Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از افتتاح شرکت تولید نخ جراحی چشم در این شهرک خبر داد و گفت: ارزش سرمایه‌گذاری در این پروژه ۶۰۰ میلیارد ریال است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصاحب‌نیوز، رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به سابقه 20 ساله شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اظهار کرد: این شهرک به‌عنوان یک زیرساخت مهم برای ایجاد حلقه واسط بین دانشگاه و صنعت ایجادشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی کشمیری این شهرک را به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های علم و فناوری کشور عنوان کرد و گفت: در استان اصفهان 10 مرکز رشد وجود دارد، همچنین دو پارک علم و فناوری راه‌اندازی شده است.

وی از بهره‌برداری از پارک علم و فناوری ابوریحان ظرف سه ماه آینده خبر داد.

کشمیری در خصوص فرآیند حضور شرکت‌ها در شهرک علمی تحقیقاتی توضیح داد: در مرحله اول رشد مقدماتی برای انتقال تجربه صورت می‌گیرد، در مرحله دوم که با عنوان رشد شناخته می‌شود دوره سه‌ساله کسب‌وکار راه‌اندازی می‌شود و پس‌ازآن گروه یا شرکت به مرحله پارک راه پیدا می‌کنند.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه شرکت‌هایی که به مرحله تولید برسند به شهرک‌های صنعتی منتقل می‌شوند، گفت: استقرار شرکت، مشاوره، مدیریت کسب‌وکار و حمایت‌های مالی ازجمله خدماتی است که به آن‌ها ارائه می‌شود.

وی با اشاره به استقرار 490 شرکت در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان، اظهار کرد: این شرکت‌ها در حوزه صنایع نو، فناوری، سلامت، هنر، پزشکی فعال هستند و که حدود شش هزار و 500 نفر تحصیل‌کرده در آن‌ها فعالیت دارند.

کشمیری در مورد وضعیت مدرک تحصیلی افراد مشغول در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان گفت: 500 نفر فارغ‌التحصیل مقطع دکترا و حدود 90 درصد دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه نزدیک به 900 فناوری تجاری‌سازی شده داریم، اظهار کرد: از این منظر رکورد خوبی برای شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به حجم درآمدی در شهرک، گفت: حجم قراردادها 180 میلیارد تومان، 500 میلیارد تومان فروش، حدود 10 میلیون دلار صادرات و یک هزار و 400 میلیارد گردش مالی در شهرک وجود دارد که با ادامه همین روند جز هفت قطب اقتصادی برتر استان خواهیم شد.
کشمیری با بیان اینکه به‌زودی شرکت تولید نخ جراحی چشم در شهرک اصفهان افتتاح خواهد شد، گفت: ارزش سرمایه‌گذاری در این پروژه 600 میلیارد ریال است.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان استقرار مجموعه‌های بین‌المللی در شهرک را نقطه تکاملی برای آن عنوان کرد و افزود: سال آینده میزبان 35 اُمین اجلاس جهانی پارک‌های علم و فناوری خواهیم بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۸۴۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک مسکونی نخبگان پردیس رونمایی می‌شود

به گزارش همشهری آنلاین: این جمله را «مهدی صفاری نیا»، رئیس پارک فناوری پردیس گفت. او در آیین افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس ۲۰۲۴) در پارک فناوری پردیس گفت: «در سطح بندی اکوسیستم های نوآوری و استارتاپی در سطح جهان ۶ شاخص اصلی مد نظر است. وضعیت استعدادها و نیروی انسانی مناطق که دانشگاه ها و مراکز آموزشی را شامل می‌شود یکی از این شاخص‌ها است، دانش فنی و دسترسی به دانش فنی دومین شاخص، میزان دسترسی به بازار شاخص سوم، چگونگی تامین مالی چهارمین شاخص است.»

وی ادامه داد: «عملکرد و ارزش اقتصادی زیست بوم شاخص پنجم است که نشان از سطح و جایگاه زیست بوم دارد .صفاری نیا با اشاره به اینکه شبکه ارتباطی فعال زیست بوم ،ششمین شاخص است، افزود: در جهان یکی از شاخص های سطح بندی اکوسیستم نوآوری میزان دسترسی اکوسیستم به منابع و امکاناتی است که در نظر دارند،شبکه استارتاپی وهم افزایی که وجود دارد و ملاقات هابا سرمایه گذاران و فناوران است، هرچقدر شاخص‌ها و دسترسی پذیری به منابع امکانات بیشتر باشد،زیست بوم می‌تواند قوی‌تر عمل کند.»

وی ادامه داد: «برگزاری رویدادها به کشورها این امکان را می دهد که شبکه سازی را فراهم کنند،نمایشگاه اینوتکس دسترسی پذیری را برای بازیگران اکوسیستم نوآوری کشور فراهم می کند.»

رئیس پارک فناوری پردیس گفت: «اینوتکس باعث دسترسی به سرمایه گذاران داخلی و خارجی می شود،در پارک فناوری پردیس برگزاری رویدادهای بین المللی از قبیل جایزه مصطفی،المپیک فناوری که از رویدادهای بین المللی جدید پارک است جز رویدادهایی است که دسترسی پذیری کشور را به منابع داخلی و خارجی فراهم می کند.

بیشتر بخوانید:

«دشمنِ دشمنِ من، دوست من است» به صورت علمی ثابت شد!

وی گفت: با هدف گذاری که در پارک کردیم امسال شهرک مسکونی نخبگان پردیس در منطقه نوِوری پردیس با کلاس جهانی رونمایی خواهیم کرد..» وی یادآور شد : «امسال فضای نمایشگاه اینوتکس یک تا دو و نیم برابر افزایش یافته است .»

کد خبر 850178 برچسب‌ها سال نوآوری و شکوفایی تکنولوژی (فناوری) مجله پارک علم و فناوری نمایشگاه

دیگر خبرها

  • طرح سامانه گرمسیری ایلام مصداقی از توانمندی های جوانان است
  • شهرک مسکونی نخبگان پردیس رونمایی می‌شود
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی
  • فروش پانصد و ۳۰ هزار میلیارد تومانی دانش بنیان‌ها/صادرات فناوری ۳ برابر شد
  • افزایش توان ارائه خدمات فنی مهندسی با بهره‌برداری از فناوری‌های نوین در استان‌ها
  • افزایش توان ارایه خدمات فنی و مهندسی با بهره‌برداری از فناوری‌های نوین در استان‌ها
  • تولید برق هسته‌ای تا ۲۵ سال آینده ۳ برابر می‌شود
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از چمن مصنوعی پارک درخشان تا یک ماه آینده
  • صدور مجوز بهره‌برداری شهرک صنعتی شماره ۲ زرند پس از ۱۷ سال انتظار