Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شاخص بورس کشورهاي آسيايي به دليل روند صعودي بورس «وال استريت» آمريکا به بيشترين سطح خود در يک دهه اخير رسيد.
به گزارش خبرگزاري آريا، شاخص بورس کشورهاي آسيايي در روز چهارشنبه به دليل رشد قابل توجه بورس «وال استريت» و رسيدن آن به بيشترين سطح خود در چند سال اخير با بيشترين سير صعودي خود در 10سال اخير روبرو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين در حالي است که نگراني از متوقف شدن برنامه مالياتي «دونالد ترامپ» منجر به کاهش ارزش دلار به پايين ترين سطح خود در 2هفته اخير شد.
در همين حال ميانگين شاخص بورس آسيا-اقيانوسيه در منطقه خارج از ژاپن 4دهم درصد بالا آمد که از دسامبر سال 2007ميلادي به بعد بي سابقه گزارش مي شود.
همچنين بورس «نيکي» ژاپن هم بيشترين سير افزايشي خود از سال 1996ميلادي به بعد را تجربه کرد و بورس «کاسپي» کره جنوبي هم با 9دهم درصد افزايش رکوردي بي ساقه را خود به جاي گذاشت.
از سويي ديگر انتظار مي رود شاخص بورس کشورهاي اروپايي هم با افزايش کم سابقه اي روبرو شود.
بر همين اساس يکي از دلايل رشد شاخص بورس هاي جهاني به آمار مثبت اقتصادي آمريکا نسبت داده مي شود؛ ضمن اينکه شاخص بورس «دواوجونز»، «اس پي اند 500 » و «نزدک» هر کدام به ترتيب با 3دهم درصد، 2دهم درصد و يک دهم درصد افزايش داشت.
در بازار جهاني ارز هم شاخص ارزش دلار در برابر 6سبد اصلي ارز جهان با رسيدن به 93.314واحد، کمترين سطح خود از بيست و نهم سپتامبر ماه گذشته ميلادي به بعد محسوب مي شود؛ ضمن اينکه هر يورو هم با روندي تقريبا بدون تغيير به 1.1818دلار رسيد. به گزارش ايبنا، بر پايه اين گزارش، قيمت هر اونس طلاي منطقه اي هم در برابر يکهزار و 289دلار و 6سنت معامله شد که همچنان بيشترين سير صعودي خود در 2هفته اخير است.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۰۲۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس امروز ۹ اردیبهشت؛ افت بیش‌از ۲۰هزار واحدی شاخص

به گزارش خبرنگار مهر شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز یک‌شنبه (۹ اردیبهشت) با افت ۲۰۱۴۴ واحدی به ۲,۲۸۴,۸۳۳ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به افت ۷۵۳۴.۹۲ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۶.۸۰۰ میلیارد سهم بود که طی ۳۲۴,۴۵۹ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۴۲,۰۱۰.۶۷۹ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸,۹۳۹,۰۳۳.۹۸۵ میلیارد ریال شد.

امروز فملی، فولاد و شپنا نمادهای قرمز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای حکشتی، وامید و نوری از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای آریا، خاور و شگویا بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای فجهان، ودی و غصینو نمادهایی هستند که اثر افزایشی بر شاخص کل فرابورس داشتند.

کد خبر 6090965 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • گزارش روزانه بورس ۱۱ اردیبهشت؛ افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل
  • شاملا رکورد فروش را جابجا کرد
  • گزارش روزانه بورس ۱۱ اردیبهشت؛ افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • ادامه رکوردزنی‌های دولت رئیسی؛ بالاترین تورم ۸۰ سال اخیر ایران ثبت شد
  • مشکلات اقتصاد ایران راه‌حل سیاسی دارد؟
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش روزانه بورس امروز ۹ اردیبهشت؛ افت بیش‌از ۲۰هزار واحدی شاخص
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