Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک پلیس موفق ماهنشانی در آرزوی زیبا می‌گوید: آرزو دارم هیچ بچه‌ای به خاطر اعتیاد پدرش بی‌سرپرست نشود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «موسی عباسی» ۳۴ ساله از قره بلاق سلطانیه که سالهاست در لابس مقدس پلیس برای این کشور و مردمش خدمت کرده و اکنون نیز در معاونت اجتماعی نیروی انتظامی ماهشنان فعالیت دارد و از طرف فرمانده انتظامی این شهرستان به عنوان پلیس موفق و اخلاق مدار معرفی شد در گفت‌و‌گو با خبرنگار شمیم ماهنشان اظهارداشت: بنده در رشته مدیریت یک سال است به عنوان معاونت اجتماعی نیروی انتظامی شهرستان ماهنشان با سابقه ۱۱ سال خدمت در این سازمان مشغول به فعالیت هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به نحوه ورود به این حرفه اشاره کرد و گفت: از آشنایان و فامیل و دوستانم در نیروی انتظامی مشغول بودند و من از دور و نزدیک با این شغل آشنایی داشتم و با دیدن فعالیت‌های آنان به این حرفه علاقه پیدا کردم و وارد این سازمان شدم.

عباسی با بیان اینکه علاقه شرط اول حضور در این حرفه است، عنوان کرد: اگر علاقه‌ای در این شغل وجود نداشته باشد، یک لحظه تحمل آن هم سخت شده و در کار و اهداف دچار مشکلاتی می شود نه تنها خود آرامش نداشته بلکه اطرافیان و سازمان و مردم را هم درگیر مشکلات خود می کند بنابراین فعالیت در این رشته علاقه و انگیزه می‌خواهد.

وی در مورد سختی‌های شغلش بر این عقیده بود که تنها سختی که می‌توان برای این شغل برای خود شخص در نظر داشت دوری از خانواده بوده و شب بیداریها، اما مشکلات و سختی‌هایی که همراه با مردم می کشیم زمانی است که مردم دچار سانحه یا مشکلاتی شده و در رنج و سختی هستند.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی شهرستان ماهنشان گفت: یکی دیگر از سختیهایی که پلیس ها دارند این است که در ایام تعطیلات از جمله نوروز و تابستان که اکثرا بازار سفررفتن و مسافرت داغ است و یا ایام های مثل روز عاشورا و تاسوعا همه در کنار خانواده هاشان هستند، ما باید در حال ماموریت و گشت زنی باشیم تا مردم با امنیت و آسایش به زندگی و برنامه خود برسند.

عباسی از سختی های خانواده خود گفت و اظهارداشت: خانواده که مسلما نیاز مبرم برای گذران زندگی به سرپرست و همراهی دارند و اگر این امکان نباشد بار زندگی و سختیها را به تنهایی به دوش می کشند، قطعا با این شرایط در سختی هستند و در مسائلی که گاها نیاز هست به حضور پدر، ما شاید در ماموریت باشیم، بنابراین خانواده بنده که خداوند جدیدا پسر دوقلو هم عنایت کرده در زمان های نبود من در سختی هستند.

وی از تجارب دوران خدمت خود مطالبی عنوان کرد و افزود: در این ۱۱ سال دوران خدمتم در نیروی انتظامی مردم داری با اخلاق خوب، صبور بودن در برابر مشکلات و تحمل سختی ها به خاطر مردم ، بهترین تجارب برای موفقیت است.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی شهرستان ماهنشان با اشاره به خاطرات تلخ و شیرین خود خاطرنشان کرد: تلخترین خاطره دوران خدمتم دیدن صحنه دلخراش یک سانحه تصادف بود که جوان ۲۰ ساله ای که راکب موتورسیکلت بود دچار حادثه شده و نصف صورتش بر اثر برخورد رفته بود و مادر وی هنگام شناسایی نمی توانست فرزند خود را بشناسد که این صحنه طوری تلخ بود که همه همکاران بنده هم اونجا به حال این خانواده گریستند و ما بعد یک هفته هم نمی توانستیم غذا بخوریم و یا صحنه ای که بخاطر دزدی پدر بزرگ و مادر بزرگ را به همراه دو نوه خردسال در یک منزلی به قتل رسانده بودند که دیدن این صحنه هم جزو تلخترین خاطرات دوران خدمتم بود.

عباسی از خاطره شیرین خود با لبخند اظهار کرد: روزی در عاشورای حسینی که درحال گشت زنی با موتور سیکلت بودم یک بچه ای را آوردند و اظهارداشتند که گم شده است و بنده هم با اعلام آن به مرکز بچه را مقابل خود نشاندم و در همان منطقه دنبال پدر و مادر این کودک خردسال گشتم و بعد از نیم ساعت پدر و مادرش پیدا شد و جالب اینجاست که فرزند خردسال به آغوش پدر و مادر خود نمی رفت و با هر ترفند و کاری که کردند از من جدا نمی شد و در نهایت ما تا ساعت ۱۲ و نیم همین طور بچه در مقابل گشت زنی شدیم و حتی به خاطر این کار توبیخ شدم .

وی با اشاره به نکات اخلاقی که در حرفه خود باید رعایت کند، افزود: برخورد مناسب با مردم، ابراز همدردی، رسیدگی با اخلاق به مشکلات و کارهای ارباب رجوع، عدم دخالت های بیجا در مجازات و …از نکات اخلاقی است که باید در این حرفه رعایت شود.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی شهرستان ماهنشان با اشاره به ویژگیهای یک پلیس موفق از دیدگاه خود گفت: مودب و خوش برخورد بودن با مردم و مردم داری و در پرونده هایی که مراجعه می شود و خود را بجای مردم گذاشتن و انتظار همان نوع برخورد داشتن است.

عباسی اظهارداشت: در دوران کودکی به پلیس بودن فکر می‌کردم اما نه زیاد، از آرزوهایی که دارم این هست هرگز هیچ پرونده قضایی تشکیل نشود و مردم راضی و پر روزی باشند و هیچ بچه ای به خاطر اعتیاد پدر خود را از دست ندهد.

وی سفارشی که به مردم و جوانان و نوجوانان کرد این است که به والدین خود احترام بگذارند چرا که احترام به والدین نتایج خوبی در زندگی این دنیا و آخرت به آدم می دهد، روحرف پدر و مادر نباید حرف زد، پند ها و نصیحت هایی که آنان می دهند گوش داده و انجام بدهند و در راه راست حرکت کرده و دنبال رفیق بازی و این موراد نباشند.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی شهرستان ماهنشان گفت: زندگی سالم وقتی محقق می شود که در مسیر سالم حرکت کنیم و این هم با رعایت قانون و احکام اسلامی به دست می آید.

عباسی به آمار تصادفات بین جاده ای موتور سوران و مرگ و میر به علت عدم داشتن کلاه ایمنی اشاره و عنوان کرد: تصادف موتور سوران بین جاده ای در ماهنشان زیاد است و از راکبین و موتور سواران هستند، در دوران خدمتی که در جاهای مختلف مشغول به فعالیت بودم ماهنشان به لحاظ اینکه بومی هستند همه تقریبا همدیگر را می شناسند کمتر جرم مرتکب شده و امنیت و آسایش در این شهرستان به چشم می خورد.

وی از معضلات اجتماعی که در این جامعه است حرف زد و افزود: امروزه مهمترین معضل درجامعه ما استفاده ازفضای مجازی بوده که بر اثر عدم اطلاع از آسیب های آن و بی فرهنگی در استفاده از آن جامعه را دچار مشکلاتی کرده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۸۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عاملان درگیری در بیمارستان کاشانی اصفهان دستگیر شدند

به گزارش خبرنگار مهر، سردارمحمد رضا هاشمی فر ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی وقوع یک مورد نزاع و درگیری با سلاح سرد بین تعدادی از اراذل و اوباش در بیمارستان آیت الله کاشانی شهرستان اصفهان موجب ایجاد تنش و سلب آسایش بیماران و کادر درمانی در این مرکز و برهم زدن امنیت و آسایش شهروندان نیز شدند.

وی در ادامه گفت: با توجه به حساسیت موضوع، بلافاصله تیمی مجرب از مأموران پلیس در سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اقدامات تخصصی خود را برای شناسایی متهمان آغاز و در نهایت هویت ۲ نفر از عاملان اصلی این درگیری شناسایی و اقدامات میدانی برای دستگیری متهمان متواری در دستور کار قرار گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: با اشراف اطلاعاتی خوب مأموران در سازمان اطلاعات این فرماندهی، سرانجام هر ۲ متهم در یک عملیات دقیق و کاملاً هماهنگ قبل از هرگونه اقدامی دستگیر و از آنان تعدادی سلاح سرد نیز کشف شد.

وی امنیت شهروندان را خط قرمز پلیس دانست و خاطر نشان کرد: به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد عده‌ای هنجارشکن با رفتارهای قانون گریزانه خود، آسایش مردم و امنیت عمومی را خدشه دار کنند.

کد خبر 6090945

دیگر خبرها

  • فرج‌الله شوشتری به‌عنوان سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان منصوب شد
  • عاملان درگیری در بیمارستان کاشانی اصفهان دستگیر شدند + فیلم
  • عاملان درگیری در بیمارستان کاشانی اصفهان دستگیر شدند
  • نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم
  • اجتماع حمایتی مردم کرمانشاه از اجرای «طرح نور» برگزار شد
  • امام جمعه قم: از نیروی انتظامی و کسانی که زخم زبان‌ها را به جان خریدند تشکر می‌کنیم
  • اجتماع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاه از اجرای «طرح نور» برگزار شد
  • تصاویری گویاتر از صدها مقاله : فرمانده انتظامی از طرح "کاملاً فرهنگی و اجتماعی" می گوید و روحانیون "لباس چریکی" پوشیده اند!
  • علم الهدی : در بحث حجاب ، نمی شود مردم تماشاچی باشند و بگویند آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن
  • مردم قدردان فراجا و «طرح نور»/ سهل انگاری‌ها جبران شود