Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-02@03:41:57 GMT

سالن ورزشی نیمه کاره جکدان 7 ساله شد+ تصاویر

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۰۹۶۳۸

پس از مدتها انتظار نوید ساخت سالنی ورزشی در بهشت زهرای دهستان جکدان بخش مرکزی شهرستان بشاگرد، دل جوانان این منطقه را شاد کرد اما بعد از حدود 7 سال چیزی جز مخروبه ای بلا استفاده و مکانی جهت در امان ماندن از آفتاب سوزناک برای خانواده های حاضر در مراسمات تشییع جنازه و احشام مشاهده نمی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از بشاگرد نیوز، ورزش یکی از سالمترین تفریحات مردم است که تمام اقشار جامعه به نوعی به آن نیاز دارند و در روایات متعددی از بزرگان دینی به آن توصیه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوانان برای تخلیه انرژی خود نیاز به مکان هایی دارند تا با انجام یک سری فعالیت های ورزشی خود را از بی راهه ها دور کنند و از بسیاری از خطرات و انحرافات در کمین آن ها مصون بمانند.اهمیت این موضوع باعث شده است در هر جامعه ای بر اساس قوانین و جمعیت، زیربنای خاصی را برای احداث مکان های ورزشی در نظرگیرند.

در کشور ما به ویژه در استان هرمزگان به زیر ساخت هایی که باعث ترویج ورزش در بین جوانان می شود کمتر توجه شده است که نتیجه آن را در بی میلی مردم نسبت به این امر حیاتی مشاهده می کنیم.

شهرستان بشاگرد یکی از مناطق ورزش خیز کشور است که با وجود بی مهری های فراوان همچنان در بیشتر رده های ورزشی حرفی برای گفتن دارد.

فهیمه زارعی فوتسالیست بشاگردی و ملی پوش کشورمان که در سال 1395 به عنوان بهترین فوتبالیست زن ایران برگزیده شد یکی از نمونه های موفق ورزشکاران بشاگردی است که در عرصه های مختلف ورزشی افتخار آفرینی می کنند.

دهستان جکدان واقع در بخش مرکزی بشاگرد یکی از پرجمعیت ترین نقاط شهرستان است که در مرکز چندین روستا قرار دارد.از سالهای دور و دراز این دهستان مهد پرورش ورزش دوستان بشاگردی بوده است اما با این حال امکانات ورزشی این دهستان بسیار ضعیف است.

پس از مدتها انتظار نوید ساخت سالنی ورزشی در بهشت زهرای دهستان، دل جوانان این منطقه را شاد کرد اما بعد از حدود 7 سال که از شروع ساخت آن می گذرد چیزی جز مخروبه ای بلا استفاده به چشم نمی آید.

عدم نظارت های لازم در هنگام ساخت و رها شدن سالن به حال خود باعث شده این بنای عظیم با صرف هزینه های زیاد فرو ریزد و مکانی جهت در امان ماندن از آفتاب سوزناک بشاگرد برای خانواده ها در هنگام تشییع جنازه ها و احشام باشد.

کاظم علیزاده شهروند بشاگردی در خصوص زیر ساخت های ورزشی این شهرستان، اظهار کرد: با توجه به جمعیت 40 هزار نفری شهرستان بشاگرد امکانات ورزشی شهرستان بسیار ناچیز است به صورتی که برای یک فوتبال ساده لازم است با طی کردم مسافت چندیدن کیلومتری خود را به یک زمین خاکی برسانیم.

این شهروند جکدانی افزود: در حال حاضر به علت نبود مکانی مناسب در دهستان جکدان برای انجام ورزش، در هفته ای چند بار مسافتی 50 کیلومتری را با موتور سیکلت رانندگی می کنیم که فقط بتوانیم 1 الی 2 ساعت فوتبال بازی کنیم.

علیزاده با اشاره به وضعیت نامناسب زمین فوتبال دهستان جکدان، تصریح کرد: سال های زیادی است که یک زمین فوتبال خاکی در این دهستان احداث شده که با توجه به کیفیت نامطلوب آن انجام بازی در این زمین بسیار مشکل است.

وی در خصوص سالن ورزشی دهستان جکدان، گفت: با درخواست های مکرر یک عدد سالن ورزشی حدود 7 سال پیش در دهستان شروع به احداث شد اما اکنون نیمه کاره به حال خود رها شده است.

این جوان بشاگردی ادامه داد: این سالن پس از تکمیل دیوار های آن به مرور تخریب شد و در حال حاضر تبدیل به جایگاه همراه کنندگان تشییع جنازه ها و احشام شده است.

علیزاده افزود: این سالن با هزینه های خیران احداث شده است اما اکنون هیچ کس مسئولیت این سالن را قبول نمی کند و حرکتی برای بازسازی و تکمیل آن دیده نمی شود.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به شور و شوق ورزشی جوانان این منطقه و مسیر واقعا خطرناک و طولانی برای انجام فوتبالی یک ساعته انتظار داریم مسئولان مربوطه فکری به حال این سالن کنند چون امکان تخریب و ایجاد خطر آن برای مردمی که به سایه آن پناه می برند هم است.

انتهای پیام/ح

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۰۹۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردکان فرمانداری ویژه شد

ایسنا/یزد هیئت وزیران با ارتقای شهرستان اردکان به فرمانداری ویژه موافقت کرد.

هیئت وزیران در جلسه عصر روز یکشنبه و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی با ارتقای شهرستان اردکان به فرمانداری ویژه موافقت کرد.

بر این اساس هیات وزیران در جلسه ۱۴۰۳/۲/۹ به پیشنهاد شماره ۱۲۴۹۲۴ مورخ ۱۴۰۲/۶/۱۸ وزارت کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد که وزارت کشور موظف است در شهرستان اردکان استان یزد، فرمانداری ویژه دایر کند.

شهرستان اردکان یکی از شهرستانهای استان یزد در مرکز ایران است؛ شهر اردکان مرکز این شهرستان است؛ جمعیت این شهرستان در سال ۱۳۸۵ برابر با ۷۳٫۲۹۲ نفر بوده است؛ شهرستان اردکان ۳۲% پهنه استان یزد (بیش از ۲۴ هزار کیلومتر مربع) را در خود جای داده و وسیعترین شهرستان در استان یزد است.

شهر اردکان در طول جغرافیایی ۵۳ درجه و ۴۸ دقیقه شرقی و عرض جغرافیایی ۳۲ درجه و ۲۰ دقیقه شمالی واقع شده است؛ اردکان بر سر راه تهران به کرمان و بندرعباس واقع شده که این راه از مرکز شهر (جاده سنتو یا دکتربهشتی) می‌گذرد و در قلب کویر مرکزی ایران جای دارد؛ موقعیت قرارگیری شهر در دشت یزد - اردکان می باشد.

در قسمت غربی شهر آبادی های دهستان عقدا، در قسمت جنوبی دهستان بفروئیه میبد و در قسمت شرقی دهستان زرین قرار دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آزرده خاطر شدن شهروند تهرانی از نیمه کاره ماندن مجتمع‌های میدان شهدا
  • رییس جمهور برتکمیل پروژه نیمه کاره مونوریل و فرودگاه قم تاکیددارد
  • ساخت سالن پذیرایی خیرساز ویژه زوج های جوان در گراش
  • قرار است در پارک‌های تهران هتل بِروید یا چرخه رانت‌خواری بچرخد؟/ «شهرداری همان هتل نیمه‌کاره را بسازد، چرا می‌خواهد هتل جدید بسازد؟»
  • نیمه کاره رها شدن پروژه گازرسانی در بخش کوهنانی از زبان اهالی
  • اردکان فرمانداری ویژه شد
  • جنوب کرمان ظرفیت افتخارآفرینی بیشتر در زمینه ورزش دارد
  • سالن ورزشی آلاشت بازسازی می شود
  • ساختمان نیمه کاره‌ای که محل تجمع سگ‌های ولگرد شد
  • سارق اماکن خصوصی و ساختمان‌های نیمه کاره دستگیر شد