Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک - ایرنا - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: سهم صنایع این استان از تسهیلات بازسازی عوامل و تجهیزات تولیدی کشور معادل 2 هزار و 800 میلیارد ریال است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حاجی پور روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: تسهیلات بازسازی صنایع کشور در سال جاری یکصدهزار میلیارد ریال است که سهم استان مرکزی 2 هزار و 800 میلیارد ریال برآورد شده و در اسرع وقت نیز قابل پرداخت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی، با بیان اینکه 110 واحد صنعتی استان مرکزی متقاضی دریافت تسهیلات بازسازی تجهیزات و عوامل تولید هستند، ادامه داد: پرونده این صنایع در دست بررسی است که در صورت برخورداری از شرایط لازم به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات معرفی می شوند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار کرد: همچنین 200 هزار ریال تسهیلات رونق تولید نیز برای صنایع نقاط مختلف کشور در نظر گرفته شده که سهم این استان با توجه قطب صنعت کشور نامحدود است.
وی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون یک هزار 441 واحد صنعتی برای دریافت تسهیلات رونق تولید در سامانه بهین یاب وزاترت صنعت، معدن و تجارت نام نویسی کردند که پس از بررسی شرایط این صنایع 680 مورد این صنایع برای دریافت چهار هزار و 800 میلیارد ریال به بانک های عامل معرفی شدند.
حاجی پور اضافه کرد: پرونده این 680 صنایع نیز در بانک های مختلف مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد 76 واحد صنعتی حدود 530 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید دریافت کردند.
وی بیان کرد: 28 واحد صنعتی نیز که از سال گذشته در سامانه بهین یاب نام نویسی کرده بودند درنیمه نخست امسال بیش از 320 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید دریافت کردند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با بیان اینکه سال گذشته بیش از هفت هزار و 300 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به یک هزار و 66 واحد تولیدی پرداخت شد ، توضیح داد: فعالیت این واحدهای صنعتی از سوی کمیته ای با حضور نمایندگان استانداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی مورد بررسی قرار گرفت.
وی گفت: بر اساس گزارش های کمیته مذکور 98 درصد از واحدهای تولیدی که تسهیلات رونق تولید دریافت کردند، این تسهیلات را با حساسیتی مثال زدنی در بخش های مختلف واحدهای تولیدی خود بکار گرفتند که این مهم تثبیت بیش از 15 هزار شغل و همچنین ایجاد 600 فرصت شغلی جدید را به همراه داشته است.
حاجی پور تاکید کرد: بر اساس ابلاغیه بانک مرکزی به مدیران بانک های دولتی و غیر دولتی، واحدهای تولیدی معرفی شده به بانک ها از شرط نداشتن بدهی غیرجاری و چک برگشتی مستثنی هستند.
وی با اشاره به ادامه روند ثبت نام واحدهای تولیدی یادآوری کرد: متقاضیان جدید می توانند درخواست خود را در سایت بهین یاب به آدرس www.Behinyab.ir ثبت و سپس با مراجعه به بخش اطلاعیه های سایت سازمان نسبت به تکمیل و ارسال پرسشنامه های تکمیلی اقدام کنند.
بیش از 2 هزار و 800 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند که سال گذشته از این واحدهای صنعتی یک هزار و 66 واحد، حدود هفت هزار و 300 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید دریافت کردند.
3017/6013/ خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۵۸۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقان ۳۰۰ میلیاردی در اشتهارد

فرمانده انتظامی استان البرز گفت: ۲ سارقی که در یک فقره سرقت از یک کارگاه صنعتی اقدام به سرقت اموالی به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال کرده بودند، توسط پلیس آگاهی شهرستان شناسایی و دستگیر شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج،  سردار حمید هداوند در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع یک فقره سرقت از شرکت صنعتی در اشتهارد و به سرقت رفتن اموالی به ارزش 300 میلیارد ریال، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی محل وقوع سرقت و  با استفاده از اقدامات فنی و پلیسی، 2 نفر در این رابطه که از مدیران و کارکنان این شرکت صنعتی بودند، شناسایی و پس از چندین روز کار عملیاتی محل اختفاء متهمان کشف شد.

کشف خودروهای 150 میلیاردی قاچاق در البرز دستگیری عامل اخلال در نظام اقتصادی با 8 هزار میلیارد تخلف ارزی تخلف ارزی 30میلیاردی یک شرکت داروسازی در البرز

فرمانده انتظامی استان البرز اظهارداشت: ماموران پس از اطمینان از حضور متهمان در محل ردزنی شده،  به محل اختفاء آن ها  اعزام و در یک عملیات غافلگیرانه نامبردگان  را دستگیر کردند.

این مقام ارشد  انتظامی تصریح کرد: با اعتراف متهمان به جرم خود، با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • ثبت سفارش میلیاردی صنایع دستی سیستان و بلوچستان در اکسپو
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت
  • دریافت بیش از ۴۹۰ میلیارد تسهیلات خوداشتغالی توسط دانشجویان لرستان
  • دستگیری سارقان ۳۰۰ میلیاردی در اشتهارد
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • ۶۵ استاد نمونه کشوری تجلیل شدند
  • محکومیت ۶ میلیاردی قاچاقچی کود شیمیایی در مهران