Web Analytics Made Easy - Statcounter

هرات - ایرنا - محمد رضا بهرامی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان که از روز جمعه در استان هرات بسر می برد امروز شنبه برای بازدید از روند اجرای مراحل تکمیلی طرح احداث راه آهن خواف - هرات بازدید کرد .

به گزارش ایرنا در جریان این بازدید ابتدا زیرسازی ایستگاه «جونو» مورد بررسی قرار گرفت و پیشنهاد شد با افزایش تعداد پیمانکاران روند تکمیل زیر ساخت ها تسریع شود تا هر سریعتر مردم از مزایای طرح بهره مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بهرامی همچنین از ایستگاه راه آهن غوریان و روند ریل گذاری هم بازدید کرد و از پیمانکاران فعال در اجرای ریل گذار پیشنهاد داد تا با استقرار ایستگاه‌های کارگاهی سرعت اجرای طرح را افرایش دهند.
وی افغانستان را همسایه و به واسطه مشترکات دینی، زبانی و نژادی با ایران از جمله پیکره ناگسستنی برشمرد و ابراز امیدواری کرد با افتتاح این خط راه آهن استغالزایی ابجاد شود و میزان واردات و صادرات دو کشور تسهیل شود و تبادل تجاری افزایش یابد و همچنین به رشد اقتصادی افغانستان کمک شود.
تا اکنون از مجموع 62 کیلومتر مسیر راه آهن در خاک افغانستان 33 کیلومتر از سوی پیمانکاران ایرانی ریل گذاری شده است و مجریان طرح ابراز امیدواری کردند تا 10 روز آینده خط رسیده به ایستگاه غوریان در استان هرات آماده بهره برداری شود.
راه آهن خواف - هرات اولین خط آهن بین دو کشور ایران و افغانستان است که در چهار قطعه به طول 191 کیلومتر ساخته می‌شود که احداث 139 کیلومتر آن را جمهوری اسلامی ایران بر عهده دارد و قطعه چهارم بر عهده افغانستان است.
قطعات 1 و 2 این طرح از منطقه خواف تا مرز شمتیغ و قطعات سه و چهار از مرز شمتیغ تا شهر هرات در افغانستان است.
در حال حاضر قطعه 3 خواف - هرات آماده بهره برداری است که تمام هزینه‌ این سه قطعه از محل کمک‌های ایران پرداخت شده و قطعه چهارم راه‌آهن خواف - هرات که از ولسوالی غوریان تا شهر هرات امتداد دارد قرار است با همکاری ایتالیا و افغانستان ساخته شود.
هرات استانی در شمال غرب افغانستان است که با استان خراسان رضوی در ایران هم مرز است .
*آساق * 1104**1663**انتشار دهنده: خسرو حسینی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۴۰۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ شهید درپی حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان

منابع خبری از وقوع حمله به نمازگزاران در مسجدی در شهرستان گذره در هرات خبر می‌دهند.

به گزارش میزان، طبق گزارش رسانه‌های افغانستان، به دنبال حمله افراد مسلح ناشناس به مسجد امام زمان (عج) شهرک اندیشه در شهرستان گذره در هرات هنگام نماز مغرب و عشاء، تعدادی از نمازگزاران به شهادت رسیده‌اند.

گفته می‌شود امام جماعت این مسجد به همراه ۶ نفر دیگر از جمله یک کودک نیز در این حمله به شهادت رسیده و تعدادی هم مجروح شده اند.

مقامات دولت موقت طالبان در افغانستان تاکنون در این خصوص بیانیه‌ای صادر نکرده‌اند و اخبار و اطلاعات بیشتری در این خصوص رسانه‌ای نشده است.

همچنین هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حادثه را برعهده نگرفته است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فوری | حمله خونین افراد مسلح به نمازگزاران در هرات افغانستان
  • ۷ شهید درپی حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان
  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • کریدور ریلی خواف - هرات، گرفتار تحریم‌های داخلی است
  • ۶ نفر در حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان جان باختند
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • ساخت قطعه چهارم راه آهن خواف - هرات آغاز شد
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات