‌آید.

وی تاکید کرد: مراقبت‌های قبل از بارداری، حین بارداری و پس از زایمان در حوزه بهداشت، اقدامات سریع و ارزشمند انتقال مادران به مراکز درمانی در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی و مداخلات درمانی مطلوب و موثر به خصوص مادران نیازمند مراقبت ویژه یا افراد دچار بیماری‌های زمینه‌ای در کاهش این آمار موثر بوده است.

مصطفوی گفت: جوانی جمعیت یکی از اولویت‌های استان به شمار می‌رود و لازم است فرهنگسازی و اطلاع رسانی بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه مردم باید با آسیب‌های پیر شدن جمعیت و خانواده‌های تک فرزند یا بدون فرزند آشنا شوند، افزود: بیش از ۹۰ درصد قانون "حمایت از خانواده و جوانی جمعیت" در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اجرا شده و سال گذشته رتبه اول را بین دستگاه‌های اجرایی استان در اجرای قانون کسب کرده است.

حدود ۱۰ درصد از جمعیت خراسان جنوبی بالای ۶۰ سال و سالمند هستند و از این حیث هجدهمین استان سالمند کشور محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • غذا دادن غیراصولی منجر به افزایش سگ‌های پرسه‌زن می‌شود
  • لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی برای تربیت نیروی متخصص
  • بازرسی از کارگاه های پرخطر تشدید می‌شود
  • سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • مانور ایمنی کارگاه‌های پرخطر در ایلام
  • ۳۱۰ نفر در حوادث مربوط به موتورسیکلت در شهر مشهد جان باختند
  • خراسان جنوبی به لحاظ افزایش ولادت چهارمین استان کشور است
  • شناسایی ۶۵۰ کارگاه پرخطر در قزوین