Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وب سايت چيدانه: شايد براي شما هم پيش آمده باشد که در جريان انجام امور روزمره زندگي خود بخواهيد از تجربه ديگران در آن زمينه استفاده کنيد؛ در چنين مواردي مشورت و استفاده از راهنمايي ديگران مي تواند تا حد زيادي در انجام آن فعاليت به نحو احسنت به شما کمک کند.
استفاده از تجربه ديگران در زمينه خريد جهيزيه عروس، هزينه ها و قيمت کامل جهيزيه عروس، برندهاي برتر و بهترين مکان ها براي خريد جهيزيه يکي از مباحث پرطرفدار در فضاي مجازي به خصوص در ميان تازه عروسان است که در اينجا قصد داريم شما را با تجربه هاي متفاوت خريد جهيزيه عروس، تغيير دکوراسيون و يا تجربه بازسازي هاي کوچک و بزرگ آشنا کنيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز در اينجا با ثنا و اميد؛ زوج خوشبخت تهراني همراه شديم تا شما را با تجربه خريد جهيزيه عروس، هزينه ها و علت انتخابشان آشنا کنيم، پس تا انتهاي اين مطلب با ما همراه باشيد.
صفر تا صد خريد جهيزيه از زبان ثنا و اميد

موقعيت منزل: شاهين شمالي، تهران شغل : خانم خانه: سرپرست حسابرسي | همسر: مدير مالي متراژ: 76 متر سبک دکوراسيون: تلفيقي رنگ غالب دکوراسيون: زرشکي و کرم براي نشيمن | کرم و قهوه اي براي اتاق خواب | سفيد و مشکي در آشپزخانه تاريخ شروع خريد: خرداد 94 مدت زمان خريد: 9 ماه هزينه کامل جهيزيه: 30 ميليون تومان
براي خريد جهيزيه از چه زمان اقدام کرديد و اولين اقدامتان در خريد جهيزيه چه بود؟

ثنا مي گويد: ما از دوران نامزدي و پس از خريد منزلمان شروع به خريد لوازم و وسايل کرديم و به دليل شاغل بودن خودم و همسرم تقريبا مجبور بوديم تمام اوقات آخر هفته را به خريد لوازم جهيزيه اختصاص بديم. اولين اقدام من براي خريد جهيزيه تهيه ليست جهيزيه مطابق با نيازهاي اصلي در فضاي منزلمان بود.
براي خريد جهيزيه از کدام فضا شروع کرديد؟

ثنا مي گويد: فضاي آشپزخانه به دليل داشتن جزييات و لوازم و وسايل زياد اولين فضايي بود که شروع به خريد لوازم و وسايل آن کرديم.
در فضاي آشپزخانه، لوازم و وسايل اصلي را از کجا و به چه حدود قيمتي تهيه کرديد؟

سرويس چيني و ظروف پذيرايي: به قيمت 1 ميليون تومان، از شوش سرويس صبحانه خوري: به قيمت 140 هزار تومان، از خيابان وليعصر سرويس قابلمه: به قيمت 500 هزار تومان، از شوش سرويس قاشق و چنگال : به قيمت 300 هزار تومان، از شوش لوازم جانبي آشپزخانه (سرويس کارد، ابزار پخت و... ): به قيمت 700 تومان | بازار جوانرود کرمانشاه سماور و سرويس پاسماوري : به قيمت 200 هزار تومان، از خيابان وليعصر ست دم کني و پيشبند: دست دوز | به قيمت 50 هزار تومان | شوش جاي ادويه و حبوبات: به قيمت 600 هزار تومان، از شوش
برند انتخابي شما براي لوازم برقي آشپزخانه، کدام برند بود و علت انتخاب خود به همراه حدود قيمت و مکان خريد بفرماييد؟

يخچال فريرز: به قيمت 4 ميليون تومان، بازار چارسو ماکروفر: به قيمت 1 ميليون تومان، بازار چارسو ماشين لباس شويي: به قيمت 2 ميليون تومان، بازار چارسو گاز و هود: گاز روميزي در آشپزخانه موجود بود. پلوپز و سرخ کن: به قيمت 500 هزار تومان، خيابان جمهوري غذاساز و آبميوه گيري: به قيمت 500 هزار تومان، خيابان جمهوري چاي ساز و قهوه ساز: قيمت به ترتيب 300 و 200 هزارتومان، خيابان شريعتي
در فضاي ورودي و نشيمن لوازم و وسايل ضروري را از کدام برند تهيه کرديد و علت انتخاب خود به همراه حدود قيمت و مکان خريد بفرماييد؟

ثنا مي گويد: براي تهيه لوازم اصلي نشيمن مثل مبلمان و روشنايي و... به دليل تنوع زياد محصولا و به روز بودنشان ما به نمايشگاه مبلمان سر زديم و خريد خوب و مقرون به صرفه تري داشتيم.
ست جاکفشي و جالباسي: به قيمت 150 هزار تومان |يافت آباد سرويس مبلمان: به قيمت 4 ميليون تومان | نمايشگاه مبلمان در مصلي تهران ميز و صندلي ناهارخوري: به قيمت 2 ميليون تومان | نمايشگاه مبلمان در مصلي تهران ميز تلويزيون: به قيمت 1 ميليون تومان | نمايندگي در خيابان جمهوري آينه و شمعدان: به قيمت 2 ميليون تومان |نمايشگاه روشنايي و لوستر در مصلي تهران فرش و پادري: فرش ماشيني به قيمت 2 ميليون تومان | يافت آباد
برند انتخابي شما براي لوازم برقي نشيمن، کدام برند بود و علت انتخاب خود به همراه حدود قيمت و مکان خريد بفرماييد؟

تلويزيون و سينماي خانگي: به قيمت 3 ميليون تومان | خيابان جمهوري دي وي دي: به قيمت 150 هزار تومان | خيابان جمهوري تلفن: به قيمت 300 هزار تومان | خيابان جمهوري
در فضاي اتاق خواب لوازم و وسايل ضروري را از کدام برند، کجا و به چه حدود قيمتي تهيه کرديد؟

سرويس خواب: به قيمت 2 ميليون و 500 هزار تومان | يافت آباد کالاي خواب: به قيمت 500 هزار تومان | خيابان جمهوري کتابخانه: ساخته شده توسط آشنايان به قيمت 200 هزار تومان قاليچه: به قيمت 400 هزار تومان | يافت آباد لوازم دوخت: به قيمت 100 هزار تومان | خيابان ونک
برند انتخابي شما براي لوازم برقي اتاق خواب، کدام برند بود و علت انتخاب خود به همراه حدود قيمت و مکان خريد بفرماييد؟

ثنا مي گويد: به پيشنهاد يکي از آشنايان براي خريد جهيزيه به بازار جوانرود کرمانشاه رفتيم، اما از لحاظ قيمت تفاوت چندان چشمگيري با تهران نداشتف ما فقط چندتا از اقلام جهزيه مثل سشوار و ريش تراش و ست چاقو آشپزخانه و... از آنجا خريداري کريدم.
لوازم آرايشي و پيرايشي: به قيمت 500 هزار تومان | بازار جوانرود کرمانشاه اتو لباس: به قيمت 300 هزار تومان | هايپر استار در بزرگراه باکري جاروبرقي: به قيمت 300 هزار تومان | خيابان جمهوري بخارشوي: نخريدم | نيازي بهش نمي ديدم.
لوستر و روشنايي هاي منزل را از کدام برند خريداري کرديد، علت انتخاب خود به همراه حدود قيمت و مکان خريد بفرماييد؟

اميد مي گويد: براي خريد لوستر و تجهيزات اينچنيني هم به دليل تنوع زياد محصولات و قيمت مناسب کالا به نمايشگاه لوستر و روشنايي در مصلي رفتيم و تمام لوازم روشنايي را از آن جا خريداري کرديم.
لوستر: به قيمت 500 هزار تومان | نمايشگاه روشنايي و لوستر در مصلي آباژور: به قيمت 400 هزار تومان | نمايشگاه روشنايي و لوستر در مصلي چراغ خواب: به قيمت 200 هزار تومان | ونک
ست پرده براي بخش هاي مختلف منزل را با چه معياري انتخاب کرديد، براي هر فضا به تفکيک پاسخ دهيد.

ثنا مي گويد: پرده نشيمن و آشپزخانه را با توجه به اينکه هر دو پنجره ديد مستقيمي به فضاي نشيمن داشت با مبلمان ست کردم و پارچه ي انتخابي را از مغازه اي در خيابان وليعصر تهيه کردم که دوخت و نصب تمام پرده ها را خودشان براي منزلمان انجام دادند.

