Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@15:36:10 GMT

دانش آموزان را پرسشگر تربیت کنید

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۰۴۷۶۹

معاون دانشگاه آزاد استان اصفهان گفت: از معلمان مطالبه کنیم که کلاس آن‌ها کلاس پرسشگری باشد؛ اگر این‌چنین شد یک تحول را در تعلیم و تربیت در مدارس می توان نوید داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب‌نیوز، سید رحیم مدنیان، صبح امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان کشوری و استانی هفدهمین دوره مسابقات پرسش مهر ریاست جمهوری اظهار کرد: امیدوارم اداره کل آموزش‌وپرورش سال جدید تحصیلی را به همراه پرسش مهر رییس‌جمهور با موفقیت پشت سر بگذراند و سال گذشته در چنین جلسه‌ای آیین تجلیل پرسش مهر را برگزار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سما دانشگاه آزاد استان اصفهان با بیان اینکه باید همواره شکرگزار نعمت‌های الهی بود، گفت: باید قدرشناس کسانی باشیم که برای نظام اسلامی ایران از سلامت یا جان خود گذشتند یعنی قدردان ایثارگران، جانبازان و شهدای گران‌قدرمان باشیم.

وی با اشاره به سابقه پرسش مهر سال تحصیلی در کشور، خاطرنشان کرد: پرسش مهر از مهر از سال 1376 پایه‌گذاری شد، این سنت ادامه پیدا کرد و در مهر 96، هجدهمین سال به‌عنوان پرسش مهر عنوان‌شده است.

مدنیان با بیان اینکه پرسش و پرسشگری از دلایل اصلی مطرح‌شده پرسش مهر است، گفت: استان اصفهان با تلاش‌های آموزش‌وپرورش استان بهترین وضعیت را در پرسش مهر سال تحصیلی گذشته کسب کرده و در جایگاه والایی قرارگرفته است.

معاون سما دانشگاه آزاد استان اصفهان وجه متمایز انسان نسبت به حیوانات را عقل، توانایی تعقل و سخن گفتن بیان کرد و افزود: انسان برای برقراری ارتباط به سخن گفتن اقدام می‌کند؛ بهترین نوع سخن گفتن به‌صورت گفتگو است.

وی تصریح کرد: باید دید در کلاس‌های مدرسه چه نوع سخن گفتن در حال انجام است، به نظرم بیشتر زمان‌ها و مکان‌ها حالت سخن گفتن در مدارس ما حالت تک‌گویی دارد، علت این مسئله به دلیل وجود فرهنگ استبدادی که درگذشته کشور ما با آن دست‌به‌گریبان بوده است.

مدنیان رشد، شکوفایی و پیشرفت را ماحصل سخن گفتن به حالت گفتگویی عنوان و اظهار کرد: افزایش قدرت فکر کردن، قدرت عقلانیت و روحیه پرسشگری ازجمله نتایج حالت گفتگویی در کلاس‌های مدارس است.

معاون سما دانشگاه آزاد استان اصفهان با تصریح اینکه باید دانش‌آموز را باروحیه پرسشگری تربیت کرد و گفت: تغییر ساختار مدارس و تغییر نظام تحصیلی همچون اجرای 6-3-3 باید دید چه تأثیری داشته است،‌ آیا نتیجه مطلوب داشته یا خیر؟

وی گفت: از معلمان مطالبه کنیم که کلاس آن‌ها کلاس پرسشگری باشد؛ اگر این‌چنین شد یک تحول را در تعلیم و تربیت در مدارس می توان نوید داد.

مدنیان با اشاره به خشونت زبانی، اظهار کرد: مهم‌ترین علت بسیاری از خشونت‌ها را می‌توان از خشونت زبانی منشعب دانست؛ خشونت بدنی، جنسی، نژادی، قومی و … ازجمله انواع خشونت است.

معاون سما دانشگاه آزاد استان اصفهان با تقبیح تمسخر کردن، گفت: انتقاد کردن در حد اعتراف گیری یک نوع خشونت زبانی است.

وی با اشاره به انواع آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: فقر، طلاق، جهل و بی‌سوادی، کاهش عزت‌نفس و تحقیر ازجمله انواع آسیب‌های اجتماعی برای یک جامعه است، حال باید دید خشونت باعث آسیب اجتماعی می‌شود یا بالعکس آن، باید دانست هر دو بر هم اثرگذارند.

به گزارش صاحب‌نیوز، رییس‌جمهور در آغاز سال تحصیلی هجدهمین پرسش مهر را با سؤال «در محیط مدرسه تحمل افکار دیگران، احترام به افکار دیگران و اخلاق و ادب را چگونه تمرین کنیم؟» عنوان کرده بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۰۴۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) دانش آموزان با سوخت‌بر‌ها به مدرسه می‌روند!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شناسایی ۹۳ هزار معلم نمونه با ارزیابی‌های چندگانه
  • (ویدئو) دانش آموزان با سوخت‌بر‌ها به مدرسه می‌روند!
  • تربیت طلبه، یک کار انبیایی از ناحیه خداوند است
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • قدردانی امام جمعه تکاب از اجرای طرح نور
  • سیل دانش‌آموزان کنکوری را زمین‌گیر کرد؛ آرزوهامون را رود با خود برد! | فیلم
  • بر تلاش مسئولان برای تحقق شعار سال تأکید کرد
  • مسئولان بسترهای حضور مردم برای مشارکت در تولید را فراهم کنند
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد