Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-02@23:31:05 GMT

پیشنهاد نرخ خرید تصمینی گندم بر اساس تورم

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۰۳۶۴۰

پیشنهاد نرخ خرید تصمینی گندم بر اساس تورم

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: ما نرخ پیشنهادی تضمینی خرید گندم و سایر محصولات کشاورزی را بر اساس میزان تورم سالانه ارائه کرده‌ایم که باید شورای اقتصاد برای آن تصمیم بگیرد و ما منتظر تصمیم دولت هستیم.

عباس کشاورز در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه سامانه پایش ارزیابی محصولات کشاورزی با فائو در مورد آخرین وضعیت نرخ خرید تضمینی گندم که با گذشت یک ماه از آغاز سال زراعی جدید هنوز اعلام نشده، گفت: وزارت جهاد کشاورزی رقم پیشنهادی خود را به دولت ارائه کرده اما دولت هنوز آن را تصویب نکرده است؛ چراکه اطلاعات و زمان تعیین نرخ تضمینی محصولات کشاورزی توسط شورای اقتصاد انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، معاون حجتی اظهار امیدواری کرد تا هرچه زودتر نرخ تضمینی خرید گندم مشخص شود و افزود: پیشنهاد ما برای نرخ خرید تضمینی گندم و سایر محصولات کشاورزی بر اساس نرخ تورم موجود بوده است، همان‌طور که در مورد شکر و دانه‌های روغنی نیز پیشنهاد ما با رویکرد ارتقای بهره‌وری و حمایت از تولید به دولت پیشنهاد شده است.

کشاورز همچنین در مورد جزئیات تفاهم‌نامه همکاری بین ایران و فائو خاطرنشان کرد: امروز تفاهم‌نامه‌ای به ارزش 498 هزار دلار برای پایش محصولات کشاورزی استان‌های خوزستان‌، زنجان و مازندران منعقد شد تا از طریق تصاویر ماهواره‌ای بتوانیم روند زراعت محصولات اعم از میزان سطح تولید، ارتفاعات اقلیمی و نوع آفات را برای برخورد سریع کنترل کرده و استفاده کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تأکید کرد: با استفاده از این سامانه امکان داشتن اطلاعات دقیق و قابل پیش‌بینی و اطلاعات دقیق برای هر محصول را به‌طور جداگانه خواهیم داشت تا در آینده این موضوع در سایر مناطق کشور نیز ارائه شود.

وی همچنین از پیگیری پروژه‌های دیگری با کمک سازمان جهانی فائو در کشورمان خبر داد و افزود: افزایش سطح کشت دانه‌های روغنی،‌ همکاری در بخش جنگل و مرتع، شیلات و اثرات اقلیم در بخش کشاورزی از دیگر پروژه‌هایی است که امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم با فائو به‌طور مشترک انجام دهیم.

تاخیر اعلام نرخ تضمینی محصولات کشاورزی از جمله گندم در حالی اتفاق افتاده که برخی از کارشناسان معتقدند که دولت امسال قصد افزایش بهای خرید تضمینی گندم را ندارد و اعلام عدم افزایش قیمت برای آن است تا کشاورزان گندم را کشت کنند.

تفاوت قیمت جهانی گندم با گندم تولید داخل سبب شده تا برخی از دولتمردان سخن از واردات گندم و کشت نکردن این محصول به دلیل مصرف اب زیاد و بهای دوبرابر قیمت جهانی گندم عنوان کنند در حالیکه طبق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تولید محصولات استراتژیک در داخل یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۰۳۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد

سید محمدرضا سید حسینی با بیان اینکه در سال زراعی  ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان به زیر کشت گندم رفته است گفت: کار برداشت حدود ۳۰ درصد از گندمزارهای این استان به اتمام رسیده است.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰ دستگاه دروگر جهت برداشت محصول گندم و ۱۶ مرکز خرید جهت تحویل گندم کشاورزان در سیستان و بلوچستان پیش بینی و به بهره‌برداران در برداشت و خرید گندم کمک می کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در سال زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار در استان گندم کشت و کشاورزان ۷۰ هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • خرید تضمینی ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان فارس
  • خرید تضمینی گندم در فارس به ۶۰ هزار تن رسید
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد
  • بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت