Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@02:18:04 GMT

خرمای بم رتبه اول تولید کشور

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۶۰۳۵۱

خرمای بم رتبه اول تولید کشور

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان درجلسه معاون وزیر وفرمانداران شرقی استان اعلام شدتمام مشکلات کشاورزان شرق استان به سطح مدیران وزارت خانه منعکس می شود وامید داریم مسائل دام شرق استان کرمان حل شود.

وی افزود:در خصوص بازار فروش خرما بخش خصوصی می تواند فعال شود توانایی دولت در پرداخت تسهیلات صادراتی خرما مورد بحث قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر افزود: تلفیق صندوق توسعه ملی با بانک کشاورزی برای صنایع دسته بندی به عنوان بانک عامل برای صنایع بسته بندی فراوری میتواند استفاده شود.

معاون وزیر جهاد گفت: حدود 25 واحد سرمایه گزاری جدید می تواند در بسته بندی و فراوری خرما که حدود یک نیم میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد راه اندازی شود که برای فراوری خرما در شرق استان استفاده شود.

طهمابی اظهار کرد:15 هزار هکتار از باغات سنتی کشور احیا و بازسازی می شود همچنین میانگین برداشت خرما در ایران 15 تن است این عملکرد در شهرستان بم در هر هکتار نخلستان 40 تن می باشد که در رتبه اول کشور قرار دارد .


وی بیان کرد:بم در زمینه تولید انرژی خورشیدی برق برای گلخانه ها ظرفیت خوبی دارد.


معاون وزیر جهاد تصریح کرد: درخت خرما تنها درختی است که از همه بخش های آن می توان استفاده کرد دولت تسهیلات خوبی در بخش ضایعات خرما به کشاورزان در ارتباط با صنایع دسته بندی و جانبی خرما می دهد .


طهماسبی یادآور شد: برای ابیاری تحت فشار در بم وام بدون محدودیت با 85 درصد وام بلاعوض در اختیار کشاورزان شرق استان گذاشته می شود که به ازای هر هکتار هفت میلیون پانصد هزار تومان داده می شود.

انتهای پیام/ح

خرمای بم در رده اول تولید کشور قرار دارد

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۶۰۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: بیش از ۳۵۰ هکتار نخلستان در این شهرستان وجود دارد که ۱۷۰ هکتار آن مثمر است.
وی افزود: درختان خرما به‌ صورت سنتی و دستی توسط کارگران ماهر، گرده افشانی می‌شود و هر کشاورز بر اساس تعداد نخل‌های خود عملیات گرده‌افشانی را برای تولید محصول انجام می‌دهد.

فانی بیان کرد: در برنامه تغییر الگوی کشت، توسعه کشت نخیلات به‌عنوان یکی از کشت‌های کم آب بر و متحمل به بی آبی در دستور کار قراردارد که رقم زاهدی، شاهانی، پیاروم و کبکاب بیشترین توسعه را در شهرستان دارند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: گرده افشانی نقش بسیار مهمی در افزایش تولید و کیفیت محصول خرما دارد و رعایت اصول و دقت در انجام آن ضروری است.

دیگر خبرها

  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • وزیر کشور: اقدامات استان کرمان در ایجاد زنجیره ارزش قابل توجه است
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی با رتبه‌بندی آنها
  • زنجیره ارزش راهبردی خرمای خوزستان از نقاط قوت نمایشگاه ایران اکسپو
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • فارس رتبه نخست کشور در تولید هسته‌های اولیه بذری کشور
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا
  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