Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمهوری آذربایجان تصویب قانونی را در دستور کار خود قرار داد که اجازه می دهد والدینی که فرزندانشان را به مراسم عزاداری حسینی می برند، از حق سرپرستی آنان محروم شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ارس تبار،درپی فضاسازی سیاسی و رسانه ای علیه مراسم عاشورا در جمهوری آذربایجان و حضور کودکان و جوانان در این مراسم، «کمیته امور خانواده و مسایل زنان و کودکان» جمهوری آذربایجان، لایحه تغییر «قانون مراقبت در مقابل اطلاعات زیانبار برای سلامت و رشد کودکان» را تدوین کرد که براساس آن والدینی که کودکانشان را به مراسم عزاداری عاشورا می برند، از حق سرپرستی کودک خود محروم خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


واحد مطبوعاتی «کمیته امور خانواده و مسایل زنان و کودکان» جمهوری آذربایجان اعلام کرد : «نظر این کمیته درباره حضور کودکان در مراسم عزاداری عاشورا به درستی در رسانه ها منعکس نشده است و این کمیته مخالف حضور کودکان در این مراسم هاست. »
«کمیته امور خانواده و مسایل زنان و کودکان» افزوده است : « با درنظر گرفتن خلأهای موجود در قوانین ، باید مسئولیت های قانونی والدین افزایش داده شود و قوانین براساس کنوانسیون های بین المللی تغییر داده شوند.»
«کمیته امور خانواده و مسایل زنان و کودکان» جمهوری آذربایجان افزوده است : « براساس فرمان شماره ۲۰۷۴ رییس جمهوری آذربایجان به تاریخ اول ژوئن ۲۰۱۶، لایحه قانون « مراقبت در مقابل اطلاعات زیانبار برای سلامت و رشد کودکان» تهیه شده است. این قانون، مراقبت از کودکان دربرابر اطلاعات زیانبار در کشور را تنظیم می کنند. برای حفظ کودکان درمقابل اطلاعات زیانبار، کنترل دولتی در این زمینه ضروری است. »
«کمیته امور خانواده و مسایل زنان و کودکان» جمهوری آذربایجان افزوده است : « تصویب قانون با درنظر گرفتن این موارد ، رعایت منافع کودکان در زمان تشکیل مراسم های دستجمعی را امکان پذیر خواهد کرد. این لایحه به ریاست جمهوری تقدیم شده است و انتظار می رود در آینده نیز در مجلس ملی مطرح شود.»
«کمیته امور خانواده و مسایل زنان و کودکان» جمهوری آذربایجان افزوده است : « طی روزهای اخیر شرکت کودکان در مراسم های دینی در مطبوعات مورد بحث است. در مطبوعات ، نظر این کمیته دولتی درباره موضوع حضور کودکان در مراسم های دینی به درستی تشریح نشده است. براساس ماده هفتم قانون اساسی،جمهوری آذربایجان، دارای دولتی دموکراتیک ، حقوقی ، لائیک و هویتی واحد است. براساس ماده ۱۷ قانون اساسی جمهوری آذربایجان نیز خانواده به عنوان هسته اصلی جامعه ، تحت حمایت ویژه دولت قرار دارد. توجه به کودکان و تربیت آنها، وظیفه والدین است و دولت بر اجرای این وظیفه نظارت دارد. درچارچوب نظام حمایت از حقوق کودکان، جهت جلوگیری از ترک تحصیل و ضرر رساندن به سلامت کودکان ، دولت تدابیر مقتضی اتخاذ می کند. ارتکاب اعمالی که به سلامت کودکان زیان می رساند، ممنوع است و نقض صریح کنوانسیون حقوق کودکان محسوب می شود. براساس همین ماده، شرکت دادن کودکان در فعالیت هایی که برای سلامت و معنویاتشان مخاطره ایجاد می کند، ممنوع است. در غیر این صورت، از لحظه ثبت شدن نقض این قانون، ممکن است حقوق والدین (حق سرپرستی کودکان) محدود یا لغو شود.»
«کمیته امور خانواده و مسایل زنان و کودکان» جمهوری آذربایجان افزوده است : « براساس قوانین جمهوری آذربایجان و کنوانسیون هایی که جمهوری آذربایجان به آنها ملحق شده است، خشونت و تبعیض علیه کودکان ممنوع است. این کمیته با همکاری سایر نهادهای دولتی ، بخصوص برای از بین بردن کلیشه های نادرست ، فعالیت های تبلیغاتی می کند و برای خانواده های تحت مخاطره، حقوق دان و روانشناس تامین می کند و برنامه های آموزشی ضروری را در مدارس و مراکز آموزش عالی اجرا می کند. هم اکنون، مراکز منطقه ای این کمیته، فعالیت های آگاهی بخش در این زمینه را تقویت می کنند. »
«کمیته امور خانواده و مسایل زنان و کودکان» جمهوری آذربایجان تاکید کرده است : « در جمهوری آذربایجان پیشرفته ، شرکت دادن کودکان در مراسم های دست جمعی که بر سلامت و رشد آنها تاثیر منفی می گذارد، ممنوع است. این کمیته خواهان رفتار مسئولانه درباره این مساله است.»

