Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهان > اروپا - همشهری آنلاین:
فدریکا موگرینی مسول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست شورای امور خارجه اتحادیه اروپا در لوگزامبورگ، بیانیه این اتحادیه را درباره برجام قرائت کرد که در آن آمده است: اتحادیه اروپا، آمریکا را به پایبندی به تعهداتش در توافق هسته ای ایران (برجام) فرامی خواند.

به گزارش ایرنا، در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است: برجام که نتیجه 12 سال دیپلماسی است عنصری کلیدی در طرح جهانی برای منع گسترش سلاح های هسته ای و لازمه حفظ امنیت در منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موگرینی تاکید کرد: اجرای موفقیت آمیز این توافق تضمین می کند که برنامه هسته ای ایران منحصرا صلح آمیز باقی خواهد ماند. تاکید اتحادیه اروپا بر این است که آژانس بین المللی انرژی اتمی به واسطه سیستم نظارتی جامع و سختگیرانه ای هشت بار پایبندی ایران را به تعهدات هسته ای خود تایید کرده است.

اتحادیه اروپا به اجرای کامل و مؤثر تمام بخش های برجام متعهد است. این اتحادیه بر این امر که برداشته شدن تحریم های هسته ای، تاثیری مثبت بر روابط تجاری و اقتصادی با ایران داشته و برای مردم ایران منافعی را به همراه دارد، تاکید می کند. برجام همکاری را تقویت کرده و امکان گفت و گوی مستمر را با ایران فراهم می کند.

تصمیم ترامپ برای پرهیز از تایید پایبندی ایران به توافق هسته ای، فرآیندی داخلی و مربوط به آمریکا است. اتحادیه اروپا آمریکا را به پایبندی به تعهدات خود در برجام فرا می خواند و از این کشور می خواهد تا پیش از برداشتن هر گامی در این زمینه عواقب آن را برای امنیت آمریکا و هم پیمانانش در نظر داشته باشد.

موگرینی در ادامه قرائت بیانیه اتحادیه اروپا افزود: اگرچه اتحادیه اروپا نسبت به موشک های بالستیک و افزایش تنش ها در منطقه نگران است، بر اهمیت رسیدگی به این موارد خارج از توافق برجام تاکید می کند. اتحادیه اروپا آماده است تا به طور فعالانه از هرگونه ابتکار عمل در جهت تضمین منطقه ای با ثبات، آرام و امن حمایت کند. در زمان تهدید هسته ای حساس، اتحادیه اروپا مصمم است برجام را به عنوان ستونی کلیدی برای طرح جهانی منع اشاعه (هسته ای) حفظ کند.

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه پیش از نشست وزرای خارجه این اتحادیه در لوکزامبورگ که با محوریت ایران و برجام برگزار شد، با تاکید بر اینکه مساله جایگزین برای برجام را بررسی نمی کنم، اعلام کرد که انتظار حمایت قوی از سوی وزرای خارجه این اتحادیه را از توافق هسته ای با ایران دارد.

در همین زمینه: تأکید مجدد ترزا می و آنگلا مرکل بر پایبندی به برجام وزیر امور خارجه آلمان: ترامپ درباره برجام پیام خطرناکی فرستاد حمایت جهانی از برجام | واکنش‌ها به سخنان ترامپ واکنش دبیرکل سازمان ملل به سخنان ترامپ درباره برجام

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۸۲۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان در آمریکا

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت «سرکوب و برخورد خشن پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا با اساتید و دانشجویان معترض به نسل‌کُشی و جنایات جنگی رژیم اسرائیل در دانشگاه‌های مختلف این کشور، عمیقا مورد نگرانی و انزجار افکار عمومی جهان است».

به گزارش ایسنا، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران به اعتراضات گسترده دانشجویان برخی از دانشگاه‌های آمریکا درباره جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و حمایت آمریکا از این رژیم واکنش نشان داد.

امیرعبداللهیان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌عیار واشنگتن از رژیم اسرائیل بوده و به روشنی گویای سیاست دوگانه و رفتار متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان است.»

او در ادامه نوشت: «در پی نسل‌کشی ده‌ها هزار نفر از زنان و کودکان فلسطین، به‌ویژه پس از کشف گورهای دسته جمعی بیماران و مجروحان و کادر درمانی در محیط بیمارستان ناصر در نوار غزه، موج جهانی انزجار از رژیم اسرائیل و حامیان آن غیرقابل کتمان است.

وزیر خارجه ایران تاکید کرد «کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را فورا متوقف کند و پاسخگو باشد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • انتقاد امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان در آمریکا
  • نشست معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه بریکس در مسکو با حضور علی باقری
  • آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه
  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم
  • دست خالی غرب در برابر ایران | وقتی تیغ تحریم دیگر نمی‌بُرد!
  • انتقاد نماینده بلژیکی از رویکرد اتحادیه اروپا در قبل نسل کشی غزه
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم