Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی،‌ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی علم‌الهدی، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد ظهر امروز، 21 مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در حرم رضوی با اشاره به حرکت کاروان اسرا از کوفه به شام، اظهار کرد: امروز، 22 ماه محرم‌الحرام است، درست در همین ایام و روزها بود که اهل‌بیت سیدالشهدا(ع)، در قید اسارت، مسیر کویر عراق و شام را طی می‌کردند، بنا بر روایاتی که در حرکت اهل‌بیت از کوفه به شام داریم، آنچه موثق‌ترین روایات است، حرکت اسرا از کوفه به شام، روز 18 ماه محرم بود؛ از هجدهم اگر حرکت کرده باشند و چهار روز مسیر طی کرده باشند، جریان قصر بنی مقاتل در همین روزها اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: نگاه عاطفی به سیره اهل‌بیت(ع)، غلط است، اینکه تنها بگوییم بچه‌های پیغمبر(ص) را دوست داریم و بر حسب این دوست داشتن بخواهیم خوشی، عزا و مصیبت آنان را به یاد بیاوریم، خوشحال بشویم یا ناراحت، این غلط است؛ از آن‌طرف، نگاه صرفاً به‌عنوان یک تاریخ هم غلط است، نگاه فقط به‌عنوان نقل داستان، این هم درست نیست، این‌ها معصوم هستند، یعنی همان‌طور که حدیث و قول امام برای ما حجیت دارد، عمل و رفتار امام هم برای ما حجیت دارد، آنچه در اسارت اهل‌بیت کاملاً متجلی است و به‌عنوان یک جریان آموزشی در همه جبهه‌های تقابل ما با دشمنان اسلام و کفار باید مورد عمل قرار بگیرد، اقتدار و بصیرت اهل‌بیت بود.
«شجاعت و بصیرت» در اسرای کربلا جلوه‌گر بود
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی عنوان کرد: دو مسئله در جریان اسارت اهل‌بیت(ع) جلوه‌گر است، یکی شجاعت و اقتدار است که از بچه کوچک تا شخص بزرگ شجاعت می جوشد و دیگری هم بصیرت است، این بچه‌های کوچک به‌گونه‌ای عمل می‌کنند که انگار عمق دشمنی و شیطنت دشمن را می‌فهمند و درک کرده‌اند.
وی با اشاره به وقوع ماجرای بنی مقاتل در انتقال اسرا به شام، عنوان کرد: در جریان قصر بنی مقاتل که بسیاری از مقاتل آن را نوشتند، در وسط کویر که به قصر بنی مقاتل معروف بود، کاروان اهل‌بیت(ع) به همراه لشگری که آنها را می‌بردند، به خاطر بادهای أجه‌ای که می‌وزید، راه را گم کردند تا این‌که خسته شدند، هوا نیز بسیار گرم بود و این‌ها وسط روز مجبور شدند توقف کنند، خیمه ها را سرپا کردن و این عناصر ناپاک یزیدی زیر سایه خیمه‌ها قرار گرفتند اما عزیزان پیغمبر وسط بیابان داغ و بی‌سایه رها شدند.
آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: در آن‌وقت، حال امام سجاد(ع) که بیمار هم بودند، بد شد، به‌طوری‌که حضرت به خاطر گرمازدگی، مشرف به هلاک بودند، زینب کبری(ع) به کمک دیگر بانوان تکه سنگی را پیدا کردند و امام سجاد(ع) را زیر سایه کشاندند تا شاید از آسیب آفتاب محفوظ بمانند و این 84 زن و بچه هم زیر آفتاب کویر آواره شدند و هرکدام به دنبال سایه خار مغیلان یا درخت گزی بودند تا خود را از آفتاب حفظ کنند و همه پراکنده شدند.