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۷۶۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوشش همایش پیرغلامان حسینی با تمام ظرفیت رسانه‌ای کرمان

مدیرکل صدا و سیمای استان کرمان گفت: تمام ظرفیت رسانه‌ای استان کرمان برای پوشش بیست و یکمین همایش پیرغلامان حسینی پای کار است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، احمد علیرمضانی رئیس کمیته رسانه، اطلاع‌رسانی و فضای مجازی استان کرمان عصر امروز در نخستین نشست کمیته اطلاع‌رسانی بیست و یکمین همایش بین‌المللی پیرغلامان حسینی که در صدا و سیمای مرکز کرمان برگزار شد، اظهار داشت: کرمان افتخار میزبانی بیست و یکمین همایش بین‌المللی پیرغلامان حسینی را دارد.

وی با بیان اینکه کمیته اسکان، پشتیبانی و کمیته اطلاع‌رسانی از مهمترین کمیته‌های این همایش است، گفت: استان کرمان هیئت‌های بزرگی دارد و باید از تمام ظرفیت‌های هیئت‌های بزرگ و به‌نام استان استفاده کرد تا پیرغلامان بتوانند به‌خصوص در هیئت‌های بزرگ خانگی و خانه‌های حسینی برنامه اجرا کنند.

مدیرکل صدا و سیمای استان کرمان با اشاره به اینکه باید برای بیش از 40 برنامه از امروز، برنامه‌ریزی داشته و ظرفیت‌سنجی کنیم، بیان کرد: مطبوعات و خبرگزاری‌هایی که در مسائل مذهبی به صورت تخصصی کار می‌کنند باید پای کار باشند تا بتوان به بهترین نحو این همایش را پوشش داد.

وی با اشاره اینکه هیئت‌های شاخص استان کرمان باید شناسایی و تا چند روز آینده معرفی شوند، افزود: هر چه سریع‌تر باید با ساخت کلیپ‌های ویدئویی ویژه اطلاع‌رسانی را شروع کنیم و تمام ظرفیت رسانه‌ای استان کرمان برای پوشش همایش پیرغلامان حسینی پای کار است.

علیرمضانی افزود: در تلویزیون نیز از تمام ظرفیت‌های خود برای معرفی و پوشش بیست و یکمین همایش بین‌المللی پیرغلامان حسینی در شبکه‌های مختلف سراسری استفاده کرده و برای آن برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه فضاسازی شهری و محیطی متناسب با برگزاری این همایش باید به نحو احسن انجام شود، بیان کرد: همایش پیرغلامان برای ما مهم است و برکات وجود امام حسین علیه السلام و این برنامه هم شامل حال همه می‌شود.

مدیرکل صداوسیمای مرکز کرمان با اشاره به اینکه مهمترین رکن اجلاس برای خروجی کار، بهترین شکل اطلاع‌رسانی کردن کار است و باید هم‌افزایی با کمیته اطلاع‌رسانی داشت، افزود: فضای مجازی خیلی مهم است و باید کلیپ و برنامه‌های زیبا با هشتگ‌های واحد ساخته و در فضای مجازی منتشر شود تا گستره انتشار وسیع‌تر شود.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • محرومیت ۱۰ ساله هوادار سپاهان
  • حکم 10 ساله محرومیت هوادار سپاهان؛ رسیدگی قضایی به تخلف در دادسرا
  • پیرمرد هتاک اصفهانی حکم محرومیت ۱۰ ساله گرفت
  • اعلام رای کمیته انضباطی فدراسیون درباره هوادار خاطی/ ۱۰ سال محرومیت برای هوادار سپاهان
  • محرومیت ۱۰ ساله برای هوادار خاطی س‍پاهان
  • عزاداری مهاجرین افغانستانی همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت سالروز شهادت امام صادق (ع) در ارومیه
  • برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت شهادت امام صادق(ع) در ارومیه
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در چهاربرج + فیلم و تصاویر
  • پوشش همایش پیرغلامان حسینی با تمام ظرفیت رسانه‌ای کرمان