Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس: در حالی که زائران اربعین خود را آماده حضور در راهپیمایی و کنگره عظیم اربعین می‌کنند اما آنها باید با بهانه‌ها و نام‌های مختلف بار افزایش هزینه‌های را بر دوش بکشند.

این افزایش هزینه در بخش‌های مختلف و به بهانه‌های متفاوت است؛ روزی اعلام می‌شود دلار گران شده و هزینه صدور ویزا افزایش می‌یابد، روزی اعلام می‌شود هزینه ثبت نام در سامانه سماح و کارگزاری‌ها، روی اعلام می‌شود هزینه خدمات هلال احمر، روزی اعلام می‌شود هزینه بیمه آن هم با فلان بیمه خاص، روزی اعلام می‌شود هزینه خروج از کشور؛ گویا این افزایش هزینه‌ها تمامی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق دستورالعمل ستاد مرکزی اربعین 40 دلار هزینه بابت ویزا، 10 هزار و 900 تومان بابت حق الزحمه کارگزاری، 18 هزار و 800 تومان بابت بیمه ایران و 6 هزار و 200 تومان بابت خدمات درمانی (هلال احمر) بعد از ثبت نام در سامانه سماح از زائران اربعین دریافت می‌شود.

با توجه به افزایش قیمت دلار در از روزهای پیش و رسیدن قیمت این ارز خارجی به بیش از 4 هزار تومان، هزینه صدور ویزای اربعین با توجه به رقم 40 دلاری افزایش پیدا کرده و به 160 هزار تومان می‌رسد.

این در حالی است که سفر به برخی کشورهای خارجی منطقه بدون ویزاست اما برای سفر معنوی اربعین هر روز سنگی جلوی پای زائران انداخته می‌شود.

با یک حساب سر انگشتی مشخص می‌شود که هزینه صدور روادید تقریبا 200 هزار تومان و همچنین ایاب و ذهاب عزیمت به مرزهای خروجی از کشور 70 هزار تومانی که البته با توجه به اظهارات معاون وزیر راه و شهرسازی باید هزینه خرید بلیط اتوبوس 2 برابر شده و به 145 هزار تومان برسد.

سربازان هم با توجه به عدم کارت پایان خدمت باید به محضر خانه رفته و با هزینه 150 هزار تومانی باید ضمانت نامه 15 میلیون تومانی را گرو بگذارد. در حالی که حقوق یک سرباز فقط 100 هزار تومان است.

وضعیت خرید بلیط هوایی سفر به کشور عراق و دلالی بلیط‌های آن هم بسیار بغرنج است. با توجه به اینکه سازمان هواپیمایی کشوری هزینه بلیط را یک میلیون و 200 هزار تومان از مبدا تهران و به صورت رفت و برگشت اعلام کرده اما با این حال در ایام منتهی به اربعین این رقم به 2 میلیون تومان می‌رسد.

حال این سوال باقی است که مگر برای چند نفر از زائران اربعین مشکلی پیش می‌آید که دولت از این‌همه زائر هزینه بیمه دریافت می‌کند؟ آیا دولت شیعی حاضر نیست هزینه درمان این معدود افراد حادثه‌دیده رو بپردازد؟

تقاضای حضور در راهپیمایی اربعین بین اعضای داوطلب و رسمی جمعیت هلال احمر بسیار زیاد است و هیچ اضافه کار و ماموریتی به آنها پرداخت نمی‌شو. لذا چرایی دریافت هزینه از هر زائر اربعین که جمعیت آنها بالغ بر 3 میلیون نفر خواهد رسید توجیهی ندارد.

طبق اساسنامه جمعیت هلال احمر و صلیب سرخ جهانی کلیه فعالیت‌های آنها داوطلبانه و رایگان است. طبق نظر رئیس ستاد مرکزی اربعین و دبیر آن هماهنگی‌های لازم با سفارت عراق به عمل آمده تا برای 3 میلیون زائر اربعین ویزا صادر شود.

همچنین باید مسئولان درباره دریافت هزینه بیش از 186 میلیاردی از زائرین اربعین بابت خدمات هلال احمر با توجه به نص صریح اساسنامه مندرج در آن مبنی بر داوطلبانه بودن تمامی خدمات توضیح دهند. ۷۰۵

زائران اربعین پیاده روی وزارت راه درمانی اساسنامه هزینه

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۲۴۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معیار تعرفه خدمات مهندسی نباید قیمت ماست باشد

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با تاکید بر این‌که نباید معیار تعرفه خدمات مهندسی، قیمت ماست باشد، اقدام وزارت راه و شهرسازی در نحوه ابلاغ تعرفه‌های جدید را هوشمندانه دانست. - اخبار اقتصادی -

فرشید پورحاجت در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به تعیین تعرفه حق‌الزحمه مهندسان، اظهار کرد: افزایش 27 درصدی اعلام شده در واقع با بدیهیات اقتصاد و حقوق مهندسان و فعالان صنعت ساختمان و تورم کشور تورم هم‌خوانی ندارد.

وی افزود: بارهای گفته‌ام که بنیان این رویه در خصوص اتصال نرخ خدمات مهندسی به هزینه ساخت ایراد دارد، چراکه همواره هزینه‌های ساخت و سازها با تورم در ایران رقابت تنگاتنگی دارد و استفاده از این الگو مناسب حق‌الزحمه خدمات مهندسی نیست.

وی با تاکید بر این‌که لازم است شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان رویه جدیدی را برای تعیین تعرفه مهندسان به وزارت راه و شهرسازی اعلام کند، گفت:‌ البته با توجه به رویه موجود، این کار در اولویت شورای مرکزی نیست و اولویت آن رسیدگی به مسائل دیگری است که گاها در شان نزول این شورا و فعالیت‌های مهندسی نیست.

مصوبات کمیته 4 نفر برای افزایش نرخ خدمات مهندسی متوقف شد

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان در عین حال در خصوص عملکرد وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: این وزارتخانه یک اقدام هوشمندانه در رابطه با ابلاغ تعرفه خدمات مهندسی انجام داده است.

پورحاجت توضیح داد: این اقدام وزارتخانه حاوی نکات مثبتی برای قانون‌مداران و نکات تنبیهی است. در واقع وزارت راه  وشهرسازی سازمان‌های نظام مهندسی استان‌ها که بر مدار قانون بوده را تشویق کرده و اجازه اعمال این 27 درصد را داده که رقم قابل توجهی است. اما برخی سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان که خود را فراتر از قانون می‌بینند فقط 5 تا 6 درصد اجازه افزایش تعرفه را دارند.

وی یادآور شد: مرداد سال گذشته وزیر راه و شهرسازی طی ابلاغیه‌ای دستور توقف مصوبات کمیته 4نفره استان درخصوص افزایش نرخ خدمات مهندسی ساختمان را صادر کرد. سازمان‌هایی که مصوبات را متوقف کردند امسال می‌توانند 27 درصد تعرفه خدمات مهندسی را افزایش دهند.

وی در ادامه با تاکید بر این‌‌که معتقدیم باید نرخ خدمات در نقاط کشور شناورتر شود، اضافه کرد: قطعاً هزینه خدمات مهندسی در شمال تهران و در جنوب تهران متفاوت است. قطعاً هزینه‌های دفتری و ستادی مهندسان در شمال و جنوب تهران با هم خیلی تفاوت دارد. به‌عنوان مثال هزینه دفتر مهندسی در شمال تهران ماهانه 60 تا 100 میلیون تومان است که در  مناطق جنوبی این هزینه به مراتب کمتر است. این موضوع برای کل جغرافیای کشورمان صادق است.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان اظهار کرد:‌ این در حالی است که به‌نظر می‌رسد برای شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی تعیین نرخ خدمات مهندسی ساختمان اهمیتی ندارد.

وی اضافه کرد: هفته گذشته با رئیس شورای نظام مهندسی ساختمان جلسه‌ای داشتم و گفتم تعیین تعرفه خدمات مهندسی یکسان برای کل کشور عادلانه نیست که وی در پاسخ اعلام کرد نرخ ماست در سراسر کشور یکسان است. این‌که معیار تعیین تعرفه خدمات مهندسی، ماست باشد کار درستی نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یخساز صنعتی و یخساز قالبی: افزایش بهره وری در صنایع مختلف
  • واکنش معاون فرهنگی وزارت ارشاد به تحریف شخصیت حسن صباح در «حشاشین» + فیلم
  • معلم، اسوه فرهنگی جامعه است
  • افزایش هزینه نگهداری و تعمیر لوکوموتیوها در پنج سال گذشته
  • قیمت بلیت کنسرت‌های تهران به ۹۰۰ هزار تومان رسید!
  • احتمال افزایش نرخ معاینه فنی؛ این مبالغ کجا هزینه می‌شود؟
  • معیار تعرفه خدمات مهندسی نباید قیمت ماست باشد
  • افزایش لوکس نوری در بوستان‌های منطقه ۷ اصفهان
  • همایش بزرگ زائران حج تمتع منطقه کاشان برگزار شد
  • تأثیر توسعه شبکه‌ های حمل و نقل جاده‌ ای بر رونق اقتصادی ایران