وی افزود: شب هنگام هوا خنک شد و لشکر تصمیم به حرکت گرفت، اهل‌بیت را سوار شترهای بی کجاوه کردند، کمی که جلوتر رفتند، نیزه‌ای که سر ابی‌عبدالله بالای آن بود، به زمین چسبید؛ این‌که می‌گویند یکی از بچه‌ها در بین راه از بالای شتر افتاد، این داستان نبوده است، داستان قصر بنی مقاتل بود؛ این نیزه چسبید و از زمین کنده نشد، خدمت امام چهارم رفتند و گفتند نیزه به زمین چسبیده و کنده نمی‌شود، حضرت بلافاصله به عمه‌شان گفتند که بچه‌ها را سرشماری کنید، حضرت دیدند یک نازدانه ای از کاروان عقب مانده، بچه‌ها که رفتند زیر بوته خار خودشان را از آفتاب حفظ کنند، این نازدانه از شدت خستگی زیر بوته خار خوابش برده است.
امام‌جمعه مشهد افزود: گفتند تا این بچه به غافله نرسد، این نیزه حرکت نمی‌کند، زجر بن غیث مبعون مأمور شد برگردد و این نازدانه را در بیابان پیدا کند و به قافله برساند، غلام زجر، نقل کننده این جریان است، غلام زجر با او راه افتادند، صدای ناله ضعیفی از گوشه بیابان به گوششان رسید، غلام زجر گفت ما به طرف صدا رفتیم، یک نازدانه ای گریه می‌کرد و عمه را صدا می‌زد، گفت وقتی زجر به او رسید، به‌جای این‌که بچه را نوازش و دلداری بدهد با تازیانه به سروصورت بچه می‌زد.
وی اضافه کرد: غلام که جریان را نقل می کند، می گوید، قاعده این است که بچه به دست و پای ظالم بیفتد و التماس کند که من را نزن، اما این بچه اصلاً التماس و خواهش نکرد، فقط فریاد می‌زد «وا محمدا»، «وا علیا» . می‌گوید جلو رفتم و به زجر گفتم این بچه است، نوازشش نمی‌دهی، لااقل او را به قافله برسانیم، گفت بچه را بلند کردم و از دست زجر نجات داده و به عمه‌اش رساندیم.
وی اضافه کرد: برادران و خواهران، این‌ها آموزه است برای ما، امام حسین(ع) این‌ها را پیش‌بینی می‌کرد، این‌طور نبود که بچه 3 ساله را بیهوده بیاورد، این بچه التماس و اظهار عجز نمی‌کند. لذا ما نباید در برابر دشمن اظهار ذلت و التماس کنیم، باید شجاعت و اظهار قدرت این نازدانه خردسال امام حسین(ع) در اسارت را حتماً در تحلیل و سیره سیاسی خودمان به جهت اینکه علاقه‌مند و ارادتمند به اهل‌بیت(ع) هستیم، رعایت کنیم.
شجاعت و بصیرت، دو عامل اساسی در پیشبرد انقلاب
آیت‌الله علم‌الهدی، شجاعت و بصیرت را دو عامل اساسی در مسیر پیش روی انقلاب دانست و گفت: در شرایط امروز، دو چیز یعنی «شجاعت و بصیرت» که در سیره اهل‌بیت بود را ما نیاز داریم، ما محتاج شجاعت در مقابل عربده‌کشی‌های دشمن مست ظالم دیوانه هستیم تا با اقتدار برخورد کنیم و در دهان دشمن بزنیم، هم نیاز به بصیرت داریم که یک عده برای ما نقش میانجی بازی نکنند و از ما برای دشمن امتیاز بگیرند.
وی یادآور شد: ما دو حیوان موزی گرگ و موریانه داریم، گرگ با زوزه ‌کشیدن آدم‌ها را متوجه خود می کند که قصد حمله دارد و انسان تدایر لازم را در نظر می گیرد اما خطرناک‌تر از گرگ، موریانه است، موریانه زوزه و فریاد نمی‌کشد، اظهار قدرت هم نمی‌کند، در زندگی و خانه شما نفوذ و پایه‌های آن را منهدم می‌کند.
آمریکا، «گرگ» و اروپا «موریانه» دنیای سیاست است
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: امروز ما در سطح دنیا و در برخورد با دشمنان با کشورهایی همچون آمریکا مواجه ایم که مانند گرگ، عربده می‌کشند و داد و فریاد می‌زنند، برخی هم نقش موریانه را بازی می‌کنند مانند اروپا و انگلیس، هردو دشمن هستند اما تفاوت بین این‌ها، تفاوت بین گرگ و موریانه است، او عربده و زوزه می کشد، لذا می‌فهمیم که قصد حمله دارد، در واقع زمینه برای حمله گرگ را موریانه فراهم می‌کند.
غرب، ترامپ دیوانه را علم کرده تا ایران را بترساند و امتیاز بگیرد
وی اضافه کرد: در وضع سیاسی دنیا برخی به این مطلب توجه ندارند که ترامپ، یک دیوانه است اما یک دیوانه عادی نیست، دیوانگی او را غرب برای ما علم کرده تا ما را با دیوانگی او بترساند. ماجرا را به‌عنوان یک عملیات روانی تدریجی نابودکننده قرار داده‌اند که ساعت و روز می‌زنند که یک روز دیگر، دو روز دیگر، دو ساعت دیگر مانده که ترامپ اعلام کند از برجام عبور می‌کند یا قبول می‌کند؟ حال اعلام کند چه می‌شود؟ دارند عملیات روانی می‌کنند که ما از دیوانه بترسیم و امتیاز دهیم. منتها امتیازی که می‌گیرند، هم اروپا و هم آمریکا از آن استفاده می کنند، یعنی اروپایی‌ها هم مثل آمریکایی‌ها از قدرت دفاعی و موشکی ما می‌ترسند.
نباید از عربده‌کشی یک دیوانه ترسید
آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر این‌که نباید از دیوانه ترسید، گفت: آنان هم می‌خواهند ما از قدرت دفاعی خودمان تنازل کنیم و اقتدار دفاعی خودمان را کنار بگذاریم، منتها دیوانگی این دیوانه را مقابل ما علم کرده اند که ما از او بترسیم و امتیاز دهیم.
وی اضافه کرد: جبهه‌ای گرفتند به‌عنوان طرفدار و کسانی که همفکر و همراه با ما هستند و همفکر با ما در مسئله برجام هستند، در این صف ایستاده‌اند و دائم ما را نصیحت می‌کنند که از این دیوانه بترسید و از ما امتیاز بگیرند، آنان هم از این امتیاز استفاده می‌کنند، مسئله این است که هردو یکی هستند، این‌طور نیست که فکر کنید انگلیس و فرانسه با آمریکا فرق دارند، مهم این است که از دیوانه نباید ترسید.
وی با بیان اینکه موریانه می‌خواهد خانه ما را تهی و وسیله انهدام خانه ما را فراهم کند و گرگ حمله کند، لذا هردو باهم هم‌دست و هم‌فکر هستند، تصریح کرد: مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا، زنی که آمد اینجا و یک عده افراد نادان نابخرد حیثیت ملت را به باد دادند و با او عکس گرفتند، حاضر نشد، بگوید تحریم‌های آمریکا نقض برجام است، این موریانه است، او گرگ است که با هم هم‌فکر و هم‌دست هستند.
پاسخ فرمانده سپاه در مقابل عربده‌کشی آمریکا
عضو مجلس خبرگان رهبری به تهدید اخیر سپاه از سوی آمریکا اشاره و عنوان کرد: ما باید بصیرت داشته باشیم، این دختربچه سه‌ساله شلاق را می‌خورد اما نمی‌گوید نزن چون می‌داند اگر بگوید «نزن»، یک الگو و وسیله می‌شود تا دشمن بیشتر بر او مسلط شود، شلاق را می‌خورد اما نزن نمی‌گوید. این‌ها دوست نیستند، دشمن هستند، ما باید بصیرت داشته باشیم و بشناسیم، باید شجاعت هم داشته باشیم، چرا باید از اعلام ترامپ که می‌خواهد از برجام خارج شود، بترسیم؟ به جهنم که خارج می‌شود، خارج شود چه می‌شود؟ ما از چه چیزی می‌ترسیم؟ از تهاجم نظامی می‌ترسیم؟ ما قدرت و اقتدار داریم، در مقابل این عربده‌کشی که سپاه را تروریسم خواهیم خواند، فرمانده غیور و دلاور، باقدرت اعلام کرد اگر شما این غلط را کردید، باید بروید 3 هزار کیلومتر آن‌طرف تر که موشک‌های دوربرد ما به شما نرسد.
نه مردم و نه مسئولان، اقتصاد مقاومتی را اجرا نکردند
وی ادامه داد: چه‌کاری در تهاجم نظامی می‌توانند انجام دهند؟ مردم این کشور 80 میلیون هستند و 50 میلیونش آدمهایی هستند که سینه‌به‌سینه دشمن می‌ایستند و مقابله می‌کنند، این را 8 سال نشان دادیم و امروز نیز حججی‌ها را نمایش می‌دهیم، مگر ما در قدرت چه کم داریم که بترسیم؟
وی اضافه کرد: در اقتصاد هم حدود چهار سال پیش رهبری نسخه و راهکار اقتصاد مقاومتی را دادند، مؤلفه‌ها و تمام جزئیاتش را هم مشخص کردند، متأسفانه نه مردم دنبال نسخه مقام معظم رهبری در عدم مصرف جنس خارجی رفتند و نه مسئولان دنبال نسخه مقام معظم رهبری رفتند که جلوی واردات را بگیرند و اقتصاد را بر اساس اقتصاد مقاومتی تنظیم کنند. نسخه را چهار سال پیش دادند، عمل نکردیم، اقتصادمان سالم می‌ماند، شکممان و زندگیمان تأمین می‌شود و دشمن هم هیچ غلطی نمی‌تواند، بکند.
آیت‌الله علم‌الهدی با انتقاد شدید از کسانی که با هجوم برای خرید دلار، باعث افزایش نرخ ارز در جامعه شدند، گفت: چرا داریم این کارها را می‌کنیم؟ ما قدرت داریم، امروز حرف اول را در منطقه ما می‌زنیم، قدرت ما در منطقه امریکا را مستأصل کرده و به خاک مالیده است، در برابر تهدیدی که فرمانده سپاه کرد، آمریکا با ناوگان جنگی که دارد، به روی خودش نیاورد، جرأت نکرد یک جواب به تهدید فرمانده سپاه بدهد، چرا باید بترسیم؟
هشدار 17 ساله رهبر انقلاب از غیر قابل اعتماد بودن و عهد شکنی آمریکا
وی افزود: ما اگر دنبال سر رهبرمان باشیم، از سال 1380 تا به امروز، 17 سال کسی فرمایشات مقام معظم رهبری را پیگیری کند، در هر فرصتی ایشان چه قبل از برجام، چه بعد از برجام و چه با برجام تذکر دادند آمریکا عهدشکن است و قابل‌اطمینان نیست، صریحاً فرمودند اگر یک روزی در مسئله هسته‌ای به توافقی برسیم، مسئله موشک را مطرح خواهند کرد و اگر در مسئله موشک توافق کردیم، مسئله حقوق بشر را مطرح می‌کنند، این‌ها از ما دست‌بردار نیستند تا روزی که ما از اسلام دست‌برداریم.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: امروز ما در آستانه چهلمین سالگرد این انقلاب پیروزمند از نظر قدرت نظامی، حرف اول را در منطقه می‌زنیم و جزو نیروهای مقتدر دنیا هستیم، از نظر اقتصادی هم 80 میلیون آدم هستیم، فناوری، علم، هنر، دستگاه‌های دانش‌بنیان، نیروهای با استعداد و منابع عالی طبیعی و ثروت داریم، دنیا به ما محتاج است، ما به دنیا محتاج نیستیم، چرا باید از آمریکا و بیرون رفتن از برجام او بترسیم؟ چرا باید با حرف‌های مزورانه‌ای که انگلیس و فرانسه می‌زنند، آقایان مسئول تشکر کنند که چنین حرف را زدید.
وی اضافه کرد: یک دختربچه سه‌ساله در بیابان تاریک، اسیر دست دشمن و زیر تازیانه نمی ترسد، ما هم بگوییم «وا محمدا»، دنیا از وا محمدای ما می‌ترسد. چون وقتی بگوییم وا محمدا، هر کسی که مسلمان، شیعه و در دلش عشق به حسین(ع) است، راه می‌افتد سینه‌اش را در مقابل همه حملات دشمن سپر می‌کند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۲۹۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات تولیدات تعاونی‌های دانش‌بنیان به کربلا و مسکو

 آذرپناه، مدیر اداره کل تعاون کار و رفاه استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: دانش بنیان‌ها مقوله‌ای گسترده است و در دو، سه سال گذشته دولت تعداد زیادی بخشنامه و آیین‌نامه برای بحث شرکت‌های دانش بنیان مصوب کرد. تعاون ما در استان تهران در سال‌های گذشته بیشتر درگیر مباحث مسکن بوده است مخصوصا مسکن‌هایی که در تأمین زمین و انتخابات مشکل پیدا کرده بودند و ظرفیت‌های نهادی، حقوقی، مقررات و دانشی در بحث صادر محور و تولید را نبرده بودند.

شناسایی کمیسیون تعاونی‌های صادرات محور 

وی ادامه داد: از حدود ۶، ۷ ماه پیش یک کمیسیونی تشکیل دادیم و کمیسیون تعاونی‌های صادرات محور را شناسایی کردیم، در صادرات محور محصولی صادر می‌شود که کیفیت تولیدی آن باعث می‌شود حرفی برای گفتن در بازار‌های بین‌المللی داشته باشد. در حال حاضر بیش از ۱۲۰، ۱۳۰ شرکتی که ظرفیت دارد شناسایی کردیم. همچنین کمیسیون سه جانبه‌ای هم در بخش خصوصی با حضور اتاق تعاون، اتاق بازارگانی و اتاق اصناف تشکیل دادیم. ۶، ۷ جلسه تشکیل دادیم و در حال پیشبرد برنامه‌های عملیاتی برای حوزه‌های تولیدی و حوزه دانش بنیان هستیم.

آذرپناه افزود: حمایت ما بحث گسترده‌ای است و بخشی از حمایت‌های ما بازاری است. ما در استان تهران دو تفاهمنامه بین استان تهران و دو استان کشور‌های دیگر یعنی استاندار کربلا و مسکو داریم. یکی از زیرساخت‌هایی که در کربلا و مسکو داریم پیگیری می‌کنیم این است که در فروشگاه‌های زنجیره‌ای این دو استان به محصولات تولیدی تعاونی‌های دانش بنیان غرفه مشخصی اختصاص بدهند.

استفاده از اولویت دانش بنیان برای صادرات 

مدیر اداره کل تعاون کار و رفاه استان تهران تأکید کرد: از این ابزار با اولویت دانش بنیان برای صادرات سایر حوزه‌ها هم استفاده می‌کنیم که در زنجیره ارزش جهانی ورودی داشته باشیم. درمجموع در حال حاضر بحث‌های هماهنگی بین کشوری در قالب توافقنامه همکاری و بحث عملیاتی کردن فرا کارگاهی هم از طریق اتاق‌ها انجام شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روحانیون مرزبانان فکری و اعتقادی جامعه هستند
  • نداشتن بصیرت نسبت به دشمن، راه نفوذ او را باز می‌کند
  • این بیلسای دیوانه؛ دعوت از بازیکن آماتور به تیم ملی اروگوئه!
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • قدیمی ترین تصاویر رنگی از عتبات عالیات
  • صادرات تولیدات تعاونی‌های دانش‌بنیان به کربلا و مسکو
  • جواد مولانیا «سی و یک رویا» را به صحنه می‌برد
  • جلوه‌ای از نقش و رنگ در سیستان و بلوچستان + فیلم
  • نقطه عطف وارثان جبهه دفاع از حرم «حماسه خانطومان» است
  • بسکتبال NBA | از این گرگ‌ها باید ترسید