Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز |

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و جانشین فرمانده ناجا سامانه های تایید تخلفات جاده ای و مانیتورینگ مرکزی پلیس راه کشور به صورت سراسری از طریق ویدئو کنفرانس در مرکز مانیتورینگ مبین افتتاح شد.

به گزارش گروه اقتصادی اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، فاز اول پروژه ثبت تخلفات عبور و مرور جاده‌ای بهمن ماه 94 توسط وزیر راه وشهرسازی و فرمانده پلیس راهبر ناجا به بهره‌برداری رسید و هم‌اکنون عملیات اجرایی سال سوم پروژه علاوه بر 1200 سامانه قبلی در سایر محورهای شبکه کشور آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در راستای پایداری و نگهداری سامانه‌ها تمامی قرارگاه به صورت یکپارچه و 24 ساعته از مرکز مانیتورینگ تهران مورد پایش پاسخگویی و رفع مشکلات قرار می‌گیرد.

با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب و نیاز کشور به حل مشکلات و معضلات عبور و مروز جاده‌ای، وزارت راه و شهرسازی و پلیس راه ناجا از سال‌های گذشته اقدام به نصب سامانه‌های ثبت تخلفات جاده‌ای کردهند.

استفاده از همه توان و ظرفیت بومی مجموعه‌های دانش‌بنیان این حوزه در کشور در راستای حمایت از تولید داخل به میزان صددرصد و صرفه‌جویی ارزی 80 میلیون دلاری در کل اجرای پروژه، از ویژگی‌های انحصاری این سامانه است.

اصلاح رفتار رانندگان و کاهش خسارت جانی و مالی، کاهش تخلفات و صرفه‌جویی در استفاده از نیروهای پلیس از اثرات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی این پروژه است.

ایجاد زیرساختی برای سایر حوزه‌های سیستم‌های حمل و نقل هوشمند ITS، نوآوری در مدل مدیریت پروژه بومی و دانش کنترل پروژه برای ITS جاده‌ای و شهری از دستاوردهای اجرایی پروژه است.

در این راستا سامانه تأیید تخلفات در فاز آزمایشی در قرارگاه های استان البرز و قزوین اجرا شد و پس از عملیاتی شدن و اجرای موفقیت‌آمیز، به کل قرارگاه های پلیس راه کشور توسعه یافت.

از مزیت‌های اصلی این سامانه‌های هوشمند می‌توان به نظارت بر حوزه سرزمین و قرارگاه پلیس راه در استان، تمرکززدایی از بررسی و تأیید تخلفات در 35 مرکز مانتیتورینگ قرارگاه استانی پلیس راه کشور، ایجاد زیرساخت برای کنترل تخلفات حادثه‌ساز و سرعت متوسط و لحظه‌ای در جاده‌ها و تسریع در تأیید تخلفات و ثبت برخط در بانک اطلاعاتی تخلفات خودرویی، از مزایای اجرای این سیستم هوشمند است.

این پروژه که با کارفرمایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پیمانکاری شرکت مجری سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات رانندگی (شرکت ارتباطات رهکام) از مردادماه سال 94 آغاز شد و تا سه سال ادامه دارد.

افزایش 35 برابری نظارت بر عملکرد سامانه‌های هوشمند و تسریع در رفع آسیب‌ها و خسارات احتمالی، ایجاد انگیزه بیشتر برای خدمت‌رسانی به مردم و بهره‌برداری از سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات استانی و کاهش سفرهای درون و برون‌شهری به منظور رسیدگی به اعتراضات و افزایش رضایتمندی از دیگر مزایای اجرای سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات رانندگی در جاده‌ها است.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۹۰۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد

بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور و بزرگترین جکوزی ایران، در مشهد افتتاح شد. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی در مراسم افتتاح  نیروگاه خورشیدی سقفی کشور  اظهار داشت: این پروژه نماد مشارکت مردم در حل مسائل کشور از جمله مسئله کمبود برق و استفاده از حداقل امکانات است. مثلا پشت بام‌ها فضا‌هایی هستند که کمترین استفاده را از آن‌ها می‌کنیم و به نوعی جزو فضای بلا استفاده مجموعه‌ها محسوب می‌شوند، اما دوستان در مجموعه موج‌های آبی نشان دادند با برنامه ریزی و کار کارشناسی شده می‌توان از همین فضا هم بهترین استفاده‌های در آمدی را داشت.

 نظری ادامه داد : باتوجه به باارزش بودن پروژه و ویژگی‌های آن در چند جهت قابل بررسی است و این درحالی است که اولین مورد بحث فشردگی زمان است و این اتفاق بزرگ و ویژه تنها در 45 روز انجام شده که انصافا قابل تقدیر است. دومین مورد، اما از لحاظ محصولی است که در این پروسه تولید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اجرای پروژه‌های این مدلی به کاهش هزینه‌ها و کم کردن بار مصرفی در مدار‌ها کمک شایانی می‌کند.

استاندار خراسان رضوی با اعلام آمادگی که در سطح استان افرادی که برنامه‌های این‌چنینی داشته باشند را حمایت و همراهی می‌کنیم ، اظهارکرد : زمینه‌های لازم برای اجرای این چنین پروژه‌هایی را فراهم خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم؛ این پروژه که با هزینه 500 میلیارد ریال در فاصله تنها 45 روز ساخته شده توانایی تولید 1.2 مگاوات برق را دارد و براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته قرار شد با اجرای فاز دوم این پروژه، امکان تولید 2 مگاوات برق توسط این مجموعه فراهم شود.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • رئیسی پروژه‌ای که در دولت روحانی افتتاح شده بود را دوباره افتتاح کرد!
  • افتتاح بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد
  • برخورد با تخلف ساکن رانندگان هوشمند می‌شود
  • تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات در جاده‌های زنجان به ۴۱ دستگاه افزایش می‌یابد
  • افتتاح مرکز مدیریت هوشمند انرژی (مها) در همدان
  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است
  • برقراری و تامین امنیت ورزشگاه‌ها با استفاده از دوربین‌های هوشمند پلیس
  • سامانه ثبت تخلفات پارک خودروها در قرچک راه اندازی شد
  • فرصت یک‌هفته‌ای داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ برای مشاهده و تایید سوابق تحصیلی