Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- فرماندار شهرستان ورامین گفت: کارخانه تصفیه قند ورامین که در دولت قبل تعطیل شده بود با هماهنگی مالک آن تا نیمه آبان ماه سالجاری فعالیتش آغازمی شود.

محمدرضا یوسفی روزسه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با تعطیلی این کارخانه بیش از 400 نفربیکار شده بودند که با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت، قرار شد تا شکر خام مورد نیاز فعالیت مجدد این کارخانه برای مدت 2 سال تامین شود و کارگران به کار مشغول شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: تصفیه خانه قند ورامین علاوه براین که به عنوان یکی از بخش های صنعتی شهرستان ورامین محسوب می شود ، یکی از مهمترین بخش های مربوط به اشتغال ای شهرستان می باشد که باید به فعالیت خود ادامه دهد.
یوسفی افزود : به منظور رفع مشکلات این کارخانه ، جلسات متعددی با وزرای صنعت ،معدن و تجارت و مسئولان عالیرتبه وزارت جهاد کشاورزی برگزار شده تا با فعالیت مجدد این کارخانه ، کارگران آن بار دیگر به فعالیت مشغول شوند.
وی بیان کرد: طبق قول مالک تصفیه خانه قند ورامین و با معرفی مدیرعامل جدید این کارخانه و به روز کردن دستگاه ها و رفع مشکلات مربوط به آب ، برق و گاز ، این کارخانه فعالیت مجدد خود را از نیمه دوم آبانماه امسال آغاز می کند.
به گزارش ایرنا ، تصفیه خانه قند ورامین ، یکی از قدیمی ترین کارخانه های کشور است که طراحی آن در سال 1312 توسط نیکلای مارکف معمار روسی انجام شد و با تجهیز و راه‌اندازی آن توسط به مهندسان اهل چکسلواکی و تکمیل ساختمان در سال 1313 ، تولید قند در آن آغاز شد.
اهمیت این کارخانه تا آن حد در زندگی اجتماعی مردم ورامین تأثیرگذار بود که بخش عمده این شهرستان ، با نام کارخانه قند شناخته می شود و در اصل ورامین به 2 بخش ورامین و کارخانه قند تقسیم شده است و بسیاری از مردم این شهرستان سال ها در این کارخانه قدیمی کار کرده اند.
پس از واگذاری تصفیه خانه قند ورامین به بخش خصوصی ، دوران افول تولید در این کارخانه آغاز شد و مشکلات پیش روی آن به ویژه در سال های آخر در دولت دهم ، بارها آن را به مرز تعطیلی کشاند تا جایی که از سال گذشته ، عملا این کارخانه تعطیل و 400 کارگر آن بیکار شدند.
هر چند که تعطیلی این کارخانه ، فرصت مناسبی در اختیار مخالفان دولت یازدهم برای حمله به دولتمردان قرار داد ولی فارغ از جر و بحث های سیاسی ، واقعیت امر تعطیلی کارخانه ای بود که بیش از 400 کارگر در آن کار می کردند و با بیکار شدن ، با مشکلات عدیده ای مواجه شدند.
مسئولان شهرستان ورامین با برگزاری جلسات متعدد با مالکان کارخانه و مسئولان استانی و کشوری ، تلاش کردند تا با تأمین مواد اولیه مورد نیاز این کارخانه ، زمینه فعالیت مجدد آن را آغاز کنند و در آخرین جلسه برگزار شده میان فرماندار شهرستان ورامین و مالک کارخانه ، قول راه اندازی مجدد آن در نیمه آبانماه امسال از سوی مالک تصفیه خانه قند ورامین ارائه شد.
ورامین در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانیIRNATEHRANهمراه شوید.
خبرنگار : سید حسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۳۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های اقتصادی در استان بوشهر حمایت می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، علی باستین سه شنبه شب در نشست با قائم مقام بانک صنعت و معدن کشور اظهارداشت: یکی از طرحهای اقتصادی خوبی که در استان بوشهر و شهرستان دشتی در دست اجرا است کارخانه آهک اکباتان می باشد که با توجه به اهمیت و جایگاه این طرح می طلبد هر چه زودتر فعال شود.

معاون اقتصادی استانداری بوشهر بر ضرورت تسریع در راه اندازی این کارخانه تاکید کرد و ادامه داد: راه اندازی این کارخانه زمینه اشتغال افراد زیادی فراهم می کند.

باستین اضافه کرد: شهرستان دشتی دارای نرخ بالای بیکاری در سطح استان دارد.

وی گفت: با بهره برداری از این طرح سالانه ۲۰ میلیون یورو محصولات این کارخانه صادر می شود.

کد خبر 6093647

دیگر خبرها

  • طرح‌های اقتصادی در استان بوشهر حمایت می‌شوند
  • روایت ۲۰۰۰ نفری که بعد از چند دهه صاحب «آب» شدند
  • برگزاری مجدد آزمون در این شهر
  • بازدید علمی دانش آموزان از تصفیه خانه آب ارومیه
  • جلسه ستاد برداشت سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ برگزار شد
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • باید به کارگران به عنوان سنگرداران جنگ اقتصادی توجه شود
  • حال خوش تالاب های کانی برازان و قوپی باباعلی مهاباد
  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است