فضاي نشيمن : پارچه ترک | به قيمت 1 ميليون و 500 هزار تومان فضاي آشپزخانه: پرده زبرا | به قيمت 400 هزار تومان فضاي اتاق خواب: پرده سه تيکه | به قيمت 500 هزار تومان
ساير لوازم دکوري منزل از جمله لوازم تزئيني، شلف، ساعت، تابلو، کوسن و... را از کدام برند، کجا و به چه حدود قيمتي تهيه کرديد؟


شلف و گلدان دکوري وتابلو : به قيمت 400 هزار تومان | يافت آباد لوازم دکوري روي شلف: عروسک هاي دست دوز | به قيمت 400 هزار تومان ساعت: به قيمت 100 هزار تومان | بازار تهران کوسن اتاق خواب: 4 عدد به قيمت 50 تومن | بازار تهران
در فضاي حمام و سرويس بهداشتي، لوازم ضروريتان را از کدام برند، کجا و به چه حدود قيمتي تهيه کرديد؟
ست حوله: به قيمت 300 هزار تومان | تبريز سرويس پلاستيک و تجهيزات سرويس بهداشتي: به قيمت 300 هزار تومان | شوش
براي دکوراسيون منزلتان از گل و گياه استفاده کرديد اگر چنين است معيار انتخابتان به همراه نوع آنها را بفرماييد.

اميد مي گويد: من خودم علاقه زيادي به نگهداري گل و گياه دارم، اما به دليل شاغل بودن خودم و همسرم و موقعيت منزل امکان نگهداري گياهان نيازمند نور و رسيدگي زياد را نداريم؛ به همين دليل براي دکوراسيون منزل گياه بامبو از گل فروشي زعيم در خيابان جمهوري تهيه کرديم که هر کدام به قيمت 40 هزار تومان و جمعا با گدان آن حدود 230 هزار تومان شد.
لوازم غير ضروري که براي سرويس جهيزيه خود خريداري کرديد چه بود؟

ثنا مي گويد: چاي ساز تنها وسيله ي غير ضروري بود که براي جهيزيه خريديم، اول فکر مي کردم نسبت به سماور و قوري کتري کارايي بهتري دارد، اما بعد از خريد متوجه شدم کارايي چنداني براي من ندارد و سماور را جايگزين آن کردم.
براي نوعروسان و زوج هاي جواني که قصد خريد جهيزيه دارند چه توصيه و پيشنهادي داريد؟
ثنا و اميد مي گويند: پيشنهاد ما به زوج هاي جوان اول راه اين است که براي خريد جهيزيه اول از اقلام و کالاهاي ضروري خريداري کنند با اين روش مي توانند مديريت بهتري نسبت به بودجه ي در نظر گرفته شده براي خريد جهيزيه شان داشته باشند و آرزو مي کنيم زندگي خوب و خوشي رو در کنار هم داشته باشند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۵۴۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ تـامـلی بر موضوع آزاد سـازی نرخ بلیت هواپیما باتوجه به تـجربه دیگر کشـورها

تین نیوز محمد‌صادق داودی مقدم* :

در سال­ های اخیر بارها موضوع آزادسازی قیمت بلیت هواپیما از سوی برخی مسئولان و کارشناسان با هدف بهبود وضعیت اقتصادی شرکت ­های هواپیمایی برای ارائه خدمات با کیفیت مطلوب­ تر و به صرفه ­تر برای عموم مردم مطرح شده است. حال باتوجه به اهمیت موضوع و پیامدهای اقتصادی و اجتماعی گسترده این اقدام و به جهت پرهیز از تکرار برخی سیاست ­های غلط (مشابه اقدامات گذشته بروی نرخ گذاری سوخت خودرو)، بررسی تجربه دیگر کشورها حائز اهمیت است. دراین رابطه بسیاری از کشورها ازجمله ایالات متحده امریکا، اتحادیه اروپا و استرالیا نسبت به آزادسازی قوانین و مقررات حمل و نقل هوایی اقدام نموده­ اند. در ادامه به بررسی اقدامات مشابه و نتایج آن در ایالات متحده امریکا اشاره شده است.

