Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدان - ایرنا - مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: افزون بر هشت هزار تن پسته امسال از سطح باغات این استان تولید و روانه بازار مصرف شد.

اردشیر شهرکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیش از هشت هزار و 812 هکتار از سطح باغات سیستان و بلوچستان به کشت پسته اختصاص دارد که 6 هزار و 10 هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: برداشت پسته از 10 شهریور در سیستان و بلوچستان آغاز و تا پایان مهر ادامه دارد.
وی افزود: کله قوچی، اوحدی، اکبری، بادامی و احمد آقایی عمده ارقام کشت پسته در سیستان و بلوچستان را تشکیل می دهند که در شهرستان های خاش، زاهدان و میرجاوه کشت می شوند.
وی بیان کرد: خوشبختانه با توجه به اهمیت پسته و جایگاه مناسب آن در درآمدزایی منطقه روز به روز به سطح زیر کشت این محصول در سیستان و بلوچستان افزوده می شود.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: پسته تولیدی این استان به دلیل شرایط بسیار مطلوب آب و هوایی منطقه و استفاده کم از سم و کود از کیفیت بالایی برخوردار است به طوری که می توان از آن به عنوان محصول ارگانیک نام برد.
شهرکی اظهار داشت: جهاد کشاورزی با توجه به شرایط آبی سیستان و بلوچستان بیشترین اقدامات خود را در افزایش علمکرد محصولات برنامه ریزی کرده است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با تولید بهترین و با کیفیت ترین پسته یکی از مهمترین قطب های تولید این محصول در کشور است که به سبب نداشتن کارگاه های فرآوری و بسته بندی، پسته با کیفیت تولیدی آن در گمنامی فرو رفته و به ناچار در بسته هایی با نام دیگر مناطق کشور صادر می شود.
این استان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، مرکبات و غیره دارد.
تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید 2 بار محصول را دارند.
هم اینک در بیش از 200 هزار هکتار از زمین های کشاورزی سیستان و بلوچستان محصولات زراعی و در 80 هزار هکتار از باغ های استان انواع میوه های گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری تولید می شود.
7316** 3213خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۴۲۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوجه ریزی در مرغداری سیستان و بلوچستان ۱۷ درصد افزایش یافت

  سید محمد رضا سیدحسینی  در نشست قرارگاه مرکزی امنیت غذایی گفت:به همت بخش خصوصی و در راستای ارتقای تولید با این میزان جوجه ریزی سه هزار و ۹۰۰ تن گوشت مرغ تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

وی ادامه داد: به منظور افزایش ضریب خوداتکایی سیستان و بلوچستان به گوشت مرغ ۳۲۷ واحد ۲۰ هزار قطعه‌ای مرغ گوشتی و ۱۵ واحد مرغ تخم گذار ۲۰ هزار قطعه‌ای با سرمایه‌گذاری بیش ۲۶ هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در حال ساخت است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: هم اکنون ۴۰۰ واحد مرغداری ۲۰ هزار قطعه ای فعال با ظرفیت هشت میلیون قطعه در هر دوره در استان مشغول تولید است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • تخریب ۳۰۰ قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر
  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • بیش از ۴۶ هزار میلیارد ریال به حساب سازندگان نهضت ملی مسکن استان پرداخت شد
  • جوجه ریزی در مرغداری سیستان و بلوچستان ۱۷ درصد افزایش یافت