Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان - ایرنا - رییس فدراسیون جهانی ورزش پیوند اعضا گفت: ایران نه تنها بیماران خاص را به تحرک و ورزش تشویق می کند بلکه دیگر بیماران مبتلا به بیماریهای خاص را نیز به این وادی کشانده، به این لحاظ ایران یکی از کشورهای پیشتاز در این زمینه است.

'کریستوفر توماس' عصر سه شنبه در اختتامیه ششمین دوره رقابتهای ورزشکاران بیماری خاص و پیوند اعضا در جمع خبرنگاران در اصفهان افزود: این اقدام در تشویق بیماران مبتلا به بیماریهای خاص و پیوند اعضا به تحرک و ورزش بسیار ارزنده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: وقتی که در جامعه دیده شود که بیماران پیوند اعضایی مانند قلب و کلیه براحتی در مسابقات دو و کوهنوری شرکت می کنند این می تواند الگوی خوبی برای کل ورزشکاران باشد.
وی، بزرگترین چالش این بیماران را ترس دوباره با مشکل مواجه شدن در صورت ورزش کردن عنوان کرد و گفت: ما با توصیه و راهنمایی های لازم به این افراد کمک می کنیم که به سمت تحرک و ورزش روی بیایند و زندگی سالم داشته باشند.
توماس، همچنین با اشاره به درخواست ایران برای میزبانی رقابت های ورزشی گفت: این پیشنهاد در اولین فرصت در فدراسیون جهانی مطرح خواهد شد.
وی یادآور شد: امکانات ورزشی کیش و اصفهان در بازدیدی که صورت گرفت بسیار خوب و دارای قابلیت های بالایی برای برگزاری مسابقات است.
رییس فدراسیون جهانی ورزش پیوند اعضا، یکی از اهداف برگزاری مسابقات ورزشی برای این افراد را علاوه بر تشویق بیماران پیوند اعضا به نوعی تقدیر تمام کسانی همچون پزشکان و پرستاران عنوان کرد که برای ادامه زندگی سالم به این افراد کمک کرده اند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: هم اکنون در سطح مسابقات بین المللی حدود 2 هزار نفر از این افراد شرکت می کنند که در سطح مسابقات محلی و کشوری این آمار بسیار بیشتر است.
رییس فدراسیون جهانی ورزش پیوند اعضا، هدف از سفر خود به ایران را ارتقای برنامه تناسب زندگی برای تمامی کسانی که با مشکل بیماری های خاص و پیوند اعضا درگیر و مبتلا هستند عنوان کرد و گفت: ما بدنبال آن هستیم که این بیماران به ورزش روی بیاورند.
بازدید از اماکن ورزشی، حضور در اختتامیه این مسابقات، بررسی فعالیتهای ورزشکاران و نشستهای مشترک با ورزشکاران، صاحبنظران و مسئولان استانی از جمله اهداف سفر توماس رئیس استرالیایی فدراسیون جهانی ورزش پیوند اعضا به اصفهان عنوان شده است .
در ششمین دوره رقابتهای ورزشکاران بیماری خاص و پیوند اعضا در گروه دیابت گرامیداشت دکتر عباس یزدانپناه رئیس سابق هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا، در 4 رشته دارت، تنیس روی میز، شنا و شطرنج و با حضور 120ورزشکار از 16 استان طی دو روز گذشته در اصفهان برگزار شد.
در مجموع تیمی این مسابقات در بخش مردان، اصفهان قهرمان شد، قم به مقام دوم دست یافت و همدان بر سکوی سوم ایستاد.
در بخش بانوان نیز اصفهان مقام قهرمانی را کسب کرد، خوزستان نایب قهرمان شد و قم به کسب مقام سوم بسنده کرد.
ت / 6020 / خبرنگار: علیرضا حکیمیان** انتشار: سلطانمرادی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۹۶۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مسابقات کشوری کشتی با چوخه گرماب

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مسؤل برگزاری مسابقات کشتی با چوخه گرماب گفت: بیست و پنجمین دوره مسابقات کشوری کشتی با چوخه گرامیداشت شهدای شهر گرماب در گود پهلوان شورورزی این شهر آغاز شد. 


علی گرمابی افزود: در این مسابقات ۲۱۵ چوخه کار از چهار استان خراسان رضوی، شمالی، جنوبی و گلستان در پنج وزن و در دو نوبت صبح و بعد از ظهر با يکديگر رقابت می کنند.


وی ادامه داد: به نفر اول هر وزن یک عدد قوچ، نفر دوم 10 میلیون تومان و نفر سوم شش میلیون تومان هدیه نقدی اهدا خواهد شد.


گرمابی گفت: با مساعدت اداره کل صدا و سیمای خراسان رضوی قرار است این مسابقات از حدود ساعت ۱۵ تا ۱۷ از شبکه استانی خراسان رضوی و شبکه های سراسری پخش شود.

دیگر خبرها

  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • آغاز مسابقات کشوری کشتی با چوخه گرماب
  • ۶ عمل پیوند اعضا در خوزستان انجام شد
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/ سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • انجام ۶ عمل پیوند اعضا در خوزستان
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • راهیابی ۲ کشتی گیر نونهال آباده‌ای به مسابقات کشوری
  • جراحی عجیب پیوند عضو برای اولین بار در کشور
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان