Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@04:53:09 GMT

۳۰ درصد از شبکه‌های توزیع آب فرسوده است

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۸۰۷۴۴

۳۰ درصد از شبکه‌های توزیع آب فرسوده است

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در حال حاضر ۳۰ درصد از شبکه‌های توزیع آب فرسوده است که ۴۰ هزار کیلومتر مربوط به حوزه شهری است و ۵۰ هزار کیلومتر مربوط به حوزه روستایی می‌شود.

به گزارش ایسنا، علی سیدزاده در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی آب اظهار کرد: تاکنون بیش از ۱۷ هزار کیلومتر از شبکه ها، حدود یک میلیون ۲۰۰ هزار انشعاب، ۱۱۶ مخزن و ۴۲۶ کیلومتر خط انتقال نشت یابی، و ۲۱۰۷ کیلومتر از شبکه ها نیز اصلاح و نوسازی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر مطابق استاندارد IWA سه استراتژی مدیریت فشار، اصلاح شبکه های توزیع و کنترل نشت برای کاهش هدر رفت آب در کشور پیگیری می شود.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: تاکنون بیش از ۱۷ هزار کیلومتر از شبکه ها، حدود یک میلیون ۲۰۰ هزار انشعاب، ۱۱۶ مخزن و ۴۲۶ کیلومتر خط انتقال نشت یابی و ۲۱۰۷ کیلومتر از شبکه ها نیز اصلاح و نوسازی شده اند.

سیدزاده خاطرنشان کرد: اصلاح و بازسازی شبکه نیازمند اعتبار مالی مناسبی است که امیدواریم با کمک دولت و مجلس بتوانیم این بخش را با سرعت بالاتری سامان دهیم.

وی اضافه کرد: سهم آب شرب کشور حدود هفت درصد است که اگر طرح های تامین آب به بهره برداری برسد، مشکلی برای تأمین آب شرب شهرها پیدا نمی کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۸۰۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۵۰ درصد اتباع در تهران ساکن هستند

علیرضا فخاری، استاندار تهران در نخستین جلسه شورای اداری ۱۴۰۳ که با حضور وزیر کشور برگزار شد گفت: نزدیک به ۵۰ درصد از اتباع حاضر در کشور در استان تهران ساکن هستند و اقدامات لازم به کمک سایر نهادها در حال انجام است که اتباع غیرمجاز را دستگیر و از کشور خارج شوند.

به گفته وی، اتباع مجاز را نیز چه در حوزه اقتصادی چه در حوزه اجرایی و فرهنگی باید سازماندهی کنیم، بخشی از ظرفیت‌های ما اکنون در اختیار اتباع است که باید برون دادهایشان را در این زمینه نمایان کنند.

این درحالیست که روز گذشته وحیدی، وزیر کشور نیز اعلام کرد ما واقعا ظرفیت میزبانی بیش از این برای اتباع را نداریم و کشورمان اشباع شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • نوسازی حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی
  • محور کندوان یکطرفه شد
  • حدود ۵۰ درصد اتباع در تهران ساکن هستند
  • ۴۰هزار کیلومتر راه آسفالته کشور خرابی سنگین دارد
  • اروپایی‌ها چقدر برای بازنشستگی خود پس‌انداز می‌کنند؟
  • سرعت پیشرفت صنعت با حوزه سرمایه‌گذاری متناسب نیست
  • وضعیت جاده‌ها / محور کندوان یکطرفه شد
  • کندوان یکطرفه شد
  • ۱۰۰ درصد شبکه های توزیع نیروی برق خراسان شمالی ایمن شد
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد