Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد - ایرنا - ششمین کنفرانس ملی و دومین کنفرانس بین المللی مصالح و سازه های نوین در مهندسی عمران که از دیروز(چهارشنبه)، 19 مهرماه در دانشگاه یزد آغاز شده بود امروز پنجشنبه پایان یافت.

این کنفرانس با هدف تحکیم همکاری های علمی و تخصصی سازمان و جامعه دانشگاهی به میزبانی دانشگاه یزد برگزار شد.
محورهایی چون مصالح نوین در مهندسی عمران، بهسازی و مقاوم سازی سیستم های کنترل لرزه ای، مصالح و فناوری های سازگار با محیط زیست، فناوری های نوین ساخت، بهینه سازی و سبک سازی سازه ها، روش های عددی و محاسباتی در مهندسی عمران و ژئوتکنیک و راهسازی در آن به بحث و بررسی گذاشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از 256 مقاله ارسالی به دبیرخانه کنفرانس، 180 مقاله توسط داوران برای ارایه انتخاب شد که 122 مورد به صورت پوستر و بقیه در نشست های 2 روزه کنفرانس شفاهی ارائه شد.
همچنین در حاشیه این کنفرانس 8 کارگاه آموزشی با مدیریت متخصصان داخلی و خارجی با تکیه بر بهسازی لرزه ای برگزار شد که 300 نفر از مهندسان، استادان و دانشجویان در آن شرکت کردند.
در مراسم افتتاحیه این کنفرانس، رئیس دانشگاه یزد گفت: نخستین رشته ای که در این دانشگاه راه اندازی شد، مهندسی عمران بود در این 30 سال در حوزه های مختلف وضعیت نسبتا خوبی پیدا کردیم، هم اکنون هدف رسیدن به جمع 10 دانشگاه برتر کشور است.
محمد صالح اولیاء در باره این کنفرانس اظهار کرد: نگاه ویژه ای که به معماری سنتی شده است باعث می شود که از روش های نوین برای احیای معماری سنتی استفاده کرد و اینکه چگونه سازه های سنتی با روش های نوین می تواند تولید شود.
وی افزود: یکی از محورهایی که در دانشگاه یزد انتخاب کردیم به همین حوزه مربوط است، آمادگی دانشگاه را برای تامین امکانات و حمایت های لازم اعلام می کنم.
در ادامه رضا مرشد دبیر کنفرانس با اشاره به تاریخچه این همایش گفت: این کنفرانس 6 سال پیش بنا نهاده شد و سال گذشته برای نخستین بار به سطح بین المللی ارتقاء پیدا کرد.
در این نشست استاد دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به تکنیک های مقاوم سازی سازه ها، گفت: روش های شیارزنی برای افزایش تاثیر کامپیوزیت در مقاوم سازی سازه ها یکی از راههای مورد توجه در چند سال اخیر است.
داوود مستوفی نژاد در باره مقاوم سازی سازه ها و ضرورت آن افزود: مقاوم سازی به دلایل مختلفی صورت می گیرد که عبارت از بلایای طبیعی، تغییر در کاربری سازه ها و .... . اهمیت مقاوم سازی عمدتا جلوگیری از چنین فجایعی است. مانند زلزله بم، در سایر شهرها نیز سازه های زیادی مستعد تخریب در چنین شرایطی است.
وی تصریح کرد: تکنیک های مختلفی از قدیم برای مقاوم سازی وجود داشته است که به دلایل مختلف روش کامپوزیت جایگزین آن شده است.
در بخش دیگر این جلسه مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران نیز در باره برنامه ریزی استراتژیک برای نگهداری و تعمیر و بهسازی لرزه ای ابنیه فنی شهر به مطالعه موردی شهر تهران اشاره کرد و گفت: طراحی و مطالعه و ساخت و نگهداری از اصول مهم حوزه مهندسی عمران است.
« طهمز احمدپور » افزود: در طراحی های تهران از تکنولوژی های روز مانند کاهش درز پل ها استفاده کردیم و در زمینه هوشمندسازی و امکان سازی پایش پل ها اقداماتی انجام شده که چشم انداز خوبی را در مورد نگهداشت و تعمیر نشان می دهد.
دوره های اول تا پنجم این کنفرانس بترتیب در شهرهای کرمان، اصفهان، سمنان، یاسوج و تهران برگزار شده است.
پنجمین کنفرانس ملی و نخستین کنفرانس بین المللی مصالح و سازه های نوین در مهندسی عمران آبان ماه سال گذشته توسط دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه صنعتی امیرکبیر در تهران برگزار شد.
1968*2047* خبرنگار : محمودرضا رحمانی ** انتشار : عباسقلی اشکورجیری
@irnayazdd

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۱۵۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازه‌های آبخیزداری سمنان ۶ میلیون مترمکعب رواناب بارش‌ها را ذخیره کرد

جعفر مرادی‌حقیقی  در بازدید از طرح‌های آبخیزداری بخش کالپوش شهرستان میامی در شرق استان سمنان گفت: هزار و ۵۰۰ سازه آبخیزداری در استان سمنان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه حجم ذخیره‌سازی این سازه‌ها ۱۲ میلیون مترمکعب است، ابراز کرد: این میزان رواناب در بارندگی‌های فروردین و اردیبهشت‌ امسال و اسفند ۱۴۰۲ در این سازه‌های آبخیزداری استان ذخیره‌سازی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • ارائه ۲۰۰ مقاله در کنفرانس بین المللی برق به میزبانی زنجان
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی دانشگاه‌
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی باشد
  • موزه‌های آنلاین طراحی شد
  • افتتاح کنفرانس بین‌المللی توزیع نیروی برق در زنجان
  • عمران منطقه آزاد اروند عنوان برتر را به خود اختصاص داد/ اجرای20  هزار میلیارد ریال طرح عمرانی در آبادان و خرمشهر 
  • عضو هیأت علمی دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • سازه‌های آبخیزداری سمنان ۶ میلیون مترمکعب رواناب بارش‌ها را ذخیره کرد
  • مقاوم‌سازی ۲۵۶ واحد مسکن روستایی در فامنین
  • دومین اجتماع بزرگ مردمی منطقه ۲۲ برگزار می‌شود