Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@17:35:00 GMT

مشحون: با غيبت زنان جو سالن ها به هم ريخت

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۵۵۵۹۵

مشحون: با غيبت زنان جو سالن ها به هم ريخت

خبرگزاري آريا - رييس فدراسيون بسکتبال گفت: 2 سال قبل مي خواستم از بسکتبال بروم؛ اما 3 بار مرا به بازگشت دعوت کردند و در نهايت راضي شدم که برگردم.
به گزارش "ورزش سه"، بعد از کنار رفتن احمد ناطق نوري از رياست فدراسيون بوکس، حالا محمود مشحون مسن ترين فرد در ميان روساي فدراسيون هاي ورزشي محسوب مي شود. با اين حال وقتي با پيرمرد بسکتبال ايران همکلام مي شويد و انگيزه او براي ادامه کار و پيشرفت اين رشته را مي بينيد؛ حتي شايد با بند جديد اساسنامه فدراسيون ها که افراد بالاي 70 سال را از حضور در انتخابات منع کرده، مخالفت کنيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته خودش بيش از 40 سال است که در عرصه مديريتي ورزش تجربه دارد و بيشتر سال هاي آن هم به بسکتبال مربوط مي شود. آخرين دوره رياست محمود مشحون در فدراسيون بسکتبال از سال 81 آغاز شده و تا 2 سال ديگر ادامه دارد.
مشحون که همواره با شعار مظلوميت بسکتبال از کمبودهاي اين رشته گفته، الان هم به دليل محدوديت هاي مالي در يک گرفتاري بزرگ افتاده که البته بعيد است نتواند از پس آن بربيايد.
ساعاتي را در دفتر رييس فدراسيون بسکتبال و عضو هيات اجرايي کميته ملي المپيک با او همکلام شديم. البته برخي از صحبت ها خارج از مصاحبه بود و با نظر محمود مشحون منتشر نخواهد شد.
در ادامه مشروح صحبت هاي محمود مشحون با "ورزش سه" را که از يک گپ و گفت چند ساعته استخراج شده مي خوانيد.
انتخابات کميته المپيک به تعويق نمي افتد
هنوز ثبت نام از نامزدهاي رياست کميته ملي المپيک آغاز نشده است. تا امروز که ما در جلسات مختلفي شرکت کرديم، به هيچ وجه بحث تعويق انتخابات وجود ندارد. اين صدمه را ما يک بار خورديم و يک سال در دوره قبلي انتخابات عقب افتاد و مشکلاتي به وجود آمد. بر اساس صحبت هايي که در هيات اجرايي شده، به زودي ثبت نام از نامزدها آغاز مي شود. الان هم اسامي واجد شرايط براي کميسيون ورزشکاران اعلام شده است و المپين ها مي توانند ثبت نام کنند.
چانه ورزش را کوچک مي گيرند
وقتي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي چانه ورزش را کوچک مي گيرند، مشکلات زيادي براي فدراسيون ها به وجود مي آيد. ما الان به دنبال اعزام تيم دختران به هند هستيم که فقط 50 ميليون تومان پول بليت اعضاي تيم مي شود. حالا هزينه هاي ديگر به جز بليت هم هست که همه مي دانند. حالا بسکتبال شايد در طول سال 10 سفر داشته باشد؛ اما کشتي 70 سفر دارد و واليبال هم بيشتر از ما سفر دارد. وقتي از مجلس بودجه کمي براي ورزش در نظر گرفته مي شود، اين خودش معضل اوليه است.