در سال 1938، کنگره ایالات متحده امریکا، باهدف تنظیم نرخ بلیت هواپیما، نظارت بر اعطای مسیرهای پروازی به شرکت ­ها و محدود کردن ورود شرکت های هواپیمایی جدید، نسبت به ایجاد هیئت فدرال هوانوردی غیرنظامی[1] اقدام نمود. پس از مدتی، بسیاری از تحلیل­گران بازار نگرانی ­هایی را در مورد ساختار سیستم حمل و نقل هوایی این کشور ابراز کردند. این نگرانی ها شامل موانع زیاد برای ورود شرکت های هواپیمایی نوپا، پاسخ­ کند دولت به تقاضاهای شرکت های موجود، و برخی دیگر اقدامات انحصاری بود. به منظور رسیدگی به این نگرانی های فزاینده، پس از گذشت نزدیک به چهل سال از ایجاد مقررات نظارتی بر حمل و نقل هوایی، در 6 فوریه سال 1978 قانون " اصلاح مقررات حمل و نقل هوایی" پس از طرح موضوع در سنای امریکا و تصویب در مجلس نمایندگان، در 24 اکتبر همان سال تحت عنوان قانون " مقررات زدایی خطوط هوایی " توسط رئیس جمهور وقت جیمی کارتر امضا شد. به موجب این قانون فدرال، به منظور افزایش رقابت و کاهش قیمت، شرکت ­های هواپیمایی از نظارت حاکمیت بروی نرخ بلیت، مسیرهای پروازی و ورود شرکت ­های هواپیمایی جدید خارج شدند. این قانون به تدریج منجر به حذف هیئت هوانوردی غیرنظامی نیز گردید. البته اختیارات نظارتی اداره هوانوردی فدرال[2] در تمام جنبه ­های ایمنی هوانوردی تغییری نیافت.

به دلیل نگرانی از اثرات نامطلوب این قانون بروی دیگر مدهای حمل و نقلی امریکا در بلندمدت از جمله حمل و نقل ریلی، دولت ایالات متحده امریکا، حذف محدودیت های مورد اشاره در صنعت حمل و نقل هوایی را برای یک بازه " چهار ساله"  و به طور تدریجی برنامه ­ریزی نمود. قطعاً هر اصلاح بزرگی مشکلات جدید و گاه پیش بینی نشده­ ای را به همراه دارد. در پی اجرای قانون مقررات زدایی، شرکت­ های هواپیمایی استراتژی­ های جدیدی را اتخاذ کردند و این موجب شد تا مصرف کنندگان نیز بازار جدیدی را تجربه کنند. بلافاصله پس از مقررات زدایی، بسیاری از شرکت­ های هواپیمایی بزرگ به سیستم توزیع قطب و اقماری[3] روی آورند. در این سیستم، با اتصال چندین مسیر کوچک به یک مسیر بزرگ­تر در یک فرودگاه مرکزی، میزان تقاضا در پروازها افزایش و متقابلا هزینه ها و قیمت بلیت کاهش یافت. در این میان نیز مدل ترانزیت نقطه به نقطه قدیمی به سرعت توسط نسل جدید شرکت های هواپیمایی ارزان[4] به وجود آمد. در نهایت با کاهش هزینه­ های پرواز و به تبع کاهش قیمت بلیت، تقاضای سفر هوایی افزایش یافت و انجام بسیاری از مسیرهای کوچک­تر را توجیه پذیر نمود.

در پی کاهش قیمت بلیت در برخی مسیرها و زمان­ های پروازی، حمل و نقل هوایی با رشد چشم­گیر تقاضای سفر هوایی روبرو شد. این میزان از تقاضا منجر به ایجاد گلوگاه ­های جدیدی شد که پیش بینی نشده بود. به طور نمونه، ایجاد رقابت سنگین بین شرکت ­های هواپیمایی منجر به کاهش شدید کیفیت خدمات هوایی شد. همچنین افزایش بیش از اندازه تقاضا موجب ازدحام در فرودگاه ­ها و تاخیرهای غیرمنتظره ­ای گردید. به گونه ای که به گفته مدیرعامل سابق شرکت هواپیمایی امریکن ایرلاینز، شرکتی که زمانی یکی از رهبران جهانی بود، اکنون در شاخص ­هایی از جمله سن ناوگان، کیفیت خدمات و محبوبیت بین ­المللی به شدت تنزل کرده، پروازهای کمتری به موقع انجام شده و شکایت مسافران به شدت افزایش یافته است. ازطرف دیگر فشار ناشی از فضای رقابتی منجر به عدم افزایش مناسب سالانه حقوق کارکنان این شرکت ­ها و درگیری با اتحادیه های کارکنان خطوط هوایی شد.

حال سوال اینجاست که در شرایط کنونی حمل و نقل هوایی کشور که به شدت تحت تاثیر تحریم­ های غیرقانونی است، چه اقدامی از سوی دولت می­ تواند موثر و موجب توسعه و رونق صنعت حمل و نقل هوایی کشور گردد؟

بدیهی است که اصل آزادسازی به عنوان یکی از اصول اقتصادی پذیرفته شده است. لیکن یکی از شروط اساسی اجرای موفق این طرح، تعادل در عرضه و تقاضا می ­باشد. مطابق آمارهای موجود داخلی و بین­ المللی، " سرانه هواپیمای فعال " به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت در دنیا برابر 3.2 فروند و در ایران برابر 1.6 فروند هواپیما است. بنابراین وضعیت فراوانی هواپیمای مسافری در ایران در حدود نصف نرم جهانی است و ناوگان هواپیمایی کشور به دلیل کمبود هواپیما توان پاسخ به نیاز فعلی مسافران داخلی را ندارد.

از سوی دیگر، باتوجه به برآوردهای انجام شده، حذف کامل و آنی یارانه سوخت موجب افزایش قیمت بلیت در حدود 50 درصد می ­گردد که این اقدام پیامدهای اقتصادی و اجتماعی احتمالی را در پی خواهد داشت. بر این اساس و باتوجه به تجربه دیگر کشورها، هرگونه آزادسازی قیمت بلیت و لغو تخفیفات تکلیفی به طور کامل و آنی در شرایط کنونی به نفع مصلحت عمومی نبوده و به منظور اجرای سیاست آزادسازی کامل می­ بایست ابتدا نسبت به اصلاح ساختار قیمت­ گذاری و تدوین برنامه اجرایی جهت آزادسازی تدریجی نرخ بلیت (به طور مثال در یک بازه سه ساله) همراه با کاهش تدریجی حمایت ­ها و یارانه ­های دولتی، متناسب با توان حمل و نقل هوایی کشور اهتمام شود.

در این راستا پیشنهاد می­ گردد ابتدا ساختار قیمت گذاری جدید و برنامه اجرایی آن با حضور نمایندگان ذی نفعان و ذی­ اثران صنعت در شورای عالی هواپیمایی وزارت راه و شهرسازی طرح و مصوب گردیده و سپس فرایند قانونی آن از طریق سازمان حمایت تعیین و جهت تصویب و ابلاغ به شورای اقتصاد منعکس گردد. همچنین پیشنهاد می­ گردد از محل حذف تخفیفات تکلیفی نظیر یارانه سوخت هوایی به بخش ­های غیررقابتی صنعت هوایی و نیازمند حمایت ­های مستقیم دولتی ازجمله توسعه هوانوردی عمومی و دیگر بخش ­ها، مشوق های حمایتی اعطاء ­گردد.

پاورقی: 

[1] CAB

[2] FAA

[3] Hub-and-Spoke

[4] Low Cost Airlines

 

* محمد صادق داودی مقدم، تحلیلگر مسائل صنعت هوایی

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اهدای ۱۴ سری جهیزیه به ۱۴ زوج زیر پوشش بهزیستی در اصفهان
  • افزایش قیمت لوازم خانگی در راه است؟
  • لوازم خانگی گران خواهد شد؟
  • ◄ تـامـلی بر موضوع آزاد سـازی نرخ بلیت هواپیما باتوجه به تـجربه دیگر کشـورها
  • توضیح رئیس سازمان صمت تهران درباره افزایش قیمت لوازم خانگی
  • چگونه از خرید لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو در امان باشیم؟ | لوازم یدکی اصل را از اینجا تهیه کنید
  • اتصال سرویس کارت‌های اعتباری ایران و روسیه/ مسکو از تجربه دهه‌ها مقاومت ایران در برابر تحریم بهره می گیرد
  • قیمت لوازم خانگی ایرانی در بازار چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • کاکائو معضل جهانی شد!
  • نرخ خرید مسکن تهران؛ خرید مسکن در خیابان بهداشت با ۱.۷ میلیارد