بودجه بازي هاي آسيايي الان بايد پرداخت شود
مشکل بعدي هم تخصيص اين اعتبارات است. مسئولان وزارتخانه دائما مي گويند که بودجه شما را مي پردازيم. زماني که ما ما احتياج داريم، بايد پول داشته باشيم. اگر بخواهند توجه کنند، بايد بودجه فدراسيون ها براي حضور در بازي هاي آسيايي 2018 را الان بايد پرداخت کنند. من وقتي مي گويم که تيم بسکتبال را مي برم و سوم مي شوم، به اندازه اين سومي به من پول بدهند؛ اما اگر چهارم شدم، مرا‌ توبيخ کنند. يک بار اين کارها انجام شود، قانومند مي شويم. مشکل عمده بودجه است چون ورزش هزينه بر است. به همين مناسبت فدراسيون ها بايد تامين شوند و با برنامه پيش بروند. ما هزاران برنامه بنويسيم و اگر بودجه اي نرسد، چه فايده اي خواهد داشت؟
نمي توانيم اتوبوس لوکس سوار شويم
ما 25 درصد از بودجه فدراسيون را گرفتيم. البته اين مشکل وزارتخانه نيست و مشکل دولت است که پول را نمي دهد. وزارت ورزش هر زماني که پول بگيرد، پرداخت مي کند. کميته ملي المپيک هم هر زماني که پول داشته، پرداخت کرده است. يک مثال مي زنم. براي سوار شدن به يک اتوبوس وقتي پول نداشته باشي، بايد آن اتوبوس قديمي تر را استفاده کني و نمي تواني پول لوکس را بدهي. بودجه ورزش بايد منطبق با تلاش ها و نيازهايش باشد و وقتي که اين نيست، مشکلات زيادي به وجود مي آيد. ما زمان براي بازي هاي آسيايي 2018 داريم. همه فدراسيون ها فعال هستند و برنامه دارند. در نهايت مهم اين است که هر حرکتي ابزار مي خواهد.
بارها شيشه اتوبوس ها را شکستند
آن چيزي که بعد از جلسه ما با مسئولان تيم ها درباره تماشاگران تيم هاي ميهمان اعلام شد، با چيزي که ما در جلسه تصميم گيري کرديم، تفاوت زيادي دارد. ما در اجراي کارها برنامه دهنده و تکليف کننده نيستيم و نخواهيم بود. ما در ليگ هاي مختلف از نمايندگان تيم ها دعوت مي کنيم و آنها هستند که نحوه برگزاري ليگ را انتخاب مي کنند. در جلسه اي که با نمايندگان 9 تيم شرکت کننده داشتيم، 2 تن از نمايندگان تيم ها پيشنهاد دادند که در بازي هاي برگشت تماشاگرانشان را همراه خود نبرند. ما هم گفتيم که بايد راي گيري شود و همين کار را هم کرديم. 7 نفر از 9 نفر با اين پيشنهاد موافقت کردند که براي بازي هاي برگشت با خودشان تماشاگر به استان هاي ديگر نبرند. ما هم استقبال کرديم و براي اين کار هم دليل داشتيم. وقتي تماشاگران در سال هاي اخير بعد از طي کردن مسافت زياد به سالن رفتند و از دقيقه اول با تماشاگران ميزبان درگير شدند، ما هم از اين پيشنهاد استقبال کرديم. بارها اتفاق افتاده که شيشه اتوبوس را مي شکنند و لاستيکش را پنجر مي کنند. وقتي خودشان خواستند که تماشاگران را با خودش نبرند، ما هم استقبال کرديم؛ اما اين معني اش اين نيست که تيم ميهمان تماشاگر نداشته باشد. در بسياري از استان ها باشگاهها کارخانه دارند و علاقه مندان تيم ميهمان مي توانند به سالن بروند.

حالا ميزبان مسئوليت دارد
اجباري براي اعزام تماشاگران به شهرستان ها نبوده؛ اما به اتفاق آرا نمايندگان تيم ها گفتند که از اين حرکت ممانعت شود. مشکل دوم هم اين بود که مسئوليت ميزبان لوث مي شد. وقتي اتفاقي در سالني رخ مي داد، تيم ميزبان مي گفت تماشاگران تيم ميهمان بودند و آنها هم برعکس. اين در حالي است که مسئوليت برگزاري مسابقات با تيم ميزبان است. بلافاصله بعد از مسابقه طور ديگري اين مساله را جلوه دادند. بازهم تاکيد مي کنم که اين خواسته خود تيم ها بوده است و ما دخل و تصرفي در آن نداشتيم.
آخر و عاقبت تماشاگران اتوبوسي چيست؟
حالا مثلا يک بازي در قزوين برگزار مي شود و مهرام چون آنجا کارخانه دارد، علاقه مندانش به سالن مي آيند. هيچ منعي براي حضور آنها وجود ندارد چون ما نمي توانيم تشخيص دهيم که يک فرد تماشاگر کدام تيم است و روي پيشاني کسي هم ننوشته است که کدام تيم را دوست دارد. اگر تيم ها اتوبوسي تماشاگر ببرند، برخلاف آيين نامه عمل کردند و آنجا مي توانيم جلويشان را بگيريم. آخر و عاقبت تماشاگران اتوبوسي چيست؟
خواستم بروم اما نگذاشتند
2 سال قبل من 6 ماه نبودم و از فدراسيون رفتم. 3 بار هم از من دعوت شد و نيامدم. به همين دليل هم انتخابات عقب افتاد. هيات دولت خواست و به من مجوز دادند تا در انتخابات شرکت کنم. اصلا اينطور نبود که من دنبال مجوز بروم. مگر چنين چيزي مي شود؟ مجوز را به کساني مي دهند که هيات دولت آنها را بخواهد. اينطور نيست هر کسي که بخواهد برود و مجوز بگيرد. من وظيفه ام را انجام مي دهم و ميليمتري هم کم نگذاشتم.
اگر بخواهند، بازهم مي مانم
شرايط سني که اعلام کردند، براي انتخابات آينده لحاظ مي شود و گفته اند افراد بالاي 70 سال نمي توانند نامزد شوند. بارها گفتم به نظام احساس دين مي کنم چون بسياري از امکانات را براي من فراهم کرده اند. از سوي ديگر اين امانت را سالهاست به من سپرده اند. من هم وظيفه دارم دينم را ادا کنم. براي دوره بعدي هم اگر توان داشته باشم و مرا بخواهند، بازهم انجام وظيفه مي کنم وگرنه که کنار مي روم. من هيچ وقت خسته نشدم و خسته نخواهم شد. کارم را دوست دارم و دينم را بايد ادا کنم. اين اعتمادي که نظام به من کرده را بايد پاسخگو باشم.

اهل سفر کردن نيستم
من چند ماه قبل لبنان بودم و اصلا اين موضوع که من نمي خواهم به خاطر سفر به آمريکا به اين کشور بروم، درست نيست. اگر هم با تيم ملي به لبنان نرفتم، شرايط مهيا نبوده است. در ضمن لبنان جزو کشورهاي ممنوعه نيست و من حتي وقتي به لبنان مي روم، مشکلي براي سفر به آمريکا ندارم. چه کساني اين بحث ها را مطرح مي کنند؟ اگر به مسابقات کاپ آسيا نرفتم چون در فدراسيون هزار گرفتاري داشتم. من در مجموع اهل سفر نيستم و مثلا به چين هم که 4 سفر داشتيم، نرفتم.
وزير قول داد بدهي ما را بدهد
خدا را شکر وضعيت بسکتبال بانوان هم روبراه است. تمريناتشان را دنبال مي کنند و براي اعزام تيم زير 16 سال به رقابت هاي قهرماني آسيا به دنبال ويزا و بليت هستيم. تنها مشکل اين بود که ما به فيبا آسيا به خاطر ميزباني هايي که داشتيم، بدهي داريم. اين بدهي به خاطر ميزباني جوانان و مسابقات آسياچلنج سال گذشته است. ما بايد براي اين 2 ميزباني 500 هزار دلار پول مي داديم که 180 هزار دلار پرداخت شده است و بقيه اش را هنوز نداديم. فعلا که براي حضور در مسابقات منعي نداشتيم. با اين حال 325 هزار دلار باقي مانده و تهديد کرده اند که اگر اين پول را ندهيد، تبعاتي دارد. من با آقاي وزير و معاونانش صحبت کردم و در اين باره قرار شد که کمک هايي انجام شود تا ما بدهي را بدهيم.
اسپانسر 3 ميليارد ما را نمي دهد
وقتي اين 500 هزار دلار را از ما مي خواهند، تصور اين است که اسپانسري وجود دارد. ما هم زماني که قبول کرديم، به خاطر داشتن اسپانسرمان بود. يک اسپانسر با ما قرارداد 3.5 ميلياردي امضا کرده است و فقط 500 ميليون آن به دستمان رسيده است. در واقع 3 ميليارد پولي که به ما متعهد شدند را ندادند و اگر پرداخت مي شد که مشکلي نداشتيم. الان هم کار به شکايت و دادگاه کشيده شده است. اين شرکت هم محکوم شده و اسنادش هم موجود است. بزرگترين کمک را درباره متعهد نبودن اسپانسرها به فدراسيون ها که اپيدمي شده، رسانه ها مي توانند انجام دهند. شما نگاه کنيد که 2 نفر درباره عدم ورود تماشاگران ميهمان نوشته اند و چه شري راه افتاده است. حالا اگر درباره اين مساله نوشته شود، به ما کمک مي کنند. اين موضوع کاملا مسجل است و اسنادش وجود دارد. اين اسپانسر به بسکتبال خيانت کرده و 3 ميليارد بدهکار است.
فدراسيون ها هماهنگ نيستند
مشکل اينجاست که فدراسيون هاهماهنگ نيستند. اگر همين شرکت به فدراسيون ديگري برود و اسپانسر شود، نمي گويند که تو با بسکتبال فلان کار را کردي و با تو قرارداد نمي بنديم. بلکه اگر 100 ميليون بيشتر هم پرداخت کنند، استقبال از اين شرکت مي شود. به چه مناسبت اين شرکت پول ما را نمي دهد و سپس در فوتبال بهره برداري مي کند. همه مي دانند پول ما را ندادند؛ اما کسي نيست که جلوي اين موضوع را بگيرد. الان تمام نگراني ما حضور تيم بانوان در مسابقات قهرماني آسيا است که اميدوارم با حمايت وزير حل شود.
با غيبت زنان، جو سالن ها به هم ريخت
ما اولين فدراسيوني بوديم که براي زنان تماشاگر جايگاه جداگانه در نظر گرفتيم. از ورودي تا سرويس بهداشتي و مسائل ديگر همگي جداگانه بود و هيچ مشکلي هم وجود نداشت. استقبال خيلي خوبي هم تا چند سال قبل از سوي بانوان مي شد و مسابقات ليگ را با حضور آنها برگزار مي کرديم. در ضمن بايد بدانيم که وقتي زنان به سالن ها ورود پيدا کنند، آرامش بيشتري روي سکوها برقرار است. اين را بايد دولت فکري به حالش کند که البته من خبرهاي خوبي شنيده ام. متاسفانه از زماني که ورود بانوان به سالن ها ممنوع شد، جو سکوها به هم ريخت و درگيري هايي به وجود آمد.

درخواست کرديم ورود بانوان آزاد شود
شايد در ورزشگاه هاي فوتبال مي گويند که موقعيت گسترده است و کنترل سخت مي شود؛ اما در بسکتبال جايگاهشان مجزا است. در بسکتبال و زمان حضور زنان در سالن ها هيچ مشکلي به وجود نيامد. من همان موقع که حرف از ممنوعيت حضور بانوان بود، خواهش کردم که حراست همانطور که براي آقايان هست، براي زنان هم باشد. اخيرا هم خواهش کرديم که براي بازي هاي ملي که در انتخابي جام جهاني پيش رو است، بانوان به سالن بيايند. فدراسيون هاي جهاني نيز روي اين موضوع تاکيد دارند. با اين حال در نهايت ما تابع خواسته هاي نظام بوديم و هستيم. نمي توانيم فراتر از آنچه که قانون است،‌حرکت کنيم.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۵۵۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکاپوی کانال‌های تلگرامی برای توقف ریزش ارز/ دلار بازهم ریخت

به گزارش قدس آنلاین، ادامه سیرنزولی قیمت‌ها در بازار طلا و ارز باعث شده تا قیمت‌ دلار، طلا و انواع سکه نسبت به هفته‌های قبل با کاهش محسوس همراه شود. تا جایی که قیمت دلار که هفته قبل در کانال ۶۴ هزار تومان در نوسان بود امروز به کانال ۶۱ هزار تومان بازگشته است. قیمت سکه نیز هم اکنون به کانال ۴۱ میلیون و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز به ۳.۴ میلیون کاهش یافته است.

نکته مهم بازار هم اینجاست که در عین ریزش قیمت‌ها ولی خریداری در بازار طلا، ارز و سکه وجود ندارد و همه چشم انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند.

بازاری ها می گویند احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ها وجود دارد و به همین دلیل هم الان دیگر مردم و بازاری‌ها ریسک خرید را نمی پذیرند و ترجیح می دهند سرمایه خود را نقد نگه دارند تا در قیمت‌های پایین تر خرید انجام دهند.

بازگشت آرامش در منطقه و فروکش کردن خبرهای منفی سیاسی بعد از قدرت‌نمایی نظامی ایران در منطقه باعث شد تا هیجان منفی از بازار تخلیه شود و در ادامه نیز گفته می شود بازارساز عرضه ارز را در امارات و بازار افزایش داده و همین امر به ادامه روند کاهشی قیمت‌ها کمک کرده است.

البته قیمت‌ انواع ارز درحالی در بازار کاهش یافته و فروشنده ها بدون خریدار مانده اند که کانال‌های تلگرامی درحال دست و پا زدن برای حفظ قیمت دلار در کانال‌های بالاتر هستند.

دلار هم اکنون در بازار تهران با قیمت ۶۱ هزار و ۴۰۰ تومان هم خریدار ندارد؛ دلار فردایی هم اکنون به کانال ۶۰ هزار تومان بازگشته است؛ دلار هرات نیز ۶۱ هزار و ۳۰۰ تومان قیمت خورده است. ضمن اینکه یورو در بازار افشار با قیمت ۶۶ هزار تومان هم خریدار ندارد و فروشنده ها نگران ضرر بیشتر هستند.

با این حال، کانال‌های تلگرامی دلار را در کانال ۶۲-۶۳ هزار تومان قیمت گذاری کرده و تلاش می کنند تا جلوی ریزش قیمت ها را بگیرند. این البته اولین بار نیست که کانال‌های تلگرامی با عضوهای چند میلیونی قیمت دلار را ۲-۳ هزار تومان بالاتر از کف بازار اعلام می کنند. تجربه فعالیت این کانال ها نشان میدهد که هر زمان بازار صعودی یا نزولی بوده قیمت‌های ارز این کانال ها چند هزار تومانی با واقعیت بازار تفاوت داشته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • خبر احتمال مذاکرات هسته ای،قیمت دلار را در بازار تهران ریخت
  • تکاپوی کانال‌های تلگرامی برای توقف ریزش ارز/ دلار بازهم ریخت
  • جیمزوب پازل شکل‌گیری کهکشان‌ها را به هم ریخت
  • غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان
  • تکاپوی کانا‌ل‌های تلگرامی برای توقف ریزش ارز/دلار بازهم ریخت
  • تلاش فدراسیون کبدی برای ادامه همکاری با «مازندرانی»
  • استارت انفجاری خط دفاعی تراکتور را بهم ریخت!
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • چهار بازیکن به کمیته‌های انضباطی و فنی فدراسیون بسکتبال دعوت شدند
  • سوپرگل فوتسالیست ایرانی که آسیا را به هم ریخت (فیلم